Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det samme gjorde jeg. Men det Myst spør etter er om det er noen sanger som er lettere å lære seg om man skal lære seg powerchords. Han spurte ikke om hvilke sanger som var mest fornøyende. SLTS er mer teknisk avansert enn Blitzkrieg Bop. Så da blir Blitzkrieg Bop "bedre" sånn sett. :)

 

EDIT: Leifer og edit

Endret av TheSoapmaker
Lenke til kommentar

Joa, men slapp av. Verden går ikke under av den grunn. Personlig er jeg ikke akkurat en blodfan av punk-ish musikk, derfor prøver jeg å få han over på en annen sang. Men han kan jo prøve på sangen, kanskje han klarer den fint? Da er SLTS "bedre".

 

Jeg nevnte også rock you like a hurricane, som er et bedre eksempel enn SLTS.

Lenke til kommentar

Hehe, litt av en diskusjon jeg har satt i gang. Artist og sang er ikke så viktig, så lenge de spiller akkorder en semi-nybegynner kan bryne seg på. Nå har jeg ikke sjekket hvordan Smells like teen spirit og Rock you like a hurricane er, men tar nok en titt på dem også. Blitzkrieg bop falt ikke helt i smak for å være ærlig, høres ut som det er mest bass enn gitar.

 

Fant en annen band som favoriserte seg hos meg ganske raskt: August Burns Red. Virker som de er like bra som Rise against.

 

En smakebit: August Burns Red - Carol of the bells (Deres versjon av Trans Siberian Orchestra's versjon. TSO er selvsagt best)

 

 

 

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Hva med å lære (lure) trommisen til å synge? ;)

 

Prøvde meg på synging og Guitar Hero-spilling samtidig (Guitar Hero World Tour, X360, kan bruke den "vanlige" bøyleheadsettmikken som mikrofon), og fant ut at jeg feilet intenst. Det samme bak trommesettet.

 

Virker som mitt problem er å konsentrere seg om to ting samtidig. Enten synger jeg teksten og glemmer gitaren, eller omvendt. Sitter jeg bak trommene går det rett til helvete :p (koordinere to armer, to ben samt stemmebånd samtidig? Aiaiaiai.)

Lenke til kommentar

Jeg for min del er trommeslager, men foreldrene gikk lei trommesettet etter 3-4 år og kjøpte meg en gitar i stedet. Skal sies at jeg regner trommer som primærinstrumentet mitt, men spiller gitar til husbruk og regner meg selv som en nybegynnergitarist.

 

(For the record: Tidslinjen er som følger: Ca 1999: Begynte å spille skarptromme i korps. 2000: Tok opp fullt slagverk. 2001: Kjøpte mitt første trommesett. 2004: Fikk gitar, og la trommene midlertidig på hylla. 2010: Ble trommeslager i band)

 

Så ingen skal tro jeg er 17 år lzm, for det hadde vært flaut da, lzm.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Slenger ut noen tips til de som vil lære seg låter med fingerspill:

 

Joe Satriani - Tears In the Rain

Unknown - Spanish Romance

Edvard Grieg - Anitras Dans

Gary Moore - Still Got The Blues

Andy McKee - All Laid back and Stuff

Tenacious D - F**k her gently

Enrique Iglesias - Hero

Opeth - Damnation

Opeth - Hope Leaves

Opeth - To rid the Disease.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...