Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg endelig sett Avatar. Det ble en heller dårlig filmopplevelse. Det visuelle er storartet, musikken digger jeg og tanken liker jeg. Men, den er elendig på alt det andre. Jeg kan ikke fatte hvordan folk kan skryte denne filmen opp i skyene.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig sett Avatar. Det ble en heller dårlig filmopplevelse. Det visuelle er storartet, musikken digger jeg og tanken liker jeg. Men, den er elendig på alt det andre. Jeg kan ikke fatte hvordan folk kan skryte denne filmen opp i skyene.

 

Det er vel akkurat de tingene vi skryter opp i skyene. Resten er vi vel også ganske enige i.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig sett Avatar. Det ble en heller dårlig filmopplevelse. Det visuelle er storartet, musikken digger jeg og tanken liker jeg. Men, den er elendig på alt det andre. Jeg kan ikke fatte hvordan folk kan skryte denne filmen opp i skyene.

3D, 3D, 3D, 3D, 3D, 3D, 3D...og...3D! =)
Lenke til kommentar

Ikke tid til å lese de siste sidene dessverre, men noen som har noen meninger om Clash of the Titans?

Bare å søke etter filmen det, nedi hjørnet her. Sjekk Mini-anmeldelse-tråden isteden også, så tror jeg du får bedre resultater. :)

 

Har den søkeren alltid vert der? :p

Takk uansett!

 

Satser på å se Clash of the Titans ganske snart.

Endret av SuKa
Lenke til kommentar

Synes at regisørene som ønsker å ta i bruk 3D også påkoster seg leie av ordentlig utstyr for å filme i 3D, men nå skal alle kaste seg på 3D bølgen, resultatet blir en teknologi som folk til slutt blir å hate fordi det kommer mer dritt i 3D enn bra. Animasjonsfilmer er lett å lage i 3D, men det er værre med live action filmer, og der mener jeg de burde heller filme i 3D fra starten av fremfor denne evinnelige konverteringen.

Lenke til kommentar

Dersom de filmer til 3D, vil det ikke da gå utover 2D versjonen?

Jeg er usikker på det tekniske, men fra et filmatisk/cinematographical synspunkt så vil det forandre på hvordan man velger shots og klipper filmen. 3D trenger dype, lange tagninger for at 3Den slik den er i Avatar skal være effektiv, og det gjør at filmer som Bourne-triologien, notorisk for sitt hektiske tempo og stil, aldri ville fungert i 3D.

Lenke til kommentar

Nettopp Dorian, ikke alle filmene passer til 3D, og de som passer til 3D burde da blitt filmet med Fusion systemet. Det vil ikke gå noe ut over 2D versjoner filmatisk sett, Avatar er et godt eksempel da den ble kjørt på både 3D og 2D kinoer.

 

Regisørene burde heller brukt 3D som et element til filmen, ikke salgspunktet. Se f.eks The fantastic Mr Fox, kunne naturligvis blitt laget i CGI da man har teknologien tilgjengelig og mer enn som så men nei, Wes gikk i en helt annen retning med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...