Gå til innhold

SE i 2007


Anbefalte innlegg

Tror nok jeg har kjøpt en smarttelefon for siste gang. Me wants design!

 

Og det kommer :)

 

Ai er "jobbnavnet" på en fremtidig Sony Ericsson-telefon. Navnet er hentet fra en koreansk tennisspiller og har en sammenheng med at telefonen skal være under en cm tykk (Korea er tynne telefoners hjemland). Det kan også indikere at Sony Ericsson ønsker økte markedsandeler i Korea.

 

Ai sugiyama er vel fra Japan?

Var Razr som startet bølgen, altså Moto og USA.

SE har ikke noe stort mål av seg å øke i Korea, fokuset ligger på andre og større markeder.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ai sugiyama er vel fra Japan?
Ja. :blush:

 

Var Razr som startet bølgen, altså Moto og USA.
Korea ved Samsung og LG lager per i dag de tynneste telefonen (Samsung X820 er under sju millimeter). At jeg ikke nevner Motorola har vel en sammenheng med at jeg har en tendens til å tenke Europa...

 

Vet du hvilken modell Amobil mener er Ai? :roll:

7356625[/snapback]

 

Er korea Europa?

-gliser-

 

Det vi ser bilde av her, er en reel mobil, men om det er Ai...

;)

Lenke til kommentar
Noen som vet om den nye UIen blir mer tilpassbar enn den gamle? Med det mener jeg at du f.eks kan legge snarveier til f.eks programmer som opera mini, msn på mobilen etc, ikke slik som idag hvir du bare kan legge snarveien til mappen programmer og ikke til hvert enkelt program.

7362207[/snapback]

Åpner muligheten for mer tilpassning etter eget ønske ja.

 

Ai = specs som W850 mer eller mindre.

Lenke til kommentar

Det nye grensesnittet må vel på en måte sies å konkurrere mot Series 40...? Enig?

 

I så fall. Med tanke på at S40 kan sette opp en rekke egne snarveier, samt sortere menyen selv og velge mellom rutenett, listevisning og en til jeg ikke husker navnet på, så er det vel og forvente at SE's nye grensesnitt også er ganske bra på disse områdene.

Lenke til kommentar
Det nye grensesnittet må vel på en måte sies å konkurrere mot Series 40...? Enig?

 

I så fall. Med tanke på at S40 kan sette opp en rekke egne snarveier, samt sortere menyen selv og velge mellom rutenett, listevisning og en til jeg ikke husker navnet på, så er det vel og forvente at SE's nye grensesnitt også er ganske bra på disse områdene.

7365108[/snapback]

 

Håper det er tilfelle jeg ihvertfall. Kanskje arehei kan finne en og annen SE-tlf han liker om den nye UIen får mange av de gode elementene med S40? ;)

Lenke til kommentar

Jeg skal ha meg en ny telefon, men jeg trenger en telefon som overtaler meg. Håper de kommende SE gjør det.

 

Jeg vil ha en passe størrelse, med bra skjerm god oppløsning, bra batterilevetid og bra komunikasjonsmuligheter+wifi. Jeg trenger ikke heftig kamera. Derimot muligheten til å avspille lyd og vide hadde vært verdsatt.

 

Vil noen av de kommende modellene dekke dette behovet?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det nye grensesnittet må vel på en måte sies å konkurrere mot Series 40...? Enig?

 

I så fall. Med tanke på at S40 kan sette opp en rekke egne snarveier, samt sortere menyen selv og velge mellom rutenett, listevisning og en til jeg ikke husker navnet på, så er det vel og forvente at SE's nye grensesnitt også er ganske bra på disse områdene.

7365108[/snapback]

 

 

Konkurrere og konkurrere, se Mobile-Review's test av S40 vs Sony Ericssons proprietære os. SE vinner uten problem så det er vel mer snakk om at Sony Ericsson gjør forspranget enda større.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at de ferreste legger noe særlig betydning i hva Eldar skriver (siterer man M-R er det gjerne for å argumentere for SE, slik som i ditt tilfelle). Han har gjennom de siste årene vist både uvitenhet og klar favorisering.

 

Uansett, den artikkelen du nevner.. Den går vel også en del på test av K800i vs 6233?

 

Men men, er ikke det som er det store poenget her. Prøvde ikke lage noen konkurranse ut av det, men viste til at ettersom S40 er meget god på tilpasningsmuligheter så bør og SE's nye være det (får vi i hvert fall håpe).

Lenke til kommentar
Dette spørsmålet har vel kanskje vært spurt før, men vil SE komme med ein direkte konkurrent til Nokias N95?

7389193[/snapback]

Se noen sider tilbake. Det ble en liten diskusjon ja :)

 

SE kommer nok med mobiler med 2,6" skjerm. Sikkert mobil med GPS. Selvfølgelig med 5 mpx.. Men de kommer ikke til å lage en all-in-one enhet som vil konkurrere direkte med N95, nei.

Lenke til kommentar
Jeg skal ha meg en ny telefon, men jeg trenger en telefon som overtaler meg.  Håper de kommende SE gjør det.

 

Jeg vil ha en passe størrelse, med bra skjerm god oppløsning, bra batterilevetid og bra komunikasjonsmuligheter+wifi. Jeg trenger ikke heftig kamera. Derimot muligheten til å avspille lyd og vide hadde vært verdsatt.

 

Vil noen av de kommende modellene dekke dette behovet?

7388583[/snapback]

 

Bra batteritid og størrelse er jeg usikker på, men det andre høres ut som kan bli dekket, men det er mange produsenter som kommer med "slikt" i 07.

:)

 

Konkurrere og konkurrere, se Mobile-Review's test av S40 vs Sony Ericssons proprietære os. SE vinner uten problem så det er vel mer snakk om at Sony Ericsson gjør forspranget enda større.

 

SE ble i denne testen målt til å være enklere og mer intuitivt ja.

Men nye S40 er bedre på den måten av du selv kan tilpasse menyen etter eget ønske.

La oss se hvordan nye UI til SE blir først.

:)

Arehei, M-R er vel kanskje den største mobil siden på nett nå...

Din påstand om at de favoriserer et merke med under 10% av det totale mobil salget er vanskelig å svelge.

Men jeg vet Nokia og Siemens fans påstår dette, om det faktisk er er sannhet er jeg mer usikker på.

Jeg mener, hvis det er så "ille" som du påstår, så burde denne siden kun bli lest av og debattert av SE tilhengere.

:)

Lenke til kommentar
Jeg skal ha meg en ny telefon, men jeg trenger en telefon som overtaler meg.  Håper de kommende SE gjør det.

 

Jeg vil ha en passe størrelse, med bra skjerm god oppløsning, bra batterilevetid og bra komunikasjonsmuligheter+wifi. Jeg trenger ikke heftig kamera. Derimot muligheten til å avspille lyd og vide hadde vært verdsatt.

 

Vil noen av de kommende modellene dekke dette behovet?

7388583[/snapback]

 

Bra batteritid og størrelse er jeg usikker på, men det andre høres ut som kan bli dekket, men det er mange produsenter som kommer med "slikt" i 07.

:)

 

Konkurrere og konkurrere, se Mobile-Review's test av S40 vs Sony Ericssons proprietære os. SE vinner uten problem så det er vel mer snakk om at Sony Ericsson gjør forspranget enda større.

 

SE ble i denne testen målt til å være enklere og mer intuitivt ja.

Men nye S40 er bedre på den måten av du selv kan tilpasse menyen etter eget ønske.

La oss se hvordan nye UI til SE blir først.

:)

Arehei, M-R er vel kanskje den største mobil siden på nett nå...

Din påstand om at de favoriserer et merke med under 10% av det totale mobil salget er vanskelig å svelge.

Men jeg vet Nokia og Siemens fans påstår dette, om det faktisk er er sannhet er jeg mer usikker på.

Jeg mener, hvis det er så "ille" som du påstår, så burde denne siden kun bli lest av og debattert av SE tilhengere.

:)

7390343[/snapback]

 

Nå "vant" jo faktisk N73 i kameratesten på M-R, så det må vell være en god indikasjon på at de ikke favoriserer SE. De har jo mye kontakt med bransjefolk fra nokia, f.eks intervjuet om fremtiden til N-series, noe som nokia trolig ikke ville gått med på omde hadde følt M-R var veldig favoriserende ift SE.

 

Angående S40 vs A100, så har de jo begge noe å lære av hverandre, den nye UIen til SE bør jo virkelig ta lærdom av nokia her å bli mer tilpasningsduktig/customizable, mens nokia bør bli mer intuitive/mer brukervennlige. Jeg synes faktisk begge har noe å lære av siemens gamle UI (den til 65-serien) den var utriolig tilpasningsbar, og samtidig relativt brukervennlig og lett å forstå. (litt stygge ikoner og litt tregt dog).

Lenke til kommentar

bmwm3:

Har du en SE modell som kommer close til det jeg nevner som jeg kan holde øye med? Jeg vil helst ha en SE telefon, er ikke helt komfortabel med å gå tilbake til Nokia(hadde for 5 år siden) eller til et annet merke. Jeg er komfortabel med SE telefoner og synes de er blitt bedre enn nokia på kvalitet.

 

Batterilevetid vs størrelse er alltid en vanskelig balanse hehe, men vil ikke ha noe håreisende som Nokia N80 er på batterilevetid :) Nå er jo det en veldig omfattende telefon ok ikke nødvendigvis det jeg må ha.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...