Gå til innhold

Noen andre som angrer på det de stemte i fjor?


Anbefalte innlegg

SV her, og jeg angrer så absolutt ikke. De er de eneste som klarer å ta vare på landet.

 

Kan ikke i min villeste fantasi klare å tenke på å stemme borgerlig.

7197467[/snapback]

Skulle ønske jeg var så skråsikker på forhånd, så slapp jeg å følge med på hva partiene gjorde og sånt. Kanskje jeg bare skal velge et parti og stemme på dem til jeg dør.

 

Elle, melle, deg fortelle..

7204325[/snapback]

 

Tja, etter hva de har gjort for landet siden de kom til makta, så synes jeg de bør sitte en stund til. Og det kommer de til å gjøre også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SV her, og jeg angrer så absolutt ikke. De er de eneste som klarer å ta vare på landet.

 

Kan ikke i min villeste fantasi klare å tenke på å stemme borgerlig.

7197467[/snapback]

Skulle ønske jeg var så skråsikker på forhånd, så slapp jeg å følge med på hva partiene gjorde og sånt. Kanskje jeg bare skal velge et parti og stemme på dem til jeg dør.

 

Elle, melle, deg fortelle..

7204325[/snapback]

 

Tja, etter hva de har gjort for landet siden de kom til makta, så synes jeg de bør sitte en stund til. Og det kommer de til å gjøre også.

7204454[/snapback]

Ja +- 3.5 år til hvertfall.. Forhåpentligvis ikke lenger

Lenke til kommentar
SV her, og jeg angrer så absolutt ikke. De er de eneste som klarer å ta vare på landet.

 

Kan ikke i min villeste fantasi klare å tenke på å stemme borgerlig.

7197467[/snapback]

Skulle ønske jeg var så skråsikker på forhånd, så slapp jeg å følge med på hva partiene gjorde og sånt. Kanskje jeg bare skal velge et parti og stemme på dem til jeg dør.

 

Elle, melle, deg fortelle..

7204325[/snapback]

 

Tja, etter hva de har gjort for landet siden de kom til makta, så synes jeg de bør sitte en stund til. Og det kommer de til å gjøre også.

7204454[/snapback]

Ja +- 3.5 år til hvertfall.. Forhåpentligvis ikke lenger

7204606[/snapback]

 

stemte Høyre...

 

og kan ikke skjønne hva en ser i sv som kan hjelpe landet...

kan ikke og får sikkert ikke lov til å uttrykke mit hat mot den siden av partiene...

 

men for gudsskyld, la oss alle være like og betale alt man tjener til staten.... :thumbup:

Endret av CustomTP
Lenke til kommentar

Jeg angrer overhodet ikke, men partiet jeg stemte på var ikke stort nok til å komme i regjering, så min stemme spilte nok liten rolle uansett.. Bortsett fra at jeg slipper å føle meg som en komplett idiot enten rødgrønn eller borgerlig regjering hadde vunnet

 

 

Noe som forundrer meg er at "FrP-mediene" har valgt å markedsføre FrP HELT FREM til neste valg. Ta f.eks. TV2; Jeg så en sak der de klaget over at PST (Politiets Sikkerhetstjeneste) brukte HALVPARTEN så masse penger som Sverige og Danmark på terrorbekjempning. Første person til å kommentere dette, var "terrorekspert" Siv Jensen..

Og hvorfor bruker vi halvparten så mye penger som Sverige og Danmark? FORDI VI ER UNDER HALVPARTEN SÅ MANGE MENNESKER SOM SVERIGE OG DANMARK! Og slik kommer de til å fortsette helt til neste valg både for å vekke oppmerksomhet og for å unngå "valgflesk"-anklagene.

 

Hvorfor sammenligne oss med Sverige? Befolkningen er tett og det er 9 mill folk som bor der! Det er mye lettere å bygge en god infrastruktur i Sverige! Norge har et kupert terreng og spredd befolkning!

 

Hvorfor sammenligne veiene i Norge med veiene i Tyskland? Det bor 83 251 851 mennesker der!! De har et KJEMPESTORT behov for GOD infrastruktur!! (og når det gjelder veier, har de praktisk talt ikke et brøytebudsjett.. Snør jo nesten ikke der)

 

Rentehopp en dårlig ting, sier dere? Det er MANGE land som har en relativt mye høyere styringsrente! I Norge er den 3,25%.

 

 

 

cremaster; Endringene blir større, men de blir verre å reversere.. Ser for meg Siv Jensen om 6-7 år; "oi, kutt i sykeomsorgen, gitt, vi får ta fra oljefondet.. oi! hvilket oljefond? jaja, det er bare 2 mnd igjen til valg, jeg har hatt min tid, jeg har fått mine biler, sydenturer, bosted, etc sponset av regjeringen, I don't care."

 

Det jeg forøvrig synes er komisk er når folk (som regel FrPere) kommer og sier at jeg stemmer på partiet jeg stemmer fordi jeg ikke har opplevd "den virkelige verden".. Altså folk = ungdommer som bor hjemme hos mammaen og pappaen sin som aldri har måttet betale for husleie, mat, innboforsikring, bil, bilforsikring, noensinne har vært en organisert arbeider, som noensinne har sett hvordan forhandlinger faktisk foregår, etc.. Hva defineres som "den virkelige verden"?

 

SLUTT Å KLAGE! OLJEFONDET/PENGER ER IKKE LØSNINGEN PÅ ALT! Holdningene våre er derimot løsningen på alt.. Men denne "oljepengeroppiævva"-mentaliteten smitter visst flere og flere... synd.. Spesielt når vi ikke bidrar med noe annet enn olje i verdenssamfunnet (sett i det store bildet).. Hva skal barnebarna våre leve av når oljebrønnene går tomme? Hvis dere bryr det om dét, da.

 

 

Edit: SV skuffet meg når de godtok gasskraftverket ved Mongstad uten Co2rensing.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Det så vi jo når de publiserte Muhammed-karikaturene ;P

7204797[/snapback]

 

omfg! får å si det på den måten...

 

tror ikke det var helt meningen å sette hele den muslimske verdenen opp ned pga en tegning....

 

noen som stemmer får helt sykt stort leke/badeland.... nede i mtdten av østen? :thumbup:

Lenke til kommentar

hehe, var jo ment som en spøk, da ;-) Men sett i forbindelse med poenget med PST, kan dette være en direkte årsak til at Danmark bestemte seg for å øke budsjettet for deres antiterrorvirksomhet.

 

Det er ikke tegningene ene og alene som opprørte muslimske land.. Det kommer nok litt av "vesten synes de er bedre enn østen"-bildet de har av oss, samt. kombinasjon av maktsyke imamer, analfabetisme (som igjen fører til at folk tror alt de ser/hører fra imamene), etc. samt at Muhammed er en/noe som står de veldig nær.

Lenke til kommentar
Tja, etter hva de har gjort for landet siden de kom til makta

Du mener, svelget nok kameler til å dekke en gjennomsnitts ørken i midtøsten? ;)

 

Jeg så en sak der de klaget over at PST (Politiets Sikkerhetstjeneste) brukte HALVPARTEN så masse penger som Sverige og Danmark på terrorbekjempning. Første person til å kommentere dette, var "terrorekspert" Siv Jensen..

Jensen har sterke meninger om dette, og mediene liker sterke meninger.

 

Hvorfor sammenligne veiene i Norge med veiene i Tyskland?

Fordi vi har mange unødvendige dødsulykker, og en forbedring av veiene kunne motvirket dette?

 

Rentehopp en dårlig ting, sier dere? Det er MANGE land som har en relativt mye høyere styringsrente! I Norge er den 3,25%.

At andre land er verre betyr da ikke at vi ikke skal strebe etter å bli bedre?

 

Skjønner ikke logikken din.

 

Ser for meg Siv Jensen om 6-7 år; "oi, kutt i sykeomsorgen, gitt, vi får ta fra oljefondet.. oi! hvilket oljefond?

Frp vil ikke bruke fra selve oljefondet. De vil kun bruke litt ekstra fra overskuddet i oljefondet.

 

Det jeg forøvrig synes er komisk er når folk (som regel FrPere) kommer og sier at jeg stemmer på partiet jeg stemmer fordi jeg ikke har opplevd "den virkelige verden".. Altså folk = ungdommer som bor hjemme hos mammaen og pappaen sin som aldri har måttet betale for husleie, mat, innboforsikring, bil, bilforsikring, noensinne har vært en organisert arbeider, som noensinne har sett hvordan forhandlinger faktisk foregår, etc.. Hva defineres som "den virkelige verden"?

Jeg har inntrykket av at de fleste Frperne her inne (meg inkludert) er voksne mennesker som har både jobb og egne liv å ta vare på utenfor foreldrenes hjem.

 

SLUTT Å KLAGE! OLJEFONDET/PENGER ER IKKE LØSNINGEN PÅ ALT!

Det er det ingen som sier. Pass på så du ikke begynner å strø rundt deg med stråmannargumenter.

 

Men denne "oljepengeroppiævva"-mentaliteten smitter visst flere og flere... synd.. Spesielt når vi ikke bidrar med noe annet enn olje i verdenssamfunnet (sett i det store bildet).. Hva skal barnebarna våre leve av når oljebrønnene går tomme? Hvis dere bryr det om dét, da.

Ja nemlig. Dette er jo noe den rødgrønne regjeringen har sviktet på, siden forskningen lider under det nye statsbudsjettet. Høyresiden er opptatt av et sterkt næringsliv.

 

Edit: SV skuffet meg når de godtok gasskraftverket ved Mongstad uten Co2rensing.

7204738[/snapback]

Så det er bedre å importere strøm fra land som ikke har og som aldri vil få rensing enn å jobbe med ny teknologi så vi selv kan få rensing om noen år, og så kan vi også selge dette videre til andre land og tjene på det?

 

Merkelig logikk igjen...

Lenke til kommentar
Jensen har sterke meninger om dette, og mediene liker sterke meninger.

 

Men hva er grunnlaget for de meningene? Det er jo helt forståelig og logisk at Norge ikke bruker like mange penger som Serige.. Hva er vitsen med å blåse det opp? Sannsynligvis kun for å eksponere Jensen. Hva blir det neste? "Sverige importerer mer mat enn Norge. Svensker fråtser i mat?"

 

Fordi vi har mange unødvendige dødsulykker, og en forbedring av veiene kunne motvirket dette?

 

Vi har mange unødvendige dødsulykker, ja. Jeg har vært på noen skikkelig skumle veier på vestlandet selv! Der veien såvidt var brei nok til bilen min, på enkelte punkter kjørte jeg praktisk talt i inngangstrappa til noen hus og det var ikke autovern ut mot vannet.. Veiene drepte meg nesten!! Men jeg overlevde såvidt! Eller så kan det at jeg lever i dag skyldes at jeg faktisk klarer å kjøre etter forholdene? At jeg tok det skikkelig med ro når jeg kjørte på risky områder?

 

Fra spøk til alvor, jeg har mer eller mindre vært nær "dødsulykker" et par ganger på splitter nye rette, fine veier med 80-sone, breie nok til å ha plass til 3 biler (og takk for det!!) der IDIOTER har foretatt IDIOTISKE forbikjøringer og vært nær ved å treffe meg (for å si det sånn, dersom jeg ikke hadde svingt mot høyre, til asfaltkanten, hadde det blitt front mot front!). Hva skulle stoppet dette? En betongblokk i midten av veien? Greit nok, men fortsatt er det 52 mennesker som har dødd hittil i år (2.plass av dødsårsaker i trafikk). Kanskje ta autovern på alle veistrekninger? Greit nok, men da blir det skikkelig gøy å se hvordan du og jeg frustrerer oss dersom det kommer en traktor kjørende.. Eller om "gamlefar" er ute med kjerra si på en liten kjøretur. Eller om du skal til hytta di og det er noen tullinger som kjører i 60 i 80-sonen foran deg. Ja ja, vi har hvertfall ikke noen dødsulykker, men hva med denne kjære infrastrukturen FrP snakker om? Kanskje legge 4feltsveier med midtrabatt over hele Norge? Norge har 0,05% 4felts motorvei per km vei. Sverige har 0,18 og USA har 0,43.

Norge har ikke mange store byer, Sverige har mange STORE BYER der behovet for 4felts motorvei er sårt. USA har MANGE STORE, STORE byer der behovet for 4felts motorvei er sårt. Vi har rushtrafikk, men det har de nok i USA óg. i USA er det lett å legge vei, i Sverige er det lettere, men i Norge er det så mye fjell, fjorder og piss at det er reineste marerittet hver gang de i det hele tatt skal sette igang planlegging av en motorvei.

 

Når det gjelder trafikksikkerhet er holdninger den største faren. Statens vegvesen har satt igang en fin kampanje der de oppmuntrer folk til å ta en 15minutter, men det er du og jeg som velger å kjøre rundt til tross for at vi er "Zombier" med tregere reaksjonsevne enn Boris Jeltsin hadde på en "fin dag".

 

At andre land er verre betyr da ikke at vi ikke skal strebe etter å bli bedre?

Nei, absolutt ikke, og det er heller ikke det jeg sier, men jeg sier derimot at det ikke er grunn til å klage når vi har det veldig bra! Men du vet.. mye vil ha mer.. Bortskjemte Norge.

 

Frp vil ikke bruke fra selve oljefondet. De vil kun bruke litt ekstra fra overskuddet i oljefondet.

Du får det til å høres så lite ut at jeg nesten får lyst til å bruke litt ekstra! Får kanskje du og jeg bare litt mindre i pensjon når vi blir gamle! Kanskje det blir "litt mer ekstra" med tanke på alt FrP skal gjøre, men men.. Oljefondet er stort. Selv om i hadde tatt hele overskuddet, hadde det ikke hatt noe å si. De pengene skal selvfølgelig ikke gå til pensjon og "eldrebølgen" er bare no pisspreik. Det eneste gode argumentet jeg mener at vi skal bruke mer penger fra (overskuddet) oljefondet på, er forskning. Kunnskap varer evig.

 

 

Jeg har inntrykket av at de fleste Frperne her inne (meg inkludert) er voksne mennesker som har både jobb og egne liv å ta vare på utenfor foreldrenes hjem.

Tja, her inne er det vel muligens mest ungdommer som fortsatt bor hjemme hos foreldrene og samtidig irriterer seg over at bensina er så dyr, osv osv. Det er vel disse jeg helst siktet til. Men jo, det finnes også voksne FrPere med jobb og egne liv, egne familier og hele pakka. Og da er det så ironisk at nettopp for eksempel en elektriker snakker om at FrP er så fint, så godt, etc, når det FrP egentlig vil, er at denne elektrikeren skal kunne jobbe når som helst, uten ekstra overtidstillegg.. Og ikke nok med det, men de vil rasere arbeidstakervernet hans fullstendig. De vil at sjefen skal kunne ansette midlertidige elektrikere som han kan sparke i nedgangstider for å deretter senere ansette andre midlertidige elektrikere. Alt han FrPeren tilsynelatende ser ut til å bry seg om, er tobakk, bensin/bil og sprit. Og de er det mange av. Tro meg. Men man har også mange resurssterke mennesker som faktisk ville hatt det bedre med FrP, som hadde hatt råd til å betale for en omfattende behandling på et sykehus.. Av ren gjetning sier jeg at denne andelen er under 10% av befolkningen.

 

 

Det er det ingen som sier. Pass på så du ikke begynner å strø rundt deg med stråmannargumenter.

Det virker tydeligvis som FrP kommer til å løse alle landets problemer med penger. Bare vi bruker "litt ekstra" fra oljebudsjettet.

Det var forresten ikke et argument, det var et forsøk på å vekke det lille av fornuft som er igjen hos enkelte mennesker.

 

Ja nemlig. Dette er jo noe den rødgrønne regjeringen har sviktet på, siden forskningen lider under det nye statsbudsjettet. Høyresiden er opptatt av et sterkt næringsliv.

Et sterkt næringsliv forutsetter gode arbeidsvilkår for de ansatte, noe FrP tydeligvis ikke er villige til å anerkjenne, med tanke på deres "planer" for bl.a. arbeidsmiljøloven.

Jepp, den rødgrønne regjeringen har sviktet på forskiningsområdet og mitt inntrykk av regjeringen er at den først og fremst skal gjøre studentene og familiene til sin hjertesak. Litt teit, de burde nok ha vært mer hensyn til bla. forskning.. Heldigvis tar de ganske mye hensyn til fremtidens forskere og de som kommer til å utvikle landet. Studentene. FrP derimot synes at studentene like gjerne kan klare seg selv (selv om FrP utrolig nok har prestert å si at gratis skolebøker til videregående ungdom er bra! :dribble: )

 

Så det er bedre å importere strøm fra land som ikke har og som aldri vil få rensing enn å jobbe med ny teknologi så vi selv kan få rensing om noen år, og så kan vi også selge dette videre til andre land og tjene på det?

 

Nei, det beste hadde vært å iverksette drastiske enøktiltak (større tilskudd for å sette opp varmepumper eller energiøkonomiserende styringssystemer) som gjorde det unødvendig å importere forurensende kraft samtidig som man spyttet store summer penger i forskning på ny nullutslippsteknologi.

DEN teknologien er allerede her, men vi velger løsningen som på kort sikt er den billige løsningen, men som bruker store mengder elektrisk energi. På dette området er den største synderen næringslivet.

 

 

Hva mener du bør gjøres annerledes i dette landet, Pricks?

Hva bør kuttes ut og hvilke tiltak bør iverksettes?

Hva brenner du for?

Lenke til kommentar
Noe som forundrer meg er at "FrP-mediene" har valgt å markedsføre FrP HELT FREM til neste valg. Ta f.eks. TV2; Jeg så en sak der de klaget over at PST (Politiets Sikkerhetstjeneste) brukte HALVPARTEN så masse penger som Sverige og Danmark på terrorbekjempning. Første person til å kommentere dette, var "terrorekspert" Siv Jensen..

Og hvorfor bruker vi halvparten så mye penger som Sverige og Danmark? FORDI VI ER UNDER HALVPARTEN SÅ MANGE MENNESKER SOM SVERIGE OG DANMARK! Og slik kommer de til å fortsette helt til neste valg både for å vekke oppmerksomhet og for å unngå "valgflesk"-anklagene.

 

 

Nå skal jeg ikke være vanskelig, men Danmark har 5,431,000 innbyggere, Norge har 4,667,410. Differansen er langt fra 100%, snarere 15%.

Lenke til kommentar
Tja, her inne er det vel muligens mest ungdommer som fortsatt bor hjemme hos foreldrene og samtidig irriterer seg over at bensina er så dyr, osv osv. Det er vel disse jeg helst siktet til. Men jo, det finnes også voksne FrPere med jobb og egne liv, egne familier og hele pakka. Og da er det så ironisk at nettopp for eksempel en elektriker snakker om at FrP er så fint, så godt, etc, når det FrP egentlig vil, er at denne elektrikeren skal kunne jobbe når som helst, uten ekstra overtidstillegg.. Og ikke nok med det, men de vil rasere arbeidstakervernet hans fullstendig. De vil at sjefen skal kunne ansette midlertidige elektrikere som han kan sparke i nedgangstider for å deretter senere ansette andre midlertidige elektrikere.

 

Når var det et rigid arbeidstakervern ble en god idé? Se til Frankrike og Tyskland med en kronisk høy arbeidsløshet. Jo verre det er å sparke folk, desto lengre inne sitter ansettelsene.

Lenke til kommentar
SLUTT Å KLAGE! OLJEFONDET/PENGER ER IKKE LØSNINGEN PÅ ALT! Holdningene våre er derimot løsningen på alt.. Men denne "oljepengeroppiævva"-mentaliteten smitter visst flere og flere... synd.. Spesielt når vi ikke bidrar med noe annet enn olje i verdenssamfunnet (sett i det store bildet).. Hva skal barnebarna våre leve av når oljebrønnene går tomme? Hvis dere bryr det om dét, da.

Ordet er investering. Men det mangler vilje. Man burde oppgradere skoler, sykehus og veier til vest-europeisk standard. Utdanne nordmenn med god faglig kompetanse, så slipper man å importere arbeidskraft. Bare se på hvor mye penger som trengs for å veiene i stand etter man ikke har gjort noe de siste 10 årene.

Men slik gjør man ikke her, man finner heller på å lage prestisje prosjekter for å vise hvor bra Norge er. Man "hjernevasker" folk til å tro at Norge er det beste landet (jo Norge er et fint land, men sett perspektiv) og hvis man tar kritikk får man setninger som "tenk hvordan barn i Afrika har det", "vi har det alt for bra", "slutt å klag" tilbake.

Endret av Pels
Lenke til kommentar

Vel, nå er faktisk Norge det beste landet i verden ifølge FNs Human Development Index. Den er ikke perfekt, men det er den beste metoden som er i bruk i stor skala.

 

Det betyr ikke at alt er perfekt i Norge, lang ifra, men ting her er bedre enn i de aller fleste andre land. Den nye rapporten kommer 9. november, så da blir det spennende å se. Tenker regjering/opposisjon kommer til å prøve å bruke det uansett hvilken vei det går. Like tåpelig hver gang. Om folk er interessert i å sjekke ut dataene fra 2005, kan dere sjekke her

Lenke til kommentar

Har aldri stemt jeg, for det er ingen partier som appelerer til meg. Eneste jeg hører år på år på år er tomme løfter om gull og grønne skoger som aldri kommer. Skjønner ikke at folk lar seg lure av partienes propaganda år på år på år. Velgerne blir å så totalt rævkjørt år på år at det er jo sykt.

 

SKjønner ikke vitsen med denne lekegrindne som stortinget har blitt. Det eneste som skjer der er løgner dag ut og dag inn. Kanskje vi er verdens beste land å bo i men vi har og et av verdens mest idiotiske foreldrete systemer som finnes.

 

Vi er stinn av gryn, og politikkerne våre tar ut goder i form av fancye biler og reiser. Men likevell sytes det over at det ikke er råd til å opprettholde basis funksjoner i et samfunn, som f.eks sykehus og et tilbud til de eldre. Det er en skam.

 

Alt går på penger nå, hva har man råd til og ikke råd til, i forhold til hva de idiotene på stortinget skal ha i lønn.

 

Nei gjør et klok valg folkens, ikke stem. Dere blir bare skuffet år på år på år.

Lenke til kommentar
Noe som forundrer meg er at "FrP-mediene" har valgt å markedsføre FrP HELT FREM til neste valg. Ta f.eks. TV2; Jeg så en sak der de klaget over at PST (Politiets Sikkerhetstjeneste) brukte HALVPARTEN så masse penger som Sverige og Danmark på terrorbekjempning. Første person til å kommentere dette, var "terrorekspert" Siv Jensen..

Og hvorfor bruker vi halvparten så mye penger som Sverige og Danmark? FORDI VI ER UNDER HALVPARTEN SÅ MANGE MENNESKER SOM SVERIGE OG DANMARK! Og slik kommer de til å fortsette helt til neste valg både for å vekke oppmerksomhet og for å unngå "valgflesk"-anklagene.

 

 

Nå skal jeg ikke være vanskelig, men Danmark har 5,431,000 innbyggere, Norge har 4,667,410. Differansen er langt fra 100%, snarere 15%.

7207940[/snapback]

 

Befolkningstettheten i Danmark er over ti ganger så stor som i Norge, altså mange større byer.. Danmark vil være mer utsatt enn Norge ved et eventuelt terrorangrep.. Hvem gidder å angripe ei lita bygd i gudbrandsdalen? Det, samt. vår "vennlige" politiske linje er grunner til at Norge ikke trenger bruke like mange penger.. Dette med karikaturene økte terrorfaren et lite hakk, men ingen norske muslimer føler karikaturene representerer norske meninger.

 

Flere småting du ønsker å kommentere? :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...