Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er utroskap?


Anbefalte innlegg

Hva definerer du som utroskap? Må det være noe seksuelt, eller kan en ekstra god klem få deg til å bli grønn i trynet? Eller er du en av dem som mener at man kan være utro psykisk, altså føle noe for noen andre og på den måten være utro..?

Har du selv vært utro/blitt bedratt, og hvordan følte du deg da?

Etter min mening er den personen som gjør at en person er utro, like skyldig i utroskapet og har like stort ansvar som den som er i forhold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper ikke dette kommer i samsvar med det jeg fortalte deg ? :tease:

 

Når du har en kjæreste, så er du ikke blind. La oss bare innrømme det, vi gutter ser på andre jenter, dere jenter ser på andre gutter. Det er ingenting i veien med å se. Man har fått øyne for å se med.

 

Utroskap er når du føler noe for en annen, å lar det utvikle seg. Du er da en komplett idiot som ikke kommer til å være min venn, det er sikkert. Det er greit at man kan føle noe for en person man treffer, selv om man har kjæreste. Men man skal ikke la det utvikle seg, det er for min del utroskap.

 

Så kysser man ikke, klemmer ikke livet av seg og har ikke sex med folk når man er i et forhold.

 

Ja man kan klemme, men man skal begrense seg. Er man lei seg så går man ikke til en tilfeldig for å få trøst. Man kysser ikke hvem som helst, å kom ikke til meg og skyld på fylla. Gjort er gjort, full eller edru.

 

Jeg er ute av langvarig forhold, jeg føler meg utro fordi jeg var med ei jente her. Å eksen min klikker på grunn av det. Så det er vel mer hennes feil enn min at jeg føler det sånn. Selv har hun ny kjæreste, etter knappe 2 måneder. Vi var sammen i 2,5 år.

 

Snart reiser jeg for å treffe /\ :love:;) Å eksen klikker, å kaller det nermest utroskap. Care.

Lenke til kommentar

Det finnes flere former for utroskap. Den åpenbare er der man har sex med en annen enn partneren. Jeg er ikke helt sikker på hvor grensen går, men jeg gjør aldri noe som jeg vet at jeg ikke hadde likt dersom partneren gjorde det.

 

Nå er det ikke alltid at den personen som man er utro med vet at man er utro da....

Lenke til kommentar

Ja, jeg har blitt bedratt. Damen reiste på ferie og når hun kom tilbake hadde hun ny type. Hurra.

 

Vi hadde det helt perfekt og alt. Og siden den nye typen hennes ikke boddde i Norge kom hun jo selvfølgelig grinene tilbake til meg, og ville prøve på nytt og blablabla: ikke faen!

Endret av Jør2
Lenke til kommentar
Ja, jeg har blitt bedratt. Damen reiste på ferie og når hun kom tilbake hadde hun ny type. Hurra.

 

Vi hadde det helt perfekt og alt. Og siden den nye typen hennes ikke boddde i Norge kom hun jo selvfølgelig grinene tilbake til meg, og ville prøve på nytt og blablabla: ikke faen!

7138639[/snapback]

Noe måtte jo være "ikke-bra" ?

 

Ellers hadde hun vel aldri gjort det!

Lenke til kommentar
Nei, kanskje ikke; hun var for løs.

 

(når jeg tenker meg om så skal kanskje ikke jeg snakke...men jeg var aldri i nærheten av å være utro mot hun)

7138711[/snapback]

Om hun var løs, så var hun kanskje ikke klar for noe forhold, dermed blir det også litt din feil at du ikke var klar over dette. Eventuelt at det gikk for fort fram.

Lenke til kommentar
Høres ikke ut som om du har opplevd det samme, eller noe i nærheten i det hele tatt. Og nei; hun var/er ikke klar for noe forhold; det vet jeg nå. Men det var jo umulig for meg å vite den gang. Jeg måtte jo nesten tro på det hun sa og gjorde.

7138734[/snapback]

Men jeg må jo ha vært i nærheten, siden det jeg sa faktisk stemte.

 

Jeg skjønner godt at du ikke kunne vite det, men hu burde iallefall gitt et lite hint. Kjenner ikke saken, så skal heller ikke blande meg. Er uansett utrolig trist for din del. Å jeg kan si at du ikke fortjente det, uansett.

Lenke til kommentar

Svik er utroskap. Hvor grensen går er forskjellig fra forhold til forhold. Har man for eksempel et åpent forhold, så er det ikke utroskap å ha sex med andre, ettersom man ikke sviker sin partner.

 

Men den gjengse oppfatning er kanskje at det som går utover normalt vennskap med andre enn partner kan regnes som utroskap til en viss grad? Men når noen snakker om utroskap så er det som regel sex det er snakk om, og ikke bare litt kyssing og klining.

Lenke til kommentar
Svik er utroskap. Hvor grensen går er forskjellig fra forhold til forhold. Har man for eksempel et åpent forhold, så er det ikke utroskap å ha sex med andre, ettersom man ikke sviker sin partner.

 

Men den gjengse oppfatning er kanskje at det som går utover normalt vennskap med andre enn partner kan regnes som utroskap til en viss grad? Men når noen snakker om utroskap så er det som regel sex det er snakk om, og ikke bare litt kyssing og klining.

7138754[/snapback]

Et forhold der man kan ha sex med andre, er ikke et forhold verdig å være i. Da kan man liksågodt holde det på venne nivå. Sex er intimt mellom to personer, å skal ikke fly på 2 samtidlig. Det er så feil

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i ganske mye.

Jeg skal innrømme at jeg kysser mange av vennene mine, men kline er vel å ta litt hardt i.

Jeg skal innrømme at jeg ikke hadde blitt blid om kjæresten min hadde klint med en annen, men et uskyldig kys på kinn/munn går fint. På en vennemåte, vel å merke. Kyssing er noe av det mest intime du kan gjøre med noen. At han/hun skulle ha sex med en annen, tror jeg ville vært like gale, og jeg hadde følt meg veldig.. utilstrekkelig.

 

Jeg vil si at utroskap er når man utfører en fysisk intim handling med en annen person mens du er sammen med andre. (Når jeg mener intim mener jeg mer psykisk enn fysisk intim, en klem og kyss på kinnet er veldig vennlig, noe man ofte gjør med vennene sine, ikke like ofte kliner man med dem eller har sex med dem..) Og kanksje også om man tenker på andre personer mens man gjør overnevnte handlinger med den du er sammen med. :ermm:

Lenke til kommentar

Utroskap er for meg når man lar det gå over grenser ved å begynne å bli fysisk (stryke på den andre). Berøring, kyss, sex osv. At den andre er betatt av noen og ikke sjuler det, men gjør noe med. Feks. ringer, møter eller skriver på nett med personen. I en flørtete måte og han mener det. Da burde varsellampen ringe, og han burde vite at nå kan det utvikle seg i gal retning (få følelser) og det rette er jo da å kutte all kontakt. Hvis han ikke VIL bli kjent med henne. Da burde det ikke bli et ekkelt dobbeltspill, men være fair med kjæresten og gjøre det slutt. Det er okei å syns andre jenter er attraktive og interessante, men grensen går jo ved det å tenke og det å faktisk gjøre.

Lenke til kommentar
Ville forresten si litt om utroskap også. Utroskap er selvbedrag. Du setter forventninger til kjæresten din, og hun klarer ikke å oppfylle disse forventningene, og så sitter du igjen til slutt og lurer på hva som skjedde.

 

Det er ikke annet enn selvbedrag, du må lære deg å skjønne at den dama du har foran deg er en gevinst fra lottokupongen. Og den forsvinner like fort ut av døra igjen.

7139329[/snapback]

 

 

Vil anta at det er ganske normalt å forvente at man er trofast i et forhold. Jeg gjør det ihvertfall. Dersom man går inn i et forhold uten noen planner om å være trofast så ville i hvertfall jeg satt pris på om vedkommende sa ifra på forhånd.

 

Eller så er jeg stort sett kjempefornøyd dersom dama forsvinner ut døra og aldri kommer tilbake etter å ha vært utro. Nå har det seg imidlertid slik at den lottokupongen du nevner bruker å komme tilbake og vil innbille deg at den aldri var borte til å begynne med ;)

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar

Dette kommer veldig an på situasjonen, men en klem og et kyss på kinnet regner jeg ikke som utroskap, med mindre det blir for mye av det. Det med psykisk utroskap hørtes bare dumt ut i mine ører, men om du har sterkere følelser for en annen enn den du er i forhold med, burde du kanskje gjøre det slutt. Å kalle det utroskap å beundre andre vakre ansikter eller kropper høres også dumt ut i mine ører. Angående hvem som har skylden, mener jeg at ansvaret hviler ene og alene på den som er i forhold.

Lenke til kommentar

Jeg mener at utroskap er når man selv mener at man gjør noe som er over streken. Når man innerst inne føler at man gjør noe galt, eller når man vet at dette er noe kjæresten anser som utroskap. Nå finnes det jo visse forhold hvor en av personene i forholdet har et sykelig forhold til ting og mener at alt mulig er utroskap, men det teller ikke i denne sammenhengen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...