Gå til innhold

Nå trenger vi 1200-1300watt psu.


Anbefalte innlegg

Så vidt jeg husker fra diverse tester ol trekker et system med 7950GX2 i underkant av 300 watt, målt fra strømuttak. Detter noe som resonerer bra med 400wattskravet.

SLI zone's liste over godkjente SLI PSUer er flere 550-600 watts PSUer nevnt.

 

Ifølge Hardware.no's omtale av g80 kortene er kravet minst 400w for å kjøre toppmodellene.

Med en gang man overklokker vil imidlertid strømkonsumet stige.

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så vidt jeg husker fra diverse tester ol trekker et system med 7950GX2 i underkant av 300 watt, målt fra strømuttak.  Detter noe som resonerer bra med 400wattskravet.

SLI zone's liste over godkjente SLI PSUer er flere 550-600 watts PSUer nevnt.

 

Ifølge Hardware.no's omtale av g80 kortene er kravet minst 400w for å kjøre toppmodellene.

Med en gang man overklokker vil imidlertid strømkonsumet stige.

7086711[/snapback]

 

 

Fant litt mer info på nettet.

 

post-71163-1161068684_thumb.jpg

 

post-71163-1161068694_thumb.jpg

Endret av Obix
Lenke til kommentar
Mye mulig det er slikt. Prøver finne mere info ifm dette online hos nvidia eller noen. Fant en side som sier 1000watt er ok for et quad system.

At hver av korta bruker 143watt. Nå tror jeg ting stemmer mere.

 

Artikkel: 1000 watt.

 

Da gjelder det bare finne ut hvilken som er best og bruke. Så langt bikker jeg for tegan.

7086644[/snapback]

 

Mulig det er slik? Himmel og hav mann, noen av de folka som har svart deg her

er noen av de mest rutinerte og datakyndige menneskene du finner på dette forumet (eller i Norge om du vil) Og når noen i tillegg nevner at de selv har kjørt quad sli og har egne erfaringer med dette, det virker som du totalt overser dette faktum. Åpne øynene og innse at du nok kanskje hadde en liten smule feil?

Lenke til kommentar

Jeg viste ikke de var proffe ;) Det er bare sunt med litt action eller hva.

Syns det gikk bra. De klarte jo overbevise meg, og det var jo planen min. Siden jeg ikke kan med data særlig mye.

-----------------------------------------------------------------------------------

*Fiiik akkurat fiksa finanser til storskjermen min nå, så er i godt humør, hehe.

30" dell 3007 blir en fryd og spille på.

Lenke til kommentar
Hadde hvert av kortene trukket 400 w hadde du ihvertfall sluppet å betale for oppvarming av huset..

7087247[/snapback]

 

Hehe, man må vel beage seg på å betale selv om oppvarmingen kommer fra skjermkort og ikke ovner, ser ikke for meg noen "skjermkortrabatt" på strømmen med det første ;)

 

AtW

7087254[/snapback]

Hehe ja, mente vel heller at du slapp å kjøpe ovner. Så ikke på det jeg hadde skrevet før jeg postet :)

Lenke til kommentar

Heheh... kos å lese en slik tråd av og til :!:

 

Jeg har 7950g2x, 3 disker, medialab, viftecontrollere, 9 vifter, ett utall uv-lys og gud veit hvor mye annet strømstjelende søppel!

Men poenget mitt kommer nå, jeg kjøpte en 750w toughpower (pga en strømkalkulator som jeg nå hater) og jeg har nok strøm igjen til å lyse opp nabolaget selv med alt på og Battlefield 1942 i gang.

 

Så at du trenger mer enn 600w for å kjøre quad-sli med 7950g2x er bare visvass og vås..... Men det har jo blitt sagt flere ganger her allerede :cool:

Lenke til kommentar

Er vel med psu'er som det er med HI-FI, alle produsenter er ikke like bra. Så om du har en "bra" produsent med en psu på 375W så kan den være bedre enn en "dårlig" produsent med psu på oppgitte 500W. Så ikke se dere blinde på antall watt :D

 

PS! Det gjorde nemligen jeg og endte opp ned 750W thoughpower fra Thermaltake, hadde greid seg lenge med en 500-600w fra OSC eller andre bra psu-produsenter :( Men TT'n funker faktisk svært bra så det var jo en gladnyhet :thumbup:

Lenke til kommentar
Er vel med psu'er som det er med HI-FI, alle produsenter er ikke like bra. Så om du har en "bra" produsent med en psu på 375W så kan den være bedre enn en "dårlig" produsent med psu på oppgitte 500W. Så ikke se dere blinde på antall watt  :D 

 

PS! Det gjorde nemligen jeg og endte opp ned 750W thoughpower fra Thermaltake, hadde greid seg lenge med en 500-600w fra OSC eller andre bra psu-produsenter  :(  Men TT'n funker faktisk svært bra så det var jo en gladnyhet  :thumbup:

7095065[/snapback]

 

 

Til opplysning så klarte for eksempel ikke 600 Watteren til OCZ å levere 600 Watt kontinuerligt :thumbdown:

Og det skulle liksom være "top of the line" av strømforsyninger men i henhold til test av Toms Hardware så var den ikke det.

 

Ellers så har jeg lest bra tester om den TT Psuen som du har og har selv en 500 Watter fra samme produsent som jeg er strålende fornøyd. Spesielt etter at viften ble byttet ut med en fra SilenX.

 

OT.

Tror også det blir lenge til, om vi i det hele tatt får datamaskin for stuebruk som trenger over 1000 watt i tilført energi.

 

Som vi troligt ser begynnelsen av med Intel sin Conroe og AMD 64 så blir det med datamaskinene som med bensinmotorene at når utviklingen går sin gang vil vi få mye mer kraft ut av tilført energi og dermed mer strømgjerrige datamaskiner i fremtiden. Tror nå jeg da ;)

Lenke til kommentar

Enig med det Obix sier. En kan f.eks. ta i betraktning de nyeproduksjonsteknikkene; De kommende prosessorene med 45 mikrometersteknikk bruker mindre watt enn de på 60 og 90. Tror ikke vi vil se (vel, vi vil nok se, men ikke trenge) noe særlig "større" strømforsyninger enn det vi har nå. Kjøp for heller for kvaliteten, ikke kvantiteten.

Lenke til kommentar
Har akkurat byttet fra en RaidMax 630w (med 2 12v-rails, en på 18A og en på 20A) til en Fortron Source Epsilon 700w (4 rails på 18A hver).

Ah, denne setninga pluss det at du kjører 2x Gainward 7900gt 512 overbeviste meg at det ikke er strømforsyninga mi som er problemet. Har sittet og lurt på om det faktisk KUNNE være psu'en (Seasonic M12 600w) sin skyld (fordi den bare har 18A på hver rail) at mitt Gainward 7950GT ikke fungerer normalt, men nå utelukker jeg den tanken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...