Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W950i


Anbefalte innlegg

Jeg fikk min w950i på fredag og jeg er kjempefornøyd. Ser ikke helt poenget å ha lyden på maks med mindre man allerede har ødelagt hørselen sin. Hvem i huleste hører med lyden på maks? Får vondt i ørene med så høy musikk. Lyden er helt topp og den fortjener bedre omtale. Hadde mobilen hatt edge og WLAN hadde den fått 6 av meg. Så langt er dette det eneste jeg har å utsette men tiden er litt tidlig for at man kan få alt man ønsker i en mobil. Tipper at om et år eller to så har mye endret seg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, dere har testet to eksemplarer og er fast bestemt på at lydkvaliteten er dårlig (eller nærmest elendig som det kan virke som dere skriver). Men nå har dere testet to eksemplarer. Er det ikke større sjans for at forumbrukerene, som har mange flere testeksemplarer, har rett? Og hvordan kan dere ha lyden så høyt? Som refs sier, så får man vondt i ørene av det. Og hvis dere ikke gjør det har dere antagilig vis dårlig hørsel. Og er det egentlig en god idé å la dere bedømme da? Blir som å la en med dårlig syn bedømme et bilde uten å ha briller ...

 

Ikke meningen å prøve å finne mest mulig mot dere, men jeg syns det virker som dere hadde bestemt dere for kommentarer på forhånd. "Nokia er best, derfor sier av at det og det skal være feil med den". Nå har ikke jeg testet den, men bruker P990i som er ganske lik. Og jeg kan virkelig ikke forstå at dere kan klage på alt dere klager på. Skjermtastaturet er likt (noe jeg ikke har hatt et eneste problem med å bruke), lyden (som bør være minst like god i W950i) er helt grei, bra kvalitet og hvordan kan dere klage på størrelse og vekt? Det er en smartmobil, ikke en vanlig mobiltelefon. Dessuten, stor skjerm + store taster + liten mobiltelefon = noe foreløpig umulig ;)

 

Men nå tar jeg dette med en klype salt også. Jeg har lært å ikke bry meg om terningkastene i noen tester av noen. Altfor ofte ser jeg at én mobiltelefon får en 5-er mens en annen får en 3-er. Det er et godt bevis på at terningkast er enkeltpersonens oppfattning av et produkt og ikke en generell oppfattning, selv om vedkommende prøver å være nøytral. Jeg mener ikke å klage på testpersonen, men sier at slik er det generelt. Alltid! Bare sammenlikn tester av Amobil, ITAvisen og HjemmePC, for eksempel. Der er det nok en god del forskjellige terningkast på de samme mobiltelefonene. Slik er det, og slik vil det alltid være ;)

Lenke til kommentar
Og hvordan kan dere ha lyden så høyt? Som refs sier, så får man vondt i ørene av det. Og hvis dere ikke gjør det har dere antagilig vis dårlig hørsel. Og er det egentlig en god idé å la dere bedømme da? Blir som å la en med dårlig syn bedømme et bilde uten å ha briller ...

Forskjellige headsets har forskjellig impedans som så vidt jeg vet resulterer i forskjellig volum. Kvalitesheadset har ofte mye høyere impedans enn øreplugger og portapro.

Lenke til kommentar
Og hvordan kan dere ha lyden så høyt? Som refs sier, så får man vondt i ørene av det. Og hvis dere ikke gjør det har dere antagilig vis dårlig hørsel. Og er det egentlig en god idé å la dere bedømme da? Blir som å la en med dårlig syn bedømme et bilde uten å ha briller ...

Forskjellige headsets har forskjellig impedans som så vidt jeg vet resulterer i forskjellig volum. Kvalitesheadset har ofte mye høyere impedans enn øreplugger og portapro.

7231729[/snapback]

Riktig , jeg har Shure 3c headsett , der blir lyden mye høyere og klarere. Anbefales. Cdon har gode priser på disse.

Lenke til kommentar

Reagerer på at så mange skriver at den "mangler kamera", da dette ikke er ment å skulle vere en funksjon på denne mobilen. Det er en blanding av walkman-mobil og smart-telefon for de som liker å bruke penger på slikt, og kameraet mangler enkelt og greit fordi mange av disse jobber på kontorer osv, og for eksempel på somme konferanser og møter er det ikke lov med kamera...

Lenke til kommentar
JEG LER AV AMOBIL! sonyericsson M600i får terningkast 6 mens W950i får 3?! Hallo, det er samme telefon bare at W950i er walkman utgaven!! Hvordan er det mulig?!

7238133[/snapback]

Men så er M600 1500 kr billigere enn W950. Får en grei mp3 spiller til den prisen.

 

I tillegg mener amobil (slik jeg kan lese det av testene) at m600 gjør det den er ment å gjøre, godt.

Derimot svikter w950 på det punktet som teller mest, nemlig musikk.

Rett meg hvis jeg tar feil her.

 

Edit: SiRO var litt for kjapp :)

 

Men her tar du feil.

Her er det en hikke et sted. M600i har fått terningkast fem, ikke seks.

Terningkast 6, sier testen.

http://www.amobil.no/tester/mobiltelefoner...8413/konklusjon

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar

Bare innrøm det amobil, dere har gjort en gedigen feil angående W950i! M600i koster 3500 ja(som dere har gitt terningkast 6), pluss på 4 gigabyte ja, så er du på ca sammer pris som w950i. ikke at jeg forsvarer den stive prisen...

Jeg har likt deres tidligere tester, men her har dere virkelig bommet!! TESTEN DERES AV W950I ER FIASKO!

Jeg har jobbet med mobiltelefoner i mange år og w950i er en av de beste musikkmobilene markedet har hatt!

 

dinside.no har gitt den 5

mobilen.no har gitt den 5

forbruker.no har gitt den 4

 

Alle skriver at den er noe av det beste på markedet innen sin sjanger! jeg anbefaler dere å slette hele testen fra deres sider, og det er bare ment for å hjelpe dere i beholde litt verdighet-kaster dere BOKSTAVELIG TALT terningene eller?!

Endret av yoho
Lenke til kommentar

Sorry, men W950i har virkelig ikke en lydkvalitet som svarer til verken Walkman-stempelet eller prisen :shrug:. Jeg anbefaler deg å prøve med et skikkelig hodesett, så merker du det nok ganske kjapt.

 

Legger til en liten ting:

Her ligger det orginale terningkastet for M600i, og det står vi for. Det skal i teorien aldri ha vært 6.

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=126244

Lenke til kommentar

Hmm. Det var jeg som skrev test på M600i.

Den fikk terningkast fem, ikke seks.

 

I tillegg håper jeg at flere ser forskjellen på disse to telefonene. For det første har M600 et mye bedre tastatur, som gjør den mye mer effektiv som en profftelefon som denne er ment å være. I tillegg kommer M600 med programvare som lar deg jobbe med office-filer, og pdf-leser.

Og ikke minst, den koster mye mindre.

 

Riktig nok ser jeg poenget med at 4GB minne koster sine penger, men så må man i skrivende stund i så fall kjøpe 4 kort a 1 GB :p

I så fall kan man jo like greit kjøpe en creative zen v eller nano, som for så vidt gir bedre lyd.

 

M600 gjør det den er tiltenkt, W950 skuffer, spesielt med prisen i bakhodet. Vi mener ikke at M600 har bedre lyd enn W950, men så er det W950 som skal være Walkman-flaggskip.

Lenke til kommentar

til amobil: dere har rett og slett gjort en dårlig test. Sjekk ut:

dinside.no terningkast 5

mobilen.no terningkast 5

forbruker.no terningkast 4

 

W950i er den samme telefonen som M600i som dere har gitt terningkast 5. Forskjellen er at W950i har 4 GB innebygget minne og ikke qwerty tastatur. programvare som lar deg jobbe med office-filer, og pdf-leser kan lastes ned til w950i. Ut ifra verdivurdering vil jeg konkludere med at w950i faktisk gir deg mer for pengene.

Endret av yoho
Lenke til kommentar

Nja.... Skeptisk... :)

 

Har ikke testet denne selv enda, men jeg tror jeg ser hva testpanelet prøver å si. Kan godt hende det er lyd bra nok for en mobiltelefon til 2K. Men skal du måtte pantsette 5 laken for en telefon forventer du kanskje noe bedre lyd en gjennomsnittet ;)

 

Rent bortsett fra det fatter jeg ikke at folk kan ta det så personlig.

Lenke til kommentar
Nja.... Skeptisk... :)

 

Har ikke testet denne selv enda, men jeg tror jeg ser hva testpanelet prøver å si. Kan godt hende det er lyd bra nok for en mobiltelefon til 2K. Men skal du måtte pantsette 5 laken for en telefon forventer du kanskje noe bedre lyd en gjennomsnittet ;)

 

Rent bortsett fra det fatter jeg ikke at folk kan ta det så personlig.

7239485[/snapback]

 

Jeg jobber med mobiltelefoner, så jeg har ingen fast....

vil bare poengtere at denne gangen har amobil tatt grundig feil. Se tidligere post som refererer til andre proffesjonelle som har testet telefonen W950i :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...