Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Også kjent som "den grusomme hvininga når du holder gitar/mikrofon for nært forsterkeren" for å si det enkelt. Som NoNamesLeft sier, plukker pickups opp lyden som kommer ut av forsterkeren og sender den tilbake til forsterkeren. Denne loopen gir en stadig tiltagende hvinelyd.

 

Får man det ofte, kan det tyde på at man står for nærme forsterkeren (blant annet).

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Hva med å lære (lure) trommisen til å synge? ;)Prøvde meg på synging og Guitar Hero-spilling samtidig (Guitar Hero World Tour, X360, kan bruke den "vanlige" bøyleheadsettmikken som mikrofon), og fant ut at jeg feilet intenst. Det samme bak trommesettet.Virker som mitt problem er å konsentrere seg om to ting samtidig. Enten synger jeg teksten og glemmer gitaren, eller omvendt. Sitter jeg bak trommene går det rett til helvete :p (koordinere to armer, to ben samt stemmebånd samtidig? Aiaiaiai.)

 

Syns ikke det kan sammenlignes med guitarhero :hmm:

Lenke til kommentar

Dette ser ut som tråden for meg.

Har lenge hatt lyst til å begynne å spille gitar. Fikk skikkelig sansen for bluesgitar spilling etter at hørte Stevie Ray Vaughan.

Drømmen er en replica av Stevies number one Stratocaster, men jeg regner med disse er dyre, og vanskelig og få tak i brukt

Ser det ligger en her.

Noen som har forslag til hvor mye jeg burde legge i en førstegitar, og hvor mye en brukt fender stratocaster burde ligge på i pris?

Lenke til kommentar

Dette ser ut som tråden for meg.

Har lenge hatt lyst til å begynne å spille gitar. Fikk skikkelig sansen for bluesgitar spilling etter at hørte Stevie Ray Vaughan.

Drømmen er en replica av Stevies number one Stratocaster, men jeg regner med disse er dyre, og vanskelig og få tak i brukt

Ser det ligger en her.

Noen som har forslag til hvor mye jeg burde legge i en førstegitar, og hvor mye en brukt fender stratocaster burde ligge på i pris?

 

Tror jeg hadde investret i en nybegynner pakke med forsterker og gitar. Koster ikke så mye :)

Lenke til kommentar

Eigentleg er det ikkje det. Eg speler metal på telecasteren min rett som det er, og det går fint, sjølv om det kanskje ikkje er ideelt. Om det er rock og SRV du skal spele, så ville eg gått for strato- eller telecaster. Og ikkje gå for ein sånn "pakke". Kjøp deg heller ein mexico-produsert fendergitar og ein ålreit gutteroms-amp om du er ny på det. Litt lenger levetid på det.

Endret av Sjur577
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...