Gå til innhold

SE i 2007


Anbefalte innlegg

SE ble i denne testen målt til å være enklere og mer intuitivt ja.

Men nye S40 er bedre på den måten av du selv kan tilpasse menyen etter eget ønske.

La oss se hvordan nye UI til SE blir først.

:)

Arehei, M-R er vel kanskje den største mobil siden på nett nå...

Din påstand om at de favoriserer et merke med under 10% av det totale mobil salget er vanskelig å svelge.

Men jeg vet Nokia og Siemens fans påstår dette, om det faktisk er er sannhet er jeg mer usikker på.

Jeg mener, hvis det er så "ille" som du påstår, så burde denne siden kun bli lest av og debattert av SE tilhengere.

:)

7390343[/snapback]

Den største, men ikke den beste. Sier dere det om Nokia kan vel jeg si det om M-R? :p M-R har fått masse kritikk opp gjennom tiden, bare søk litt rundt på dette forumet her. Jeg vet det er lenge siden, men den tabben er alltid verdt å nevne igjen:

En fyr leker seg med bildet av SX1 i photoshop, flytter litt på tastene, og poster bildet på C-S forum. Eldar hopper på og skriver artikkel om denne ekte mobilen som skal komme da og da og ha bla bla spesifikasjoner. Ganske genialt.

 

Uansett, M-R har mye fint å by på. De skriver ofte om kommende mobiler, og selv om språket er dårlig kan man noen ganger finne hint om hva som kommer i fremtiden. Selv hadde jeg nok aldri vært innom M-R, hvis det ikke var for forumet som på enkelte områder holder langt høyere kvalitet enn selve siden.

 

Men dette er uansett ikke så interessant her. Vi trenger da ikke kåre noen vinner av de grensesnittetene som finnes nå heller.

 

Sier heller ikke at Series40 v3 er bedre enn A1000 alt i alt, men på tilpasning av menyer og slikt er Series 40 overlegen. A1000 har klart sine fordeler og :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

arehei: nettopp derfor mener jeg begge emrker bør ta lærdom av den andre ;) Er nok litt redd sony-delen i SE er mer ute etter å kjøre egne veier og dermed fjerne seg fra hva folk vil ha, eks atrac eller hva det idiotiske lydformatet deres som "liksom" skulle utkonkurrere mp3. Eller at de bruker memory-stick når alle andre bruker SD som er mye mer utbredt og langt billigere enn memorystick. Får virkelig ikke håpe de gjentar "gamle" feil i den nye UIen.

Lenke til kommentar
var det ikke slutten av november vi skulle få høre med om SE ?

 

ellers så syns jeg desember modellene ikke var interressante. var så lite og få.

7391863[/snapback]

 

Snakker med en som tester ut Ai nå, den er ikke noe for tekstere, hmm, faktisk litt skuffende det jeg hører her.

 

Ser ut til å komme en liten presentasjon innen noen uker.

:)

 

Theo343

Ja, jeg tror det kan dukke opp noe slikt som du tenker på. mulig den har bedre kamera enn du trenger men?

:)

Lenke til kommentar

I det siste nummeret av svenske bladet "Mobil" så skriver de på siste side at i kommende nummer så vil de skrive om de nye modellene som har blitt presentert av Nokia og SE. Så da vet jo tydeligvis Mobil noe som vi ikke vet - eller kanskje de har antatt noe da. For Nokia har jo presentert, men kom ikke noe fra SE gitt. Og siden Mobil kommer 5/12 så ser det dårlig ut at det vil bli presentert no :( DAMMIT, jeg som hadde venta og gleda meg så :hrm::mad:

Lenke til kommentar
Noen informasjon om UIQ3 uten TS? Du har nevnt noe om det tidligere,bmwm3, men det har aldri blitt nevnt spesifikasjoner

 

Litt tidlig, vi tar det senere ;-)

 

I det siste nummeret av svenske bladet "Mobil" så skriver de på siste side at i kommende nummer så vil de skrive om de nye modellene som har blitt presentert av Nokia og SE. Så da vet jo tydeligvis Mobil noe som vi ikke vet - eller kanskje de har antatt noe da. For Nokia har jo presentert, men kom ikke noe fra SE gitt. Og siden Mobil kommer 5/12 så ser det dårlig ut at det vil bli presentert no  DAMMIT, jeg som hadde venta og gleda meg så

 

Ai kommer vi til å se presentert snart, alt annet, vent til 07.

:)

Lenke til kommentar
I det siste nummeret av svenske bladet "Mobil" så skriver de på siste side at i kommende nummer så vil de skrive om de nye modellene som har blitt presentert av Nokia og SE. Så da vet jo tydeligvis Mobil noe som vi ikke vet - eller kanskje de har antatt noe da. For Nokia har jo presentert, men kom ikke noe fra SE gitt. Og siden Mobil kommer 5/12 så ser det dårlig ut at det vil bli presentert no  DAMMIT, jeg som hadde venta og gleda meg så

 

Ai kommer vi til å se presentert snart, alt annet, vent til 07.

:)

7392226[/snapback]

 

Vil snart si iløpet av desember eller noen uker :whistle::D

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar

Jeg hørte i løpet av kort tid, når det er sagt, den er ennå ikke 100%, men tja, 90-95%...

Så vi snakker om uker, det var hvertfall det han sa.

La oss se hvordan dere liker denne, litt annerledes til SE å være.

Den har fått et navn nå, men er usikker på hvem som fikk hvem, så tror vi drøyer'n.

:)

Lenke til kommentar

Vil oppfølgeren til m600 også ikke vite hva den er? Tenker brukervennlighetsmessig. Jeg syntes dagens M600 er håpløs på dette punktet.

 

"Jeg er en pda" "Nei! Jeg er en vanlig mobil med qwerty tastatur".

 

Resultatet av dette er at du sitter igjen med en mobil med en haug med knapper, hvor du uansett må dra frem pinnen hvert tiende sekund. Det var akkurat dette som gjorde at jeg ikke hadde min M600 i veldig mange dager. Sitter nå fortsatt med min Qtek S100 som begynner å bli ganske sliten.. :(

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Vil oppfølgeren til m600 også ikke vite hva den er? Tenker brukervennlighetsmessig.

 

Ikke vite hva den er?!?

Jeg skjønner ikke en dritt...

:cry:

7400155[/snapback]

 

Altså, kjøper man den om man vil ha en PDA eller en mobil til å ringe med? PDA-elementet kommer inn med touchscreen og pinne. Mobil-elementet kommer inn med "vanlige" mobiltelefoner, samt qwertytastatur.

 

Syntes det var fryktlig frustrerende med M600.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
A100
Skal det være navnet på SEs nye UI? :blush: Og hvorfor sier areihei A1000?

 

Eller at de bruker memory-stick når alle andre bruker SD som er mye mer utbredt og langt billigere enn memorystick.
Hvorfor er SEs bruk av M2-kort en feil? Kortet er langt raskere enn microSd og snillere på strømbruken. Den eneste feilen ved kortet er vel at Sony og SanDisk ikke klarer å levere nok og at 2GB er forsinket?

microSD_vs.png

(En full oversikt over minnekort til mobiltelefoner ligger her.)

 

Vil oppfølgeren til m600 også ikke vite hva den er? Tenker brukervennlighetsmessig. Jeg syntes dagens M600 er håpløs på dette punktet.
Du kan da navigere M600i like lett som en hvilken som helst annet mobil: hjulet trykkes inn for frem og rulles for navigasjon. Om du vil gå tilbake finner du tilbaketasten rett ved siden av. At du har valget mellom fullt QWERTY-tastatur og skriftgjenkjenning er da heller et luksusproblem enn noe som går utover brukervennligheten? I tillegg til dette har du vel også virtuelt QWERTY-tastetur også?

 

Som bmwm3 skjønner jeg ikke hva du ser på som et problem. Om du ser bort i fra S60-tilhengere som aldri har prøvd en UIQ-telefoner er det vel ingen som klager på hvordan man navigere slike telefoner, du kan feks ta en titt i denne tråden. :)

 

[edit]

Altså, kjøper man den om man vil ha en PDA eller en mobil til å ringe med? PDA-elementet kommer inn med touchscreen og pinne. Mobil-elementet kommer inn med "vanlige" mobiltelefoner, samt qwertytastatur.
En mobiltelefon kan da mye mer enn å ringe, selv min "dumme" K800i kan kjøre mange programmer samtidig, har klipp/lim-funksjon til tekst og en hel rekke smarte snarveier. En mobil med UIQ tar dette videre med flere muligheter for navigasjon, agenda og bedre mulighet til å personifisere (personalize) menyer og legge inn smartere programmer enn på de enkel ("dumme") telefonene.

 

M600i ingen vanligtelefon eller PDA, men en smarttelefon med fokus på e-post. :)

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Min favorisering av A100 har vel noe med at jeg LIKER at mobilen min har et proprietært OS. Mesteparten av tiden bruker jeg mobilen min til banale handlinger som å ringe, sende meldinger, tidsur og alarmklokke, dermed vil jeg ikke slite med virus fra den siste mms'en jeg mottok eller måtte gå i "task manager" og avslutte kamera-prosessen og mms-prosessen osv fordi det ikke er nok ressurser ledig. Alle som har prøvd en Windows Mobile-mobil vet hva jeg snakker om.

 

Jeg forventer at mobilen min skal reagere lynraskt hver eneste gang jeg skal se anropslista, eller skrive sms. Det som pr i dag gjør det best er et proprietært og lukket mobil-os, og jeg håper inderlig at ikke SE fucker det til.

Lenke til kommentar
Jeg forventer at mobilen min skal reagere lynraskt hver eneste gang jeg skal se anropslista, eller skrive sms. Det som pr i dag gjør det best er et proprietært og lukket mobil-os, og jeg håper inderlig at ikke SE fucker det til.
SE vil fortsatt ha lukket OS på de fleste mobiltelefoner, UIQ vil kun være å finne på businessmodeller samt enkelte musikk- og videomodeller (oppfølgeren til W950i og Handycam-telefoner). Du trenger ikke å være urolig for at SE følger Nokias eksempel ved å gi alle modeller i N-serie Symbian OS.

 

SE vil derimot gjøre "dum" OS smartere. K800i er et fint eksempel på dette, med funksjoner som tidligere har vært forbeholdt smarttelefoner (multitasking, mulighet til å kjøre flere programmer samtidig og klipp/lim tekst). Nye UI vil videreføre dette ved å la deg justere menyene i større grad og at mer informasjon kommer rett i standardmodus (aktivt skrivebord). :)

Lenke til kommentar
A100
Skal det være navnet på SEs nye UI? :blush: Og hvorfor sier areihei A1000?

 

Eller at de bruker memory-stick når alle andre bruker SD som er mye mer utbredt og langt billigere enn memorystick.
Hvorfor er SEs bruk av M2-kort en feil? Kortet er langt raskere enn microSd og snillere på strømbruken. Den eneste feilen ved kortet er vel at Sony og SanDisk ikke klarer å levere nok og at 2GB er forsinket?

microSD_vs.png

(En full oversikt over minnekort til mobiltelefoner ligger her.)

7400744[/snapback]

 

Dagens UI heter A100 såvidt jeg vet. Det er i og for seg ikke noe galt med memorystick, men nok et eksempel på at sony tror "de vet best" og skal lage en helt ny standard som på mange måter ikke kan konkurrere med andre standarder. For å si det sånn, en av de få gangene du trenger høy skrivehastighet er når du tar opp video, men dagens mobiltlfer er ikke i nærheten av å kreve så rask dataoverføring som minnekortene klarer. Kopieringshastigheten er dessuten bare teoretisk og ikke reel. Men godt mulig M2 er kjappere. Det største problemet er imidlertid prisen, det er langt dyrere enn både mini og microSD og således en dårlig konkurrent.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...