Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

 

JJ Abrams snakket lenge om å bringe King's episke bokserie The dark tower til TV serie, men dessverre var det bare en optioned property og den har nå gått tilbake til King, som har gitt rettighetene til Ron Howard, Brian Grazer og Akiva Goldsman, ingen av dem har noe meritter å vise til.

 

 

Ingen av dem meritter å vise til? Det var vel ironi, eller? :wee:

 

For all ære til Abrams, som er knall, hans merittliste er foreløpig en som ikke når en kar som Ron Howard til knærne. Enda, han har jo fortsatt tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merittliste er en ting, men det er også snakk om hvilken stil man ønsker at et gitt prosjekt skal ha. JJ har ikke så mye å vise til - Star Trek, Lost, Alias og M:I3 - men det er alle solide prosjekter med en klar stil. Star Trek og M:I var begge døende franchises og han reddet begge - jeg ser gjerne en ny M:I-film så lenge JJ står bak og soveposen er klar til Star Trek 2. Til gjengjeld har Howard laget enormt mye bra, fra A Beautiful Mind til Apollo 13, men også vist at han kan bomme helt med Da Vinci Code og Angels & Demons. Hvis de forrige prosjektene til et team er å ta bestselgende bøker og gjøre dem til småkjipe og forglemmelige filmer så er man forsiktig med å gi dem en serie som TDT.

 

Så langt har JJ vist seg å være konsekvent, ha enorm respekt for utgangspunktet, vite hvordan man henter inn nye fans samtidig som man beholder de gamle og sist men ikke minst - han er "on top of his game".

Lenke til kommentar

JJ har helt klart mye å skryte av, han er jo en av mine favoritter. I tillegg har JJ forbedringspotensiale, som gjør han så spennende, fordi han er ydmyk og læringsvillig. Han kan bli en gigant.

 

Men jeg klarer ikke å se hvordan man kan hevde de som nå sitter med rettighetene som ikke å ha "meritter å vise til". Akiva Goldsman er skummel (Poseidon, Batman-crap osv), men Ron Howard har mer enn nok å vise til og Brian "24" Grazer er en av de beste produsentene Hollywood har klart å oppdrive.

 

Det er ikke de verste folka til å erstatte JJ. Jeg stiller meg derfor uforstående til påstanden om at nevnte tre ikke har meritter å vise til.

 

For strengt talt har de meritter å vise til innen både film og tv og alle sjanger. De har også tydeligvis lært av feil (Goldsman spesielt).

 

JJ og co. klarte jo ikke å få i gang dette prosjektet slik man kan tolke nyheten, så de har alt feilet. Så spørs det om arvtagerne kan få til noe spisendes :)

Lenke til kommentar
Noen som har sett Hurt Locker?

Vil gjerne høre hva folk syns om den, hehe.

Veldig bra "moderne krigsfilm", men den har blitt ganske oppskrytt spør du meg. Kommer til å bli glemt fortere enn hva så mange Oscar-priser skulle tilsi. 8/10 fra meg, du bør absolutt se den uten å nøle hvis du er interessert.
Lenke til kommentar

Man velger vel selv hvilke meritter man føler er verdt å trekke frem for å vurdere en produsent/regissørs potensiale i et prosjekt.

 

Det har du helt rett i, kan godt være godeste bjørnen har lagt en annen betydning eller premisser for begrepet til grunn enn hva jeg gjør, som jo er hvorfor jeg spør. Skal bli spennende å høre.

Lenke til kommentar

Ingen av dem meritter å vise til? Det var vel ironi, eller? :wee:

 

For all ære til Abrams, som er knall, hans merittliste er foreløpig en som ikke når en kar som Ron Howard til knærne. Enda, han har jo fortsatt tid.

 

Howards som regisør av filmer har jeg ikke noe imot, han har en fin liste der. Men som regisør for TV serier er jeg litt mer skeptisk og føler at JJ passer bedre enn Howard.

 

Men nå er det og snakk om at serien skal i alle fall bli en triologi, med tilhørende TV serie i etterkant, et prosjekt jeg ikke helt ser hvordan de skal knytte sammen om det kommer til. Men om så i alle fall Howard skal regisere The Dark Tower som langfilm blir det litt mer interesangt å følge med.

 

Når det gjelder meritter, vel, jeg foretrekker kvalitet fremfor kvantitet. Tar mye heller til takke med en regisør som har regisert 3 gode filmer, fremfor en nisse med 2 bra og 20 dårlige. Spesielt når det kommer til en tilpassning av en bokserie jeg er meget glad i. Og nei, kaller ikke Howard en nisse med bare 2 bra filmer, var ikke myntet med noen spesielle i tankene ;)

Lenke til kommentar

Chris Evans har allerede en rolle i Marvel Universet!

 

Det Fantastic Four-tøvet blir vel ikke en del av det samme universet som alle disse Avengersfilmene?

 

Fantastic Four (som også nok får en "restart") er Fox som har rettighetene til. De må lage ny film snart for ikke å miste dem tilbake til Marvel. Fox har også rettighetene til X-Men og Wolverine, og man vil lage filmer i den franchisen fortsatt slik at man ikke mister rettighetene tilbake til Marvel.

 

I tillegg har Sony rettighetene til Spider-Man, slik at han heller ikke kan bli med i Marvel-universet. Der kommer det jo en restart av hele franchisen. Ghost Rider kommer vel også ny film av, muligens uten her Cage, for å holde på rettighetene.

 

Daredevil derimot, kan være på vei tilbake i Marvels eiendom. Men også der ryktes om restart.

 

Det som er litt dumt for Marvel. De solgte rettighetene når de selv ikke var et filmselskap og i avtalen så ville kjøperen beholde rettighetene så lenge det ikke gikk for lang tid uten at en film ble laget.

 

Der har WB (eier av DC) en fordel, de har kontroll på alle sine superhelter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...