Gå til innhold

Norges råeste klokker er kåret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liten tvil om at Oysfaerg er en av norges beste klokkere... men tittelen "Norges råeste overklokker" er HELT drøyt.

7024689[/snapback]

Er delvis enig med deg. Egentlig så er det umulig å kåre en vinner i overklokking. Mye av ferdighetene i overklokking går på tolmodighet og evnen til å velge riktig utstyr, noe man ikke fikk vise her.

Men det er selvsagt ikke tvil om at alle som ble invitert til konkuransen er særdeles gode overklokkere.

 

Fosco: Jeg utfordrer deg herved til NM i overklokking ett år fra nå, gjerne med dice, cascade el LN2...

 

Veit ikke helt hvorfor jeg blei dratt inn i denne diskusjonen.

 

Men for og få en ting klart, det er kun èn grunn til att jeg ikke stilte opp og det er fordi HW-nettverket stod\står bak.

7026091[/snapback]

Uff, det er ikke annet en tragisk. Barnslig.

 

 

Jeg vil også gi en stor takk til Sturla som arrangerte konkuransen, det har gjort at overklokkingsmiljøet har blitt bedre og mer samlet. Vi har allerede avtalt at vi skal ha flere benchehelger i fremtiden. Alle som var med hadde det iallefall dritkult både i og utenfor konkurransen.

 

Resultatene mine var forresten:

3472Mhz

17,6 SPI

9500 3dmark06

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Liten tvil om at Oysfaerg er en av norges beste klokkere... men tittelen "Norges råeste overklokker" er HELT drøyt.

7024689[/snapback]

Er delvis enig med deg. Egentlig så er det umulig å kåre en vinner i overklokking. Mye av ferdighetene i overklokking går på tolmodighet og evnen til å velge riktig utstyr, noe man ikke fikk vise her.

Men det er selvsagt ikke tvil om at alle som ble invitert til konkuransen er særdeles gode overklokkere.

 

Fosco: Jeg utfordrer deg herved til NM i overklokking ett år fra nå, gjerne med dice, cascade el LN2...

 

Veit ikke helt hvorfor jeg blei dratt inn i denne diskusjonen.

 

Men for og få en ting klart, det er kun èn grunn til att jeg ikke stilte opp og det er fordi HW-nettverket stod\står bak.

7026091[/snapback]

Uff, det er ikke annet en tragisk. Barnslig.

 

 

Jeg vil også gi en stor takk til Sturla som arrangerte konkuransen, det har gjort at overklokkingsmiljøet har blitt bedre og mer samlet. Vi har allerede avtalt at vi skal ha flere benchehelger i fremtiden. Alle som var med hadde det iallefall dritkult både i og utenfor konkurransen.

 

Resultatene mine var forresten:

3572Mhz

17,6 SPI

9500 3dmark06

7026129[/snapback]

 

 

Hvorfor er det "tragisk" og "barnslig"..? Hvis noen tar et valg, må de ikke få lov til å stå for det valget...?

Lenke til kommentar

Useriøst å krangle på at oysfaerg får tittelen som Norges beste overklokker. Mener dere at dere er så mye bedre selv, så møt opp da vel! Man boikotter ikke fotball-VM bare fordi man ikke liker vertsnasjonen, og kommer etterpå og sier "vi hadde vunnet hvis vi hadde vært med!!1". Useriøse og barnslige uttalelser fra mange her.

 

Gratulerer med seieren, oysfaerg. :)

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Gratulerer Øystein, det var en godt fortjent seier!

Gratulerer til dere andre også...

7026349[/snapback]

 

 

Ja må henge meg på her!! Gratulerer så mye Øystein og alle dere andre som var med å kjempet!!

 

Det var utrolig gøy å bli kjent med dere alle og det å sitte som Dommer i denne konkuransen var utrolig spennende :)

Lenke til kommentar

Grunnlaget for en slik konkurranse er vel ikke direkte bra? Selv om alle stiller med samme hardware så kan det jo fortsatt være vidt forskjellig overklokkingspotensiale i utstyret? Så lenge det er mer eller mindre uhøytidelige konkurranser så er det jo gøy :) Utrolig hva man kan få ut av hardwaren idag.

 

Mitt syn på ekstrem klokking er det enkelte av gutta fra xtremesystems sitt forum driver med. Enkelte der som har kjørt 7900GT på 1.85v og 860/2000 osv :p DET er nå ganske ekstremt spør du meg..

 

Synes forøvrig at artikkelen i utgangspunktet var ganske så uinteressant. Å få med resultatene burde jo være obligatorisk? Blir som å oppsummere Norge vs Hellas med at Hellas vant. Folk vil gjerne vite stillingen og kanskje hvem som lagde mål..

Lenke til kommentar
Hvorfor er det "tragisk" og "barnslig"..? Hvis noen tar et valg, må de ikke få lov til å stå for det valget...?

7026243[/snapback]

Heilt greit det, men personlig synest eg det blir litt barnslig å først nekte å bli med i konkurransen på grunn av dei som arrangerer den, og så klage på at vinnaren ikkje er den beste fordi alle ikkje var med. Mulig eg blandar nokre personar her, i så fall korriger meg.

 

Å arrangere ein konkurranse der alle dei beste i Norge er med vil ikkje være noko lett, spesielt ikkje når ein del av dei ikkje vil være med dersom den blir arrangert av Hw.no.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Hva er overklokking?

7026918[/snapback]

Er å kjøre hardwarekomponentene dine på en høyere hastighet enn det fabrikanten anbefaler. Det er vanligst å overklokke prosessoren, systembussen og grafikkortet. Overklokking kan gi en kraftig hastighetsforbedring på maskinen din, men er forbundet med risiko. Du kan nemlig ødelegge maskinen din, og du kan få et ustabilt system. Overklokking fører nesten alltid til kortere levetid for komponenten. Vi anbefaler ikke overklokking for nybegynnere eller for de som ikke har satt seg skikkelig inn i hva dette medfører. Se vår søsterside: Overklokking.no for mer informasjon. Merk at overklokking gjøres på eget ansvar, og man medføre til bortfall av garanti samt defekte komponenter.

Kjelde: Hw.no si ordbok.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Heilt greit det, men personlig synest eg det blir litt barnslig å først nekte å bli med i konkurransen på grunn av dei som arrangerer den, og så klage på at vinnaren ikkje er den beste fordi alle ikkje var med. Mulig eg blandar nokre personar her, i så fall korriger meg.

 

Tror du blander ett par personer her ja :)

Lenke til kommentar
Grunnlaget for en slik konkurranse er vel ikke direkte bra? Selv om alle stiller med samme hardware så kan det jo fortsatt være vidt forskjellig overklokkingspotensiale i utstyret? Så lenge det er mer eller mindre uhøytidelige konkurranser så er det jo gøy :) Utrolig hva man kan få ut av hardwaren idag.

 

ja er jo litt flaks med i bildet også.

Blir litt som "Vil du bli millionær" med litt "Deal no deal"

skills iblandet litt flaks :!:

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...