Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde det på tunga. Takk for svar! :D

 

Gjør det ikke litt vondt å ha en capo å tunga? :omg:

Ikke hvis du ikke strammer den :)

 

De fleste capoer strammer seg selv, så jo, det vil gjøre vondt.

har du en robot-capo? min capo har en skrue som du kan vri på om gitaren har tynn eller tykk hals.

Endret av 3rl3nd
Lenke til kommentar

Hadde det på tunga. Takk for svar! :D

 

Gjør det ikke litt vondt å ha en capo å tunga? :omg:

Ikke hvis du ikke strammer den :)

 

De fleste capoer strammer seg selv, så jo, det vil gjøre vondt.

har du en robot-capo? min capo har en skrue som du kan vri på om gitaren har tynn eller tykk hals.

capo87n.jpg

Lenke til kommentar

Kjøpte en Morgan Stålstrengsgitar for litt siden. Har aldri spilt gitar før.

 

Han jeg kjøpte av sa at gitaren var grovt strenget og det gjorde den nok litt tung å spille på for nybegynner.

 

Nå har jeg prøvd og øvd noe og synes det er vanskelig. Så fikk jeg prøve en annen gitar i går. Den var bare mye bedre og mer lettspilt. Det var bl.a mye mindre høyde på den å trykke strengen ned. Samt at man på den gitaren ikke trengte å bruke mye makt på å få grepene til å sitte.

 

Vi strenget om min gitar til Martin medium strenger. Det hjalp noe. Men jeg vet jo ingenting om disse martin strengene er lettspilte eller ikke.

 

HAn jeg prøvde i gitar av mente jeg kunne filet ned litt av høyden på den hvite saken som sitter øverst - da ville det bli mindre høyde for meg å presse ned strengene. Er dette noe som kan anbefales?

 

Evt andre tips.

 

Min gitar er en gitar til ca 6000 tusen kr - tror W510 modellen het.

 

Evt tips til strenger som er mer lettspilt.

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på hva jeg skal gå inn for å lære meg! Jeg kan grunnleggende grep som E, A, G osv. og powerchords og pentatonskalaen, bluesskalaen. Dette har jeg lært av to års gitartimer. Jeg føler det er på tide å ta saken i egne hender siden jeg ikke har lært noe mer enn dette på to år, så har noen tips til hva jeg skal lære meg?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på hva jeg skal gå inn for å lære meg! Jeg kan grunnleggende grep som E, A, G osv. og powerchords og pentatonskalaen, bluesskalaen. Dette har jeg lært av to års gitartimer. Jeg føler det er på tide å ta saken i egne hender siden jeg ikke har lært noe mer enn dette på to år, så har noen tips til hva jeg skal lære meg?

 

Lær deg sanger som DU liker.

Lenke til kommentar

Har GP (lovlig) og driver da og klimprer på sanger av og til, men de er enten for lette eller for vanskelige. Jeg tenker rytmegitar når jeg sier "lett". Soloer har jeg ikke tenkt på en gang og tenker jeg får ta de siden.

 

Metallica sine sanger synes jeg er enkle å spille rytmegitar på ... Children of Bodom derimot er for vanskelig ... det finnes ikke noen mellomting. Enten inneholder sangene bare powerchords, palm muting soloer, eller så inneholder sangene kompliserte rytme samt vanskelige fills osv D: Noen tips til sanger da?

Lenke til kommentar

Har GP (lovlig) og driver da og klimprer på sanger av og til, men de er enten for lette eller for vanskelige. Jeg tenker rytmegitar når jeg sier "lett". Soloer har jeg ikke tenkt på en gang og tenker jeg får ta de siden.

 

Metallica sine sanger synes jeg er enkle å spille rytmegitar på ... Children of Bodom derimot er for vanskelig ... det finnes ikke noen mellomting. Enten inneholder sangene bare powerchords, palm muting soloer, eller så inneholder sangene kompliserte rytme samt vanskelige fills osv D: Noen tips til sanger da?

 

Ja, øv. Ikkno er vansklig når du har lyst å lære deg noe. Se på det som en utfordring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...