Gå til innhold

Noen andre som angrer på det de stemte i fjor?


Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli litt smålei dere som syter over alle de brutte løftene. Politikk og valgkamp MÅ man ta med en klype salt. Og det går for ALLE partier. Valgkampen må polariseres, og den må gjøres stor og brå med brask og bram. For det er en stor sjanse at dersom et parti ikke gjør stort utav sakene sine så vil de _ikke_ bli valgt.

 

Men dere som syter og tyter over den forferdelige regjeringa. Har dere satt dere inn i statsbudsjettet? Sett hvordan det står i forhold til Soria Moria? Dere som forventer at alt skal bli bra bare de eller de sitter på løvebakken tar kraftig feil og kommer til å bli skuffet. Politikk handler om mer enn enkeltsaker, det handler om samfun og rettning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg begynner å bli litt smålei dere som syter over alle de brutte løftene. Politikk og valgkamp MÅ man ta med en klype salt. Og det går for ALLE partier. Valgkampen må polariseres, og den må gjøres stor og brå med brask og bram. For det er en stor sjanse at dersom et parti ikke gjør stort utav sakene sine så vil de _ikke_ bli valgt.

 

Men dere som syter og tyter over den forferdelige regjeringa. Har dere satt dere inn i statsbudsjettet? Sett hvordan det står i forhold til Soria Moria? Dere som forventer at alt skal bli bra bare de eller de sitter på løvebakken tar kraftig feil og kommer til å bli skuffet. Politikk handler om mer enn enkeltsaker, det handler om samfun og rettning.

7210602[/snapback]

 

Word.

Det er lett å si "vi har råd, vi har oljepenga" uten å vite hvordan økonomi, politikk, etc. egentlig virker..

Eller hvordan et demokrati virker - at selv om AP får flest stemmer, er det ikke 100% garantert at APs hjertesaker alltid vinner.. Med mindre de alltid har medvind fra resten av de rødgrønne, noe de ikke alltid har, på lik linje med de andre regjeringspartiene.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg begynner å bli litt smålei dere som syter over alle de brutte løftene. Politikk og valgkamp MÅ man ta med en klype salt. Og det går for ALLE partier. Valgkampen må polariseres, og den må gjøres stor og brå med brask og bram. For det er en stor sjanse at dersom et parti ikke gjør stort utav sakene sine så vil de _ikke_ bli valgt.

 

Men dere som syter og tyter over den forferdelige regjeringa. Har dere satt dere inn i statsbudsjettet? Sett hvordan det står i forhold til Soria Moria? Dere som forventer at alt skal bli bra bare de eller de sitter på løvebakken tar kraftig feil og kommer til å bli skuffet. Politikk handler om mer enn enkeltsaker, det handler om samfun og rettning.

7210602[/snapback]

 

Styresmakter skal prise seg lykkelig for alle "sytere", fordi det gir incentiver til å gjøre en bedre jobb. Hva er galt med å være ærlig selv om vi snakker om politikk og valgkamp. Tror du at egenskapen ikke ville bli mer verdsatt enn takktikkeri, fulgt av flakkende blikk og halvtomsete forklaringer/bortforklaringer. Ja det handler om samfunn og retning. Slike viktige valg tilsier enda større krav til et godt lederskap, og godt lederskap oppnåes ikke på lang sikt ved å være den beste i slabbedaskklassen.

Lenke til kommentar
Jensen har sterke meninger om dette, og mediene liker sterke meninger.

Men hva er grunnlaget for de meningene?

At hun synes vi bruker for lite. Kanskje synes hun også de andre landene bruker for lite i forhold til trusselen.

 

men hva med denne kjære infrastrukturen FrP snakker om? Kanskje legge 4feltsveier med midtrabatt over hele Norge?

Nå flåser du bare. Som du selv påpekte, så er det nødvendig med utbedringer av veiene våre.

 

At andre land er verre betyr da ikke at vi ikke skal strebe etter å bli bedre?

Nei, absolutt ikke, og det er heller ikke det jeg sier, men jeg sier derimot at det ikke er grunn til å klage når vi har det veldig bra! Men du vet.. mye vil ha mer.. Bortskjemte Norge.

Si det til de som må ligge på gangen på sykehuset, som dør i sykehuskø, som må leve med ekstreme smerter i sykehuskø, eldre som ikke blir fulgt opp og blir liggende døde i flere uker, osv.

 

Frp vil ikke bruke fra selve oljefondet. De vil kun bruke litt ekstra fra overskuddet i oljefondet.

Du får det til å høres så lite ut at jeg nesten får lyst til å bruke litt ekstra! Får kanskje du og jeg bare litt mindre i pensjon når vi blir gamle!

Poenget er å investere i bl.a. infrastruktur så vi har noe annet enn bare oljepenger å ta av. Det vil si, så vi har noe som helst å ta av når oljen tar slutt. Hvis det er så livsfarlig å bruke av oljepengene, når skal vi få brukt dem da? Det er like farlig om 50 år, eller kanskje enda farligere.

 

Kanskje det blir "litt mer ekstra" med tanke på alt FrP skal gjøre, men men..

Frp ønsker også å kutte på en rekke områder.

 

Selv om i hadde tatt hele overskuddet, hadde det ikke hatt noe å si. De pengene skal selvfølgelig ikke gå til pensjon og "eldrebølgen" er bare no pisspreik. Det eneste gode argumentet jeg mener at vi skal bruke mer penger fra (overskuddet) oljefondet på, er forskning. Kunnskap varer evig.

Og andre ting som helper oss mot fremtiden, som f.eks. infrastruktur. Bedre veier vil føre til bedre kår for både folk og bedrifter i distriktene.

 

Jeg har inntrykket av at de fleste Frperne her inne (meg inkludert) er voksne mennesker som har både jobb og egne liv å ta vare på utenfor foreldrenes hjem.

Tja, her inne er det vel muligens mest ungdommer som fortsatt bor hjemme hos foreldrene og samtidig irriterer seg over at bensina er så dyr, osv osv. Det er vel disse jeg helst siktet til.

Nei, de fleste Frperne jeg vet om her i forumet er voksne, selvstendige mennesker.

 

Men jo, det finnes også voksne FrPere med jobb og egne liv, egne familier og hele pakka.

Så det er liksom unntaket? Herregud, og venstresiden snakker om fordommer...

 

Og da er det så ironisk at nettopp for eksempel en elektriker snakker om at FrP er så fint, så godt, etc, når det FrP egentlig vil, er at denne elektrikeren skal kunne jobbe når som helst, uten ekstra overtidstillegg..

Hvor har du det fra at Frp vil det?

 

Og ikke nok med det, men de vil rasere arbeidstakervernet hans fullstendig. De vil at sjefen skal kunne ansette midlertidige elektrikere som han kan sparke i nedgangstider for å deretter senere ansette andre midlertidige elektrikere.

Blir det nedgangstider blir det trangere kår uansett, og da hjelper det fint lite om bedriften tvinges til å beholde alle arbeiderne. Da går den nemlig konkurs, og alle mister jobben.

 

Alt han FrPeren tilsynelatende ser ut til å bry seg om, er tobakk, bensin/bil og sprit.  Og de er det mange av. Tro meg.

Det finnes mange grunner til å stemme på ulike partier. Snyltere vil f.eks. ønske å stemme sosialistisk fordi sosialistene legger opp til at det skal lønne seg å slutte å jobbe. Men jeg ser ikke relevansen for diskusjonen om partienes politikk. Dette kan ikke være noe annet enn et dårlig forsøk fra din side på å umyndiggjøre både Frp og de som sympatiseer med partiet, ikke ved å bruke saklige argumenter, men ved å prøve å stemple folk og putte dem i bås.

 

Det er det ingen som sier. Pass på så du ikke begynner å strø rundt deg med stråmannargumenter.

Det virker tydeligvis som FrP kommer til å løse alle landets problemer med penger. Bare vi bruker "litt ekstra" fra oljebudsjettet.

Dette er tullprat, og det vet du. Vær så snill - prøv å være litt seriøs for en gangs skyld.

 

Det var forresten ikke et argument, det var et forsøk på å vekke det lille av fornuft som er igjen hos enkelte mennesker.

Din påstand var at Frp mener at oljefondet og/eller penger er løsningen på alt. Denne useriøse påstanden kunne du latt være å poste.

 

Ja nemlig. Dette er jo noe den rødgrønne regjeringen har sviktet på, siden forskningen lider under det nye statsbudsjettet. Høyresiden er opptatt av et sterkt næringsliv.

Et sterkt næringsliv forutsetter gode arbeidsvilkår for de ansatte,

Ikke nødvendigvis, men det er en annen diskusjon.

 

noe FrP tydeligvis ikke er villige til å anerkjenne, med tanke på deres "planer" for bl.a. arbeidsmiljøloven.

Og hvilke planer er det?

 

Så det er bedre å importere strøm fra land som ikke har og som aldri vil få rensing enn å jobbe med ny teknologi så vi selv kan få rensing om noen år, og så kan vi også selge dette videre til andre land og tjene på det?

Nei, det beste hadde vært å iverksette drastiske enøktiltak (større tilskudd for å sette opp varmepumper eller energiøkonomiserende styringssystemer) som gjorde det unødvendig å importere forurensende kraft samtidig som man spyttet store summer penger i forskning på ny nullutslippsteknologi.

Så... tenk korstiktig og ikke langsiktig?

 

DEN teknologien er allerede her, men vi velger løsningen som på kort sikt er den billige løsningen, men som bruker store mengder elektrisk energi. På dette området er den største synderen næringslivet.

Nei, det er du som argumenterer for den kortsiktige løsningen. Behovet for energi vil bare øke, og på sikt vil det være en fordel å ha utviklet bra teknologi for rensing.

Lenke til kommentar
Befolkningstettheten i Danmark er over ti ganger så stor som i Norge, altså mange større byer.. Danmark vil være mer utsatt enn Norge ved et eventuelt terrorangrep..  Hvem gidder å angripe ei lita bygd i gudbrandsdalen?

 

Argumentasjonen din henger ikke sammen. Befolkningstettheten i Danmark er sant nok langt tettere, men betyr ikke annet enn at store deler av Norge knapt er bebodd. Størsteparten av befolkningen bor i tettbygde strøk, særlig på Østlandet.

 

Det, samt. vår "vennlige" politiske linje er grunner til at Norge ikke trenger bruke like mange penger..

 

Klisjé.

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...