Gå til innhold

Dark Messiah fryser hele tiden


Anbefalte innlegg

Jeg har Steam-versjonen av Dark Messiah. Problemet mitt er at spillet fryser og får en memory leak omtrent hele tiden - hvis jeg er heldig, kan jeg spille i 10-15 minutter uten at noe skjer, hvis jeg er uheldig, klikker det etter et halvt minutt - eller kanskje til og med under loadingen. Musikken begynner å loope på ca. 1/2 sekund. Eneste muligheten jeg har til å komme meg ut av dette, er Ctrl-Alt-Delete, og drepe programmet gjennom Task Manager.

 

Er det noen som vet hva som kan være galt? Dette er, selvsagt, utrolig irriterende, har aldri vært borti noe verre. Når jeg skal starte opp spillet, tar det jo et minutt å laste bare menyen, for ikke å snakke om savegamet.

 

Side note: Skjermoppløsningen stilles for øvrig ikke tilbake til standard når jeg gjør dette - jeg kjører 1600x1200 som standard skrivebordsoppløsning, og 1280x960 i spillet, og når jeg dreper programmet, må jeg restarte PCen for å få endret tilbake oppløsningen.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg kjøpte mitt eksemplar på spaceworld. Jeg var nødt til å sette ned texture quality til medium, som gjorde det mye bedre i forhold til hakking og slikt, men det andre er på high. Oppløsningen er nå 1024x768.

Det burde vel snart komme en patch, men i mellomtiden kan det nok hende at vi må leve med medium texture quality.

Lenke til kommentar

Teksturene har bare å gjøre med videominnet - å sette dem ned er anbefalt hvis du har mindre enn 512 MB videominne. Jeg har 512 MB, så det er ikke noe problem. Jeg opplever ikke hakking, men derimot at spillet fryser.

 

Jeg har verifisert integriteten til spillbufferen et uvisst antall ganger ja, uten at det hjalp. :) Jeg har nå slettet alle spillfiler som har med DMoMM å gjøre, lastet det ned på nytt igjen, og for sikkerhets skyld verifisert. Skal teste snart.

 

Jeg søkte litt på de offisielle forumene, og det virker som om veldig mange har samme problem som meg. Det virker som om det er trigget av en eller annen lyd - spillet fryser ofte når jeg treffer noen, eller når jeg gjør noe generelt (sparker, lader buen), etc.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Hmm. Jeg la til "-dxlevel 90c" som et oppstartsargument, spilte i noen timer uten problemer. Klikket nettopp dog, men det var noe litt annet - CTD under loading. Får ikke startet opp igjen spillet, får CTD før jeg engang kommer inn på loadingskjermen for menyen. Skal restarte og se om det virker.

 

Edit: Nå klikker det hele tiden igjen.

 

ARGH!

 

At noen kan få seg til å gi ut et uferdig spill... Jeg har ikke betalt 350 for å betateste et spill, for søren!

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Hmm. Jeg la til "-dxlevel 90c" som et oppstartsargument, spilte i noen timer uten problemer. Klikket nettopp dog, men det var noe litt annet - CTD under loading. Får ikke startet opp igjen spillet, får CTD før jeg engang kommer inn på loadingskjermen for menyen. Skal restarte og se om det virker.

 

Edit: Nå klikker det hele tiden igjen.

 

ARGH!

 

At noen kan få seg til å gi ut et uferdig spill... Jeg har ikke betalt 350 for å betateste et spill, for søren!

7216889[/snapback]

 

Akkurat det føler jeg om dette spillet også.

Lenke til kommentar

Jeg har funnet en løsning som har fungert alle gangene jeg har prøvd den - etter jeg har startet opp spillet, men før jeg laster et savegame (på hovedmenyen, med andre ord), endrer jeg en hel haug med grafikkinstillinger. Dette er noe jeg må gjøre uansett, ettersom den tilbakestiller alle grafikkinstillinger ved oppstart. De gangene jeg ikke endrer på grafikkinstillingene, krasjer det ganske snart, kanskje til og med under loadingen. De gangene jeg faktisk gjør det, funker alt knirkefritt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde og problemer med DMMM igår. Leste litt rundt på nettet og kom fram til noen ting.

 

1. Disable visual themes. (høyreklikk på exe'en, properties, Disable visual themes)

2. defrag DMMM filene. (høyreklikk på DMMM i steam, Local files, Defrag game cache elns..)

3. Verify integrity of gamefiles. ( høyreklikk DMMM i steam, Local files, Verify integrity of gamefiles.)

 

så skrudde jeg grafikken på medium/high 2xaa 0xaf full HDR etc og spilte. Spillet fløt mye bedre da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...