Gå til innhold

Lage forrige/neste-bilde script


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har begynt å bli drittlei alle galleri-scriptene som er der ute, så jeg bestemte jeg for å lage mitt eget lille manuelle script. Det viser seg ikke å være en dans på roser.

 

Det hele skal være relativt enkelt egentlig. Jeg trenger hjelp/trenger et script som rett og slett kan vise "Neste"- og "Forrige"-linker når det vises et bilde. Disse linkene skal lages på grunnlag av hva som finnes i spesefisert mappe.

 

Selve opplistingen av filene, miniatyrer og denslags, kommer jeg til å lage manuelt selv.

 

Så, er det noen som sitter inne med et yrende ønske om å gjøre 1x forumbruker fantastisk glad, så er det bare å skrike ut.

 

:ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ikke ut som om dette er noe spesielt vanskelig, men har du tenkt på bilde titlene? kommentarer, bilde text osv? skal bildene være i noen spesiell rekkefølge? alfabetisk? last-modified (sånn at de nyeste kommer først)? det beste ville nok være å ha en database tabell, ellers kan du jo prøve med flatfiler.

Lenke til kommentar
laget en slik for et år siden eller noe til visning av en enkelt mappe..

 

sriptet legger alle bildene i et array og går gjennom idene i arrayet. du kan jo f.feks sortere arrayet etter navn på filer alfabetisk, eller på tid opprettet etc om ønskelig. er i allefall en start?

 

kode:

http://norskwebforum.no/pastebin/6340

7020322[/snapback]

Hei! Takker så uendelig mye. Koden fungerte akkurat slik jeg tenkte meg. Problemet er imidlertid at jeg ikke kan ha forrge/neste-knapper over bildet. Skal se om jeg ikke får det til selv, er ikke helt innhabil.

 

Edit: Fikk jo dette til å virke :-)

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

Er akkurat ferdig med et bildegalleri jeg har laget selv, hvor jeg startet med flatfiler, men gikk over til databasebasert bildegalleri etter hvert.

Da åpnet det seg mangen nye muligheter. Jeg kunne lett legge tekst til bildet osv...

Å lage Forrige - Neste var heller ikke mye hokkuspokkus etter jeg gikk over til mysql.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...