Gå til innhold

Nå trenger vi 1200-1300watt psu.


Anbefalte innlegg

Hører at dx10 når det kommer (mitt november 2006) trenges det kraftige strømforsyninger. Tenker spesielt på sli system.

Jeg har planer om og kjøpe g80 eller r600 eller noe lignende, kanskje gx2, og kjøre i sli modus. Hører at de trenger 400watt hver for og kjøre optimalt. Nå er det opp til komplett, psdata osv og komme med disse psu'er som kan skyve av dx10 skjermkort.

Endret av kaeksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eventuelt er det opp til deg å forstå at 400W per skjermkort er et tall som er fullstendig løsrevet fra virkeligheten. :)

 

Og mens vi er i gang: komplett og psdata lager ikke PSU'er.

7086455[/snapback]

 

Trodde du virkelig at jeg trodde komplett laget psu, geez. Dessuten trenger kraftige skjermkort jeg skal ha 400w pr kort i sli. Spesiel quadro system er strøm hungrige.

 

Les dette så skjønner du ;P: quote"Power supply requirements for the 7950 GX2 are important to note. A single 7950 GX2 requires a 400W power supply that has a dedicated PCI-E power dongle."

Kommer fra denne artikkelen:

400watt per kort!!

Jeg skal mulig ha to slike kort, så da går det 800w bare på skjermkorta.

Men siden jeg trenger til mobo ram osv, tenkte jeg på litt større psu enn vanlige 400-700watt.

Endret av kaeksen
Lenke til kommentar

ja den krever en 400 Watts strømforsyning men med to skjermkort trenger du ikke 2*400W du trenger 400 W pluss 300W. Uansett som sagt før så er dette for å safe seg selv sånn at ingen kan komme og si at min PC be ødelagt fordi dere skrev 350 W på pakkningen f.eks.

Endret av Mott
Lenke til kommentar

400W er annbefalt, selv om de ikke trekker mer enn ca 250W Load. 400W er inkl. alle de komponentene. Du skal kunne greie deg med f.eks en MIST 600W til 2x GF7950GX2, C2D E6600, 2GB RAM, 4HDD, 2X DVD. Med mindre du er en ekstrem overklokker vil dette bruke ca ~ 510W.

eXtreme Power Supply Calculator Alle vurderinger er satt med denne. Den måten du sa at f.eks Komplett og PSData måtte komme med disse PSU'ene, virket det slik at de også produserte strømforsyningene selv.

 

 

~ Medion

Lenke til kommentar

Leser dere bare litt av artikkelen eller hele, det står ettertrykkelig quote: Power supply requirements for the 7950 GX2 are important to note. A single 7950 GX2 requires a 400W power supply that has a dedicated PCI-E power dongle.

Det vil si et skjermkort alene.

Ps: Er ekstrem overklokker.

 

Takk medion for den interesante kalkulatoren. Den vil jeg trenge.

Endret av kaeksen
Lenke til kommentar
Leser dere bare litt av artikkelen eller hele, det står ettertrykkelig quote: Power supply requirements for the 7950 GX2 are important to note. A single 7950 GX2 requires a 400W power supply that has a dedicated PCI-E power dongle.

Det vil si et skjermkort alene.

Ps: Er ekstrem overklokker.

 

Takk medion for den interesante kalkulatoren. Den vil jeg trenge.

7086551[/snapback]

 

Nei, det er ikke det det betyr, det betyr at et system med et enkelt kort trenger en 400 watt PSU.

 

Ellers er det verd å merke seg at slike aklkulatorer nesten alltid gir litt overdrevne tall.

 

AtW

Lenke til kommentar
Leser dere bare litt av artikkelen eller hele, det står ettertrykkelig quote: Power supply requirements for the 7950 GX2 are important to note. A single 7950 GX2 requires a 400W power supply that has a dedicated PCI-E power dongle.

Det vil si et skjermkort alene.

Ps: Er ekstrem overklokker.

 

Takk medion for den interesante kalkulatoren. Den vil jeg trenge.

7086551[/snapback]

 

Jeg har kjørt 2 slike GX2 kort på min 530W PSU og det fungerer flotters det.

Men du er tydeligvis ikke opptatt av å høre på hva folk med erfaringer sier så da får du vel kose deg med 1000W PSUen din.

En god 600W PSU holder lenge til 2 slike kort.

Lenke til kommentar
Leser dere bare litt av artikkelen eller hele, det står ettertrykkelig quote: Power supply requirements for the 7950 GX2 are important to note. A single 7950 GX2 requires a 400W power supply that has a dedicated PCI-E power dongle.

Det vil si et skjermkort alene.

Ps: Er ekstrem overklokker.

 

Takk medion for den interesante kalkulatoren. Den vil jeg trenge.

7086551[/snapback]

 

Men det er jo ingen som kjører kun et skjermkort bare for seg selv... Uten en pc sant? Det kravet til strømforsyning som blir oppgitt i den artikkelen er for å drive et helt system med det skjermkortet i. Kun skjermkortet bruker ikke så mye alene. Hvis du ser på anbefalt strømforsyning på et X1900XTX så er vel dette 450W om jeg ikke husker feil. Men det betyr på ingen måte at de som kjører dette i crossfire må ha 900W strømforsyning. Som nevnt tidligere en Mist 600W (eller annen høykvalitets strømforsyning på 600W klarer greit å kjøre enten quad sli med GX2 kort, eller crossfire med X1900XTX kort.

 

 

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar
Leser dere bare litt av artikkelen eller hele, det står ettertrykkelig quote: Power supply requirements for the 7950 GX2 are important to note. A single 7950 GX2 requires a 400W power supply that has a dedicated PCI-E power dongle.

Det vil si et skjermkort alene.

7086551[/snapback]

Hvordan klarer du å lese det slik? Det er jo ingen som har et eget PSU bare til skjermkortet. Det er naturlig å angi hvor stort PSU man trenger for en komplett PC!

 

Sist jeg sjekket var effektbruken for et high-end skjermkort oppe rundt 100W. Det er ikke logisk å tro at skjermkortet alene trekker 400.

Lenke til kommentar

Mye mulig det er slikt. Prøver finne mere info ifm dette online hos nvidia eller noen. Fant en side som sier 1000watt er ok for et quad system.

At hver av korta bruker 143watt. Nå tror jeg ting stemmer mere.

 

Artikkel: 1000 watt.

 

Da gjelder det bare finne ut hvilken som er best og bruke. Så langt bikker jeg for tegan.

Endret av kaeksen
Lenke til kommentar
Leser dere bare litt av artikkelen eller hele, det står ettertrykkelig quote: Power supply requirements for the 7950 GX2 are important to note. A single 7950 GX2 requires a 400W power supply that has a dedicated PCI-E power dongle.

Det vil si et skjermkort alene.

Ps: Er ekstrem overklokker.

 

Takk medion for den interesante kalkulatoren. Den vil jeg trenge.

7086551[/snapback]

 

Hvordan får du det til å bare være ett kort alene? Kravet er en 400W som har en PCI-E strømkabel.

 

Når jeg kjøpte mitt X1900GT, så står det at det annbefales 400W. Det betyr ikke at skjermkortet trekker 400W alene, har testa ut med en strømmåler, hele systemet mitt med en 17" LCD og PC høytalere trekker i underkant av 400W på maks load. Selve kortet GF7950GX2 bruker ikke stort mer enn 200 - 250W på maks load, altså du trenger ikke stort mer enn 600W. En god kvalitetsstrømforsyning er det viktigste. Som du ser har jo aspstein kjørt to slike kort på en 530W inkl hele systemet uten problemer. F.eks en MIST 600W vil ikke være null problem, da den lever mye strøm samt er veldig stabil.

 

~ Medion

Lenke til kommentar
Hvordan klarer du å lese det slik? Det er jo ingen som har et eget PSU bare til skjermkortet.

7086628[/snapback]

Jo se her: skjermkort PSU.

 

Mye mulig det er slikt. Prøver finne mere info ifm dette online hos nvidia eller noen. Fant en side som sier 1000watt er ok for et quad system.

At hver av korta bruker 143watt. Nå tror jeg ting stemmer mere.

Artikkel: 1000 watt.

Da gjelder det bare finne ut hvilken som er best og bruke. Så langt bikker jeg for tegan.

7086644[/snapback]

Tagan er absolutt ikke en dårlig PSU, men ville kanskje sett litt på feks Seasonic M12 700W eller OCZ sin Powerstream 600W.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...