Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

 

 

 

Jeg kan utdype det jeg skrev om anstendighet og profesjonalitet. Det handler om at det pøses inn rubler i Chelsea, penger man aldri skulle hatt tilgang til. Satt litt på spissen så mener jeg at Chelsea egentlig ikke er en toppklubb, fordi de har en posisjon i ligaen som de ikke har fortjent. Jeg vil ikke likestille Chelsea med Man Utd, Liverpool og Arsenal, men med Man City som også har "jukset" seg til dette.

Chelsea er jo ikke det Chelsea vi så for tolv år siden. Nå selger de David Luiz for 50 mill og Andre Schurrle for 20, mens de henter inn Diego Costa og Cesc for en lavere totalsum. Det er en BRA drevet klubb, med et solid akademi (som Mourinho bør kritiseres for å ikke ha benyttet seg mer av IMO) og en relativt sunn kontantstrøm. 

 

Du baserer uttalelsene dine på noe som skjedde for lenge siden, og selv da ville argumentene egentlig vært relativt ugyldige I DAG, når vi har moneyball-suksesser som Riyad Mahrez og Leicester.

 

 

Chelsea jukset seg til dette for mange år siden, og skulle ikke vært der de er i dag. Dette handler om rubler, og ikke om en godt drevet klubb som har vokst gradvis eller gjort noen få gode salg og plutselig blitt steinrike på det. Dette vil alltid henge ved Chelsea, i alle år.

 

 

På lik linje med at top 4 i england på et visst tidspunkt ble pengedopet og skapte et ekstremt stort skille så var umulig å ta igjen. Ja o hellige arsenal er også inkludert. Det er helt ufattelig at vi i 2015 forsatt har så dårlig innsikt og forsatt snakker om hvor mye chelsea har jukset. Av og til skulle man tro forumet var en gjeng med personer som var født i 2000.

 

 

Nå har du over tre linjer skrevet hvor oppgitt du er over andres manglende hukommelse eller kunnskap om dette, men faktisk ikke skrevet noe som helst om de andre klubbenes "pengedoping", som hvilke klubber det var, når det var, hvor pengene kom fra, hvor mye, hvordan pengene ble brukt osv.

 

Det kan godt være at andre klubber på et eller annet tidspunkt har blitt heftig finansiert av penger som ikke har noe med klubbdrift å gjøre, og som fikk dem opp i toppsjiktet, men det har jeg null kjennskap til.

Endret av oscrue10
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har du over tre linjer skrevet hvor oppgitt du er over andres manglende hukommelse eller kunnskap om dette, men faktisk ikke skrevet noe som helst om de andre klubbenes "pengedoping", som hvilke klubber det var, når det var, hvor pengene kom fra, hvor mye, hvordan pengene ble brukt osv.

 

Det kan godt være at andre klubber på et eller annet tidspunkt har blitt heftig finansiert av penger som ikke har noe med klubbdrift å gjøre, og som fikk dem opp i toppsjiktet, men det har jeg null kjennskap til.

Hvorfor er det relevant hvor pengene kommer fra? Grunnen til at enkelte klubber har så mye mer penger enn andre, selv om de har tjent de selv, er at de dominerte på et tidspunkt det var svært finansielt gunstig å dominere. Nå har de befestet posisjonen sin, og det er omtrent umulig å konkurrere (uten "juks" som City og Chelsea). Andre klubber har også dominert, men på feil tidspunkt, og har dermed ikke fått samme mulighet til å holde seg på topp.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

According to rumours, Jose Mourinho refused the 50 million offered by Chelsea Football Club after his sacking.

 

Om det stemmer er det bare nitrist. 

Det er en tragisk dag for klubben uansett, men om Mourinho går uten noen form for støtte er det bare nitrist. Det er en skam at fotballen drives av maktsyke mennesker som ikke takler motgang. 

 

Det har jo vært splid på innsiden av spillergruppen, men både Azpi og Fabregas har offentlig vist sympati til Mourinho. Så det spørs om problemet ligger hos Hazard eller noen i den gjengen.  Blir bare synsing, det eneste vi vet er at det er bekreftet at det var splid på innsiden. Veldig kjedelig, for uansett hvem vi ansetter i etterkant vi det være en dårligere manager. Vi sparker verdens beste manager for å ansette de nest beste. Jeg hadde gått ned i championship med Mourinho ved roret. 

Lenke til kommentar

 

 

According to rumours, Jose Mourinho refused the 50 million offered by Chelsea Football Club after his sacking.

Om det stemmer er det bare nitrist.

Det er en tragisk dag for klubben uansett, men om Mourinho går uten noen form for støtte er det bare nitrist. Det er en skam at fotballen drives av maktsyke mennesker som ikke takler motgang.

Det er Jose som nektet å ta imot. Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

 

According to rumours, Jose Mourinho refused the 50 million offered by Chelsea Football Club after his sacking.

 

Om det stemmer er det bare nitrist. 

Det er en tragisk dag for klubben uansett, men om Mourinho går uten noen form for støtte er det bare nitrist. Det er en skam at fotballen drives av maktsyke mennesker som ikke takler motgang. 

 

Det har jo vært splid på innsiden av spillergruppen, men både Azpi og Fabregas har offentlig vist sympati til Mourinho. Så det spørs om problemet ligger hos Hazard eller noen i den gjengen.  Blir bare synsing, det eneste vi vet er at det er bekreftet at det var splid på innsiden. Veldig kjedelig, for uansett hvem vi ansetter i etterkant vi det være en dårligere manager. Vi sparker verdens beste manager for å ansette de nest beste. Jeg hadde gått ned i championship med Mourinho ved roret. 

 

Ryktes at Jose som ikke ville ta imot ja.

 

Hiddink er på vei inn for å rydde i dette sølet, har ingenting vondt å si om Hiddink, men bare kjipt at JM måtte gå.

 

Roman har sikla etter Pep i årevis og vil gjøre alt han kan for å få han til Chelsea, Pep skal også annonsere at han er ferdig i Bayern neste uke og hvor han skal videre?

 

Tipper det er Hazard og Cesc som har starta dette opprøret men hva vet jeg. Lettere å gi sparken til treneren enn spillerne.

 

Et part gode poeng av fansen her:

http://www.tv2.no/v/998922/

Lenke til kommentar

 

 

According to rumours, Jose Mourinho refused the 50 million offered by Chelsea Football Club after his sacking.

Om det stemmer er det bare nitrist.

Det er en tragisk dag for klubben uansett, men om Mourinho går uten noen form for støtte er det bare nitrist. Det er en skam at fotballen drives av maktsyke mennesker som ikke takler motgang.

Det er Jose som nektet å ta imot.

 

 

Selvfølgelig skjønte jeg det. Jeg mener at det er en skam og at det er nitrist at historien beste Chelsea manager må gå på denne måten. Jose fortjener alt han kunne få. Det er nitrist å se at en av klubbens største legender takker NEI til 50 millioner euro fordi han elsker klubben og at han ikke er der for pengene. 

 

Om årsaken skyldes at vi har uprofesjonelle spillere så kan heller disse gå, selv om det er Hazard, Costa osv. Ryktene sier at Terry forlot treningsanlegget frustrert og oppgitt i går. Så at det er en minoritet som har veltet hele klubben er det ingen tvil om. 

 

 

 

According to rumours, Jose Mourinho refused the 50 million offered by Chelsea Football Club after his sacking.

 

Om det stemmer er det bare nitrist. 

Det er en tragisk dag for klubben uansett, men om Mourinho går uten noen form for støtte er det bare nitrist. Det er en skam at fotballen drives av maktsyke mennesker som ikke takler motgang. 

 

Det har jo vært splid på innsiden av spillergruppen, men både Azpi og Fabregas har offentlig vist sympati til Mourinho. Så det spørs om problemet ligger hos Hazard eller noen i den gjengen.  Blir bare synsing, det eneste vi vet er at det er bekreftet at det var splid på innsiden. Veldig kjedelig, for uansett hvem vi ansetter i etterkant vi det være en dårligere manager. Vi sparker verdens beste manager for å ansette de nest beste. Jeg hadde gått ned i championship med Mourinho ved roret. 

 

Ryktes at Jose som ikke ville ta imot ja.

 

Hiddink er på vei inn for å rydde i dette sølet, har ingenting vondt å si om Hiddink, men bare kjipt at JM måtte gå.

 

Roman har sikla etter Pep i årevis og vil gjøre alt han kan for å få han til Chelsea, Pep skal også annonsere at han er ferdig i Bayern neste uke og hvor han skal videre?

 

Tipper det er Hazard og Cesc som har starta dette opprøret men hva vet jeg. Lettere å gi sparken til treneren enn spillerne.

 

Et part gode poeng av fansen her:

http://www.tv2.no/v/998922/

 

 

Jeg kan ikke skjønne om Cesc har gjort dette? Han har jo vært ute på Facebook, twitter og instagram, og sagt hvor trist det er at Mourinho forsvinner fra klubben. Om Cesc er med på dette så blir jeg imponert. Nå er det Hazard som har mistet mest av samtlige spillere. Fra å være en av ligaens beste spillere til å bli en middelmådighet uten i det minste å prøve på noe. 

 

Men ja, det er tydelig at problemet her er Hazard. Om han ikke er profesjonell nok til å spille fotball på det nivået her ser jeg heller at han finner seg en ny klubb til sommeren.

Lenke til kommentar

Utifra kampene jeg har sett, så virker det som om det er Costa, Hazard og Cesc som har starta dette opprøret mot JM.

 

Cesc var ikke interessert i å takle, eller jobbe hardt nok bakover, Hazard....trenger ikke å si noe. Costa er for opptatt med å slåss enn å skåre. Eneste som har fått godkjent av meg i år er Willian, Azpi og delvis Ramires, Ramires pga innsatsen. 

 

Tipper spillere som Hazard og Cesc vil heller spille fotball der de har mest ball og ikke jage ball i 90 min. Men, dette er kun synsing fra min side. JM har jo slitt ut spillerne, mangel på rotasjon osv..Og dette så vi fra dag 1 i år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg gidder ikke å spekulere en gang, enn så lenge vett vi ikke hva som har skjedd. 

Blir oppgitt av enkelte på reddit som går som langt som å gi Cesc all skylden, og i tillegg kalle han noe sånn som "Miserable Arsenal Cunt". 

Lenke til kommentar

 

Nå har du over tre linjer skrevet hvor oppgitt du er over andres manglende hukommelse eller kunnskap om dette, men faktisk ikke skrevet noe som helst om de andre klubbenes "pengedoping", som hvilke klubber det var, når det var, hvor pengene kom fra, hvor mye, hvordan pengene ble brukt osv.

 

Det kan godt være at andre klubber på et eller annet tidspunkt har blitt heftig finansiert av penger som ikke har noe med klubbdrift å gjøre, og som fikk dem opp i toppsjiktet, men det har jeg null kjennskap til.

Hvorfor er det relevant hvor pengene kommer fra? Grunnen til at enkelte klubber har så mye mer penger enn andre, selv om de har tjent de selv, er at de dominerte på et tidspunkt det var svært finansielt gunstig å dominere. Nå har de befestet posisjonen sin, og det er omtrent umulig å konkurrere (uten "juks" som City og Chelsea). Andre klubber har også dominert, men på feil tidspunkt, og har dermed ikke fått samme mulighet til å holde seg på topp.

 

 

Du mener at det ikke spiller noen rolle om pengene kommer fra klubbdrift, eller om pengene kommer fra en riking som bare pøser penger inn i klubben?

 

Det er ikke umulig å ta igjen forspranget uten å jukse, men det vil ta tid og krever en dyktig ledelse over mange år.

Lenke til kommentar

 

According to rumours, Jose Mourinho refused the 50 million offered by Chelsea Football Club after his sacking.

 

Om det stemmer er det bare nitrist. 

Det er en tragisk dag for klubben uansett, men om Mourinho går uten noen form for støtte er det bare nitrist. Det er en skam at fotballen drives av maktsyke mennesker som ikke takler motgang. 

 

Det har jo vært splid på innsiden av spillergruppen, men både Azpi og Fabregas har offentlig vist sympati til Mourinho. Så det spørs om problemet ligger hos Hazard eller noen i den gjengen.  Blir bare synsing, det eneste vi vet er at det er bekreftet at det var splid på innsiden. Veldig kjedelig, for uansett hvem vi ansetter i etterkant vi det være en dårligere manager. Vi sparker verdens beste manager for å ansette de nest beste. Jeg hadde gått ned i championship med Mourinho ved roret. 

 

 

Seriøst?

Lenke til kommentar

Du mener at det ikke spiller noen rolle om pengene kommer fra klubbdrift, eller om pengene kommer fra en riking som bare pøser penger inn i klubben?

 

Det er ikke umulig å ta igjen forspranget uten å jukse, men det vil ta tid og krever en dyktig ledelse over mange år.

Jeg mener at det er like urettferdig for alle andre klubber. Sheffield Wednesday har i det minste en mulighet til å bli kjøpt opp, de har ingen mulighet til å være med på markedsføringseksplosjonen. Den er ferdig. United og Liverpool, og tildels Arsenal, vant. Alle andre tapte.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

According to rumours, Jose Mourinho refused the 50 million offered by Chelsea Football Club after his sacking.

Om det stemmer er det bare nitrist.

Det er en tragisk dag for klubben uansett, men om Mourinho går uten noen form for støtte er det bare nitrist. Det er en skam at fotballen drives av maktsyke mennesker som ikke takler motgang.

 

Det har jo vært splid på innsiden av spillergruppen, men både Azpi og Fabregas har offentlig vist sympati til Mourinho. Så det spørs om problemet ligger hos Hazard eller noen i den gjengen. Blir bare synsing, det eneste vi vet er at det er bekreftet at det var splid på innsiden. Veldig kjedelig, for uansett hvem vi ansetter i etterkant vi det være en dårligere manager. Vi sparker verdens beste manager for å ansette de nest beste. Jeg hadde gått ned i championship med Mourinho ved roret.

Seriøst?

Forstår godt at han ville ha gjort det. Det var en fra klubben som bekreftet at det var en splid mellom Mourinho og noen spillere, men det er jo mye lettere å sparke manageren enn å selge og kjøpe flere spillere. Vi snakker altså om en manager som har vunnet CL og ligaen i flere store ligaer flere ganger.

 

Du skrev tidligere at du er Dortmund-supporter? Det overrasket meg. Har hatt inntrykket av at du er Liverpool-supporter. Du har kanskje en del sympati for dem? Mourinho er som kjent ikke særlig godt likt av dem fordi han snøt dem for PL-tittelen.

Lenke til kommentar

 

 

 

According to rumours, Jose Mourinho refused the 50 million offered by Chelsea Football Club after his sacking.

Om det stemmer er det bare nitrist.

Det er en tragisk dag for klubben uansett, men om Mourinho går uten noen form for støtte er det bare nitrist. Det er en skam at fotballen drives av maktsyke mennesker som ikke takler motgang.

 

Det har jo vært splid på innsiden av spillergruppen, men både Azpi og Fabregas har offentlig vist sympati til Mourinho. Så det spørs om problemet ligger hos Hazard eller noen i den gjengen. Blir bare synsing, det eneste vi vet er at det er bekreftet at det var splid på innsiden. Veldig kjedelig, for uansett hvem vi ansetter i etterkant vi det være en dårligere manager. Vi sparker verdens beste manager for å ansette de nest beste. Jeg hadde gått ned i championship med Mourinho ved roret.

Seriøst?

Forstår godt at han ville ha gjort det. Det var en fra klubben som bekreftet at det var en splid mellom Mourinho og noen spillere, men det er jo mye lettere å sparke manageren enn å selge og kjøpe flere spillere. Vi snakker altså om en manager som har vunnet CL og ligaen i flere store ligaer flere ganger.

 

Du skrev tidligere at du er Dortmund-supporter? Det overrasket meg. Har hatt inntrykket av at du er Liverpool-supporter. Du har kanskje en del sympati for dem? Mourinho er som kjent ikke særlig godt likt av dem fordi han snøt dem for PL-tittelen.

 

 

Og så er det enklere å være respektløs overfor medisinsk personell og la dem gå, enn å ta et oppgjør med manageren. Ja, Mourinho er en dyktig manager, men det er inntil han møter motgang.

 

Vi vet at Mourinho ikke er noen SAF eller Wenger, som kan bli værende i en klubb over mange år. Han er en Nordlie. Dette hadde han ikke klart å snu, det føler jeg meg ganske sikker på. Og manageren må ikke bli viktigere enn klubben.

 

Jeg har aldri likt Liverpool (men har et ganske avslappet og litt likegyldig forhold til dem nå), sikkert fordi broren min likte dem.

Lenke til kommentar

Synsing. Mourinho er mer en kapabel nok til å snu dette, men om enkelte spillere snur ryggen til han blir det vanskelig. Da gir ikke de 100% på trening eller 100% i kamp.

 

Ingen som sier manageren er viktigere enn klubben, men Mourinho var en av oss (supporterne). Ikke mange har det samme forholdet til supporterne som Mourinho har. Se på LvG og United-supporterne. 

 

Jeg mener det er helt feil å sparke Mourinho. Det er mange steg tilbake iht. hva Chelsea ønsker og hvor vi ønsker å være om 10 år. Det at du betviler en av historiens beste managere er bare oppsummering nok for meg mtp. hvor blindt du ser på denne saken.

 

XhoRr3K.png

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

 

Du mener at det ikke spiller noen rolle om pengene kommer fra klubbdrift, eller om pengene kommer fra en riking som bare pøser penger inn i klubben?

 

Det er ikke umulig å ta igjen forspranget uten å jukse, men det vil ta tid og krever en dyktig ledelse over mange år.

Jeg mener at det er like urettferdig for alle andre klubber. Sheffield Wednesday har i det minste en mulighet til å bli kjøpt opp, de har ingen mulighet til å være med på markedsføringseksplosjonen. Den er ferdig. United og Liverpool, og tildels Arsenal, vant. Alle andre tapte.

 

 

Ja vel, det er jeg sterkt uenig i, og du har en innstilling som man i hvert fall ikke kan ha i en klubbledelse.

Lenke til kommentar

Synsing. Mourinho er mer en kapabel nok til å snu dette, men om enkelte spillere snur ryggen til han blir det vanskelig. Da gir ikke de 100% på trening eller 100% i kamp.

 

Ingen som sier manageren er viktigere enn klubben, men Mourinho var en av oss (supporterne). Ikke mange har det samme forholdet til supporterne som Mourinho har. Se på LvG og United-supporterne. 

 

Jeg mener det er helt feil å sparke Mourinho. Det er mange steg tilbake iht. hva Chelsea ønsker og hvor vi ønsker å være om 10 år. Det at du betviler en av historiens beste managere er bare oppsummering nok for meg mtp. hvor blindt du ser på denne saken.

 

XhoRr3K.png

 

Du synser jo like mye selv. Jeg fatter virkelig ikke hvordan du kan påstå eller tro at Mourinho ville snudd dette, så ferdig som han har vært i lang tid nå. Han har høyst sannsynlig fått fortsette av økonomiske årsaker, og det er jo bare trist for Chelseas del.

Lenke til kommentar

Så strenge som moderatorene er ved å flytte ut poster så må de være i dvale nå. Mye som IKKE er Chelsea relatert her nå. 

 

Jeg gidder ikke å gjenta meg selv igjen. Nå er det nok for min del. Jeg har sagt mitt om saken. Du får fortsette å gjenta deg selv.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Synsing. Mourinho er mer en kapabel nok til å snu dette, men om enkelte spillere snur ryggen til han blir det vanskelig. Da gir ikke de 100% på trening eller 100% i kamp.

 

Ingen som sier manageren er viktigere enn klubben, men Mourinho var en av oss (supporterne). Ikke mange har det samme forholdet til supporterne som Mourinho har. Se på LvG og United-supporterne. 

 

Jeg mener det er helt feil å sparke Mourinho. Det er mange steg tilbake iht. hva Chelsea ønsker og hvor vi ønsker å være om 10 år. Det at du betviler en av historiens beste managere er bare oppsummering nok for meg mtp. hvor blindt du ser på denne saken.

Intervjuet etter Leicester kampen fikk meg til å endre mening om Mourinho. Hvordan kan man fortsette med en manager som har mistet så og si samtlige spillere i garderoben(er vel bare Terry, Azpi og Cesc som har gått ut å støtte han etter sparkingen)? Ingen tvil om at spillerne fortjener en stor del av skylden, men man kan ikke nekte at Mourinho har stor skyld i det hølet dere har havnet i. Staheten til Mourinho med å bruke Ivanovic i alle kampene, nektet å bruke unge spillere, ingen forandring i en sørgelig spillestil og utallige intervjuer der han kritiserer spillerne. Så kan man legge til sparkingen av doktorene. 

 

At Mourinho skulle få tid til å fikse på Chelsea-laget er vel også noe han har fått. Etter den katastrofale åpningen på sesongen har han fått sjansen til å endre på laget(stort sett samme laget på banen hver gang) har det vært null framgang. Er vel kun Tom Nordlie som er mer slitsom å spille for enn Mourinho. 

 

Så kan man si at Chelsea ikke ville ha kommet topp 4 uansett hvilken manager som ble ansatt enten midlertidig eller permanent før sommeren og at Mourinho er den som ville hatt størst sjanse for å vinne CL med dette Chelsea-laget. Er det virkelig sant? Hvordan skal Chelsea vinne CL når Matic, Hazard og Diego Costa - deres tre viktigste spillere - ikke er motiverte eller har et godt forhold til Mourinho? Dere vinner ikke CL med John Obi Mikel, Kenedy og Loïc Rémy.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...