Mompen Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 (endret) Høres ut som et ganske rart spørsmål, men dette gjelder ikke en pakke ost som er kjøpt på Coop. Det gjelder min Starmedia 17" LCD-skjerm jeg kjøpte for 2 år siden. Det har seg at i går sluttet den å virke, dvs at jeg slår den på, bildet kommer frem og blir svart igjen. Indikatorlampa viser at skjermen er på. Jeg skrur den av og på igjen og det samme gjentar seg. Har prøvd skjermen på en annen pc og det samme skjer der også. Dermed lurte jeg på om Coop i det hele tatt har noen reklamasjonsordning på disse, evt om de har en egen service-ordning med Starmedia? Tviler på dette, men jeg tar ihvertfall kontakt med den lokale Coop-butikken og hører ihvertfall. Endret 7. november 2006 av Mompen
Dauemannen Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 (endret) Hvorvidt de har noen ordning er egentlig irrelevant. Hvis skjermen er ødelagt og det ikke er din feil, og det har gått mindre enn fem år siden du kjøpte den, kan du reklamere. Hvis Coop nekter å betale for reparasjon eller ny skjerm er det bare å sette hardt mot hardt. Du har uansett loven på din side. Endret 2. november 2006 av Dauemannen
Ninjahamster Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Det lå ikke ved noe info ang. serviceavtale/telefonnummer å kontakte om noe går galt på den slik det for eksempel gjør på alle bærbare de har solgt? Uansett: du har samme rettighetene på Coop Prix som på Elkjøp når det gjelder denne saken. Om det er over 2 år siden du kjøpte den kan garantien være over, men du har fortsatt reklamasjonsrett som du burde prøve deg på siden en slik skjerm burde og skal vare mer enn 2 år.
Alastor Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Høres ut som et ganske rartspørsmål, men dette gjelder ikke en pakke ost som er kjøpt på Coop. Det gjelder min Starmedia 17" LCD-skjerm jeg kjøpte for 2 år siden. Det har seg at i går sluttet den å virke, dvs at jeg slår den på, bildet kommer frem og blir svart igjen. Indikatorlampa viser at skjermen er på. Jeg skrur den av og på igjen og det samme gjentar seg. Har prøvd skjermen på en annen pc og det samme skjer der også. Dermed lurte jeg på om Coop i det hele tatt har noen reklamasjonsordning på disse, evt om de har en egen service-ordning med Starmedia? Tviler på dette, men jeg tar ihvertfall kontakt med den lokale Coop-butikken og hører ihvertfall. 7205533[/snapback] Du har 5 års reklamasjonsrett, så Coop er pliktige til å hjelpe deg, enten blir skjermen din reparert, eller byttet i en ny, eller så kan det hende du får pengene igjen.
Mompen Skrevet 5. november 2006 Forfatter Skrevet 5. november 2006 (endret) Takker så mye for alle svar Har nå vært i kontakt med Coop, og sjefen der skulle ringe meg tilbake igjen på mandag (etter at hun hadde undersøkt litt), så vi får se hva som skjer.. Kan forøvrig stenge tråden nå. edit: Ikke steng Endret 7. november 2006 av Mompen
Ninjahamster Skrevet 6. november 2006 Skrevet 6. november 2006 Ganske utrolig at denne sjefen ikke kunne svare deg med en gang. Det er ikke akkurat slik at de bare har solgt 1 skjerm, og de har holdt på lenge med å selge slike produkter (elektronikk). Hvordan håndtere defekte varer /returer burde derfor sjefen i alle fall vite.
DarkZhade Skrevet 6. november 2006 Skrevet 6. november 2006 hadde jo vært litt fint om du fortalte oss hvordan det gikk da. istedet for å bare si at de kan stenge tråden^^,
Runar Skrevet 6. november 2006 Skrevet 6. november 2006 Takker så mye for alle svar Har nå vært i kontakt med Coop, og sjefen der skulle ringe meg tilbake igjen på mandag (etter at hun hadde undersøkt litt), så vi får se hva som skjer.. Kan forøvrig stenge tråden nå. 7223836[/snapback] Ingen grunn til å stenge tråden. Dessuten vil vi andre gjerne vite hvordan det gikk
Mompen Skrevet 7. november 2006 Forfatter Skrevet 7. november 2006 Hvordan det gikk ja Jo, Coop ringte meg opp igjen på mandag, da sa de at jeg skulle ringe "Compare Support", så skulle de ordne resten. De på Compare Support sa at jeg måtte få registrert skjermen med serienummer og slikt (noe jeg ikke hadde for hånden når jeg ringte), deretter skulle de sende en postlapp til butikken, butikken skulle så kontakte meg når de hadde fått lappen, og dermed skulle jeg ta med skjermen ned til butikken igjen og få sendt den inn til service. Dvs - Compare Support - Registrering - Postlapp til butikk - Butikk kontakter meg - Jeg tar med skjerm ned til butikk - De sender skjermen - Skjermen blir reparert - Jeg henter skjerm. Jeg jobber selv på Elkjøp, tenk om vi i service-disken bare henviste alle kundene til Compaq eller HP når de hadde et problem på pc`en.. Ikke verdens beste kunde-behandling må jeg si.
Loko Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Hehe, sånn er det når man kjøper el-artikler på samme plass som man kjøper melk og brød Billige lokke-tilbud men ingen service apparat når noe går galt. Kjipt...
Ninjahamster Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Vel, som kunde skal du forholde deg til Coop/EN part. Det skal være mer enn nok at du leverer inn skjermen til de, og så skal de fikse resten. Alt det denne sjefen på Coop sier til deg at du skal gjøre, kan de fint gjøre selv når de har fått skjermen din.
Grokster Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Vel, som kunde skal du forholde deg til Coop/EN part. Det skal være mer enn nok at du leverer inn skjermen til de, og så skal de fikse resten. Alt det denne sjefen på Coop sier til deg at du skal gjøre, kan de fint gjøre selv når de har fått skjermen din. 7236041[/snapback] og det faktum at det sikkert tar et par uker ekstra på denne måten er vel ikke så farlig?
TEE Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Jeg jobber selv på Elkjøp, tenk om vi i service-disken bare henviste alle kundene til Compaq eller HP når de hadde et problem på pc`en..Ikke verdens beste kunde-behandling må jeg si. 7235464[/snapback] Skulle ønske alle kollegaene dine tenkte som deg også
Clint Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Tja, vet ikke om Elkjøp har noe bedre rutiner. Jeg har to ganger hatt problemer med TVen min. Begge ganger har jeg egenhendig måttet kjøre den ned til en lokal TV reparatør, og deretter hente den da den har vært ferdig. Men dette var vel litt off-topic. Det viktigste er jo at DU har fått hjelp med ditt produkt! Synes ikke det var så værst av Prix jeg. Skjønner jo at de ikke har on-site support med data/utstyr, ved siden av bestillinger på melk og brød ;-)
zaico Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 (endret) Tja, vet ikke om Elkjøp har noe bedre rutiner. Jeg har to ganger hatt problemer med TVen min. Begge ganger har jeg egenhendig måttet kjøre den ned til en lokal TV reparatør, og deretter hente den da den har vært ferdig. Men dette var vel litt off-topic. Det viktigste er jo at DU har fått hjelp med ditt produkt! Synes ikke det var så værst av Prix jeg. Skjønner jo at de ikke har on-site support med data/utstyr, ved siden av bestillinger på melk og brød ;-) 7241383[/snapback] Det er du ikke nødt til å gjøre, men du sparer gjerne en uke venting på å gjøre det på den måten! Edit: skjønner ikke alt negative maset om Elkjøp, greit nok at du må vente i 30min på hjelp, og ting generelt tar litt lang tid! Men i motsettning til mange andre, så får du vertfall det du har krav på! Om tilstandene hos Elkjøp hadde vært så ille som mange her inne tror/har hørt/innbiller seg, så hadde de vell vært fast innslag på tv2-hjelper deg! Har de noensinne vært der? Edit2: Har tidligere jobbet i elkjøp, og 98/100 kunder er fornøyd med servicen! Endret 7. november 2006 av zaico
Loko Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Det er du ikke nødt til å gjøre, men du sparer gjerne en uke venting på å gjøre det på den måten! Edit: skjønner ikke alt negative maset om Elkjøp, greit nok at du må vente i 30min på hjelp, og ting generelt tar litt lang tid! Men i motsettning til mange andre, så får du vertfall det du har krav på! Om tilstandene hos Elkjøp hadde vært så ille som mange her inne tror/har hørt/innbiller seg, så hadde de vell vært fast innslag på tv2-hjelper deg! Har de noensinne vært der? Edit2: Har tidligere jobbet i elkjøp, og 98/100 kunder er fornøyd med servicen! 7241467[/snapback] Jobber selv i elkjøp. Må egentlig si meg enig, dog har jeg inntrykk av at de som er missfornøyde med elkjøp så er det stort sett folk som sitter på forum slik som dette, eller personer med "über-skilz" og ikke sjønner at andre kanskje ikke er like flinke og derfor trenger hjelp. Mannen i gata sjønner ikke core 2 duo. De sjønner "denne pc'n har egentlig 2 hjerner den"
Battone Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Og det er nettopp dette vi irriterer oss over her inne, Loko... Det at dere utnytter personer som ikke vet bedre.. Dere sier bare, jaaaaaaaadaaa, denne pc`n kan ta de nyeste spillene.. (Celeron med innebygget skjermkort.)
Loko Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Vel hadde selgerne sagt det ville elkjøp neppe hatt noen A-varer igjen på lagret. Er 30-dagers returrett og elkjøp ville da fått alle i retur hvis så var tilfelle når folk fant det ut. (Jeg sier ikke at dette ikke forekommer. Er jo alltid en å annen idiot som skal selge alt over en sko).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå