Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Likte dette svaret også, noen som får seg en liten spark i siden :wee:

Terminator? Never hear of it... oh wait, I saw a preview for a new one online. I love the TRANSFORMER they put in!

Skrevet
"Money shots"?

http://en.wikipedia.org/wiki/Money_shot

A money shot (also called a "money-making" shot[1]) is a provocative, sensational, or memorable sequence in a film, on which the film's commercial performance is perceived to depend.[2]

[edit] Origin

The term originates from mainstream feature filmmakers, who used the term "money shot" as slang for the image that costs the most money to produce.[3] For example, in an action thriller, an expensive special effects sequence of a dam bursting might be called the "money shot" of the film.

Skrevet
Akkurat sett Slumdog Millionaire. Den burde ikke vært nominert i kategoriene:
  • Best Motion Picture of the Year
  • Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published

Og om den vinner beste originale sang blir jeg litt irritert. Tåpelig at den har fått to nominasjoner i den klassen.

Mhm, savner Bruce Springsteen der.

Springsteen sitt bidrag er vel temmelig standard? Fin sang, og fungerer fint i filmen, men den er jo veldig tolv på dusinet.

Håper på M.I.A, jeg.

Skrevet
Noen her som tok Mulholland Dr. etter en visning? Føler jeg datt av på slutten :hrm:

Jeg var lat nok til å surfe meg fram til forklaringen. Sett den én gang.

Har veldig lyst å finne de ut selv. Synst det ble veldig mange karakterer å holde styr på til slutt.

Skrevet
MEN masse lesbescener med hun heite i sunset beach..smart triks for å holde folket interessert.

Greit nok at det er pent, men det er vel ikke poenget. Man ser ikke Mulholland Dr. for å se lesbescener. Da kan man heller klikke seg fint fram på internett.

Skrevet (endret)

Nei, naa ble det for mye snakk om store höybudsjettsfilmer her (:p), maa ikke glemme smaafolka. Vil i den anledning dele med dere en trailer til en liten film som hadde premiere paa Sundance i aar. Ser ganske bra ut, en grei avveksling til alle de profesjonelt produserte filmene vi ser hver dag.

Den svarte er tekstforfatter til 30 Rock.

http://www.mysteryteam-movie.com/

Endret av Rabbid
Skrevet

Lynch har uttalt i et intervju at det ikke skal være noe mening i Mulholland Dr. Det er det som er som fint med filmen, at hver enkelt kan komme med sin egen tolkning. De "hintene" som DVDen inneholder er bare laget for spøks skyld, selv om sikkert noen finner mening i det også.

(har desverre ikke noe link, da jeg ikke husker hvor jeg så det)

Skrevet
Springsteen sitt bidrag er vel temmelig standard? Fin sang, og fungerer fint i filmen, men den er jo veldig tolv på dusinet.

Håper på M.I.A, jeg.

Nja. Den er ikke akkurat banebrytende, men jeg syntes den ligger hakket over de fleste andre slike sanger, men det er ikke sikkert jeg hadde følt det samme hvis jeg ikke hadde hørt den på filmen først, men jeg fikk en slik "den må jeg finne ut hva heter"-følelse når jeg hørte den.

Den svarte

Høhø, veldig pc

Skrevet (endret)
Høhø, veldig pc
Haha, satt faktisk aa tenkte over hva jeg skulle skrive, "den afrikanskamerikanske" hörtes liksom liksom litt slitsomt ut. Han er jo svart, folk kaller Obama "black" konstant uten at folk regner det som daarlig spraak (bare et eksempel). Hvit og svart er vanlige betegnelser. Regner bare "neger" og "svarting" som stygge ord jeg (er sikkert fler).

Var det enklest aa si siden det kun var en mörkhudet person i hele videoen.

Endret av Rabbid
Skrevet (endret)
"Han svarte". Ikke "den svarte".
Til mitt forsvare: Hadde sagt "den hvite" ogsaa. Sier ofte "den" om alt jeg, er bare at her ble det tolket rasitisk :(

Fyren er naa ikke helt "PC" selv da:

:p

Men noen meninger om filmen deres da? Er jo tross alt "Filmprat"

Endret av Rabbid
Skrevet
Lynch har uttalt i et intervju at det ikke skal være noe mening i Mulholland Dr. Det er det som er som fint med filmen, at hver enkelt kan komme med sin egen tolkning. De "hintene" som DVDen inneholder er bare laget for spøks skyld, selv om sikkert noen finner mening i det også.

(har desverre ikke noe link, da jeg ikke husker hvor jeg så det)

Så det finst ikke en logisk forklaring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...