Gå til innhold

Derfor kan Quad-Core bli moro


DesertGlow

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du tar en titt på denne videoen, så vil du fort forstå potensialet av Quad-Core-prosessorer. Det er snakk om ekstremt mye prosesseringskraft i en Kentsfield.

 

Problemet er selvsagt at det ikke finnes applikasjoner som klarer å gjøre det man ser på tech-demonstrasjoner, så den reelle nytteverdien er nok dessverre tvilsom i spill.

 

Lurer på når spillindustrien vil komme med skikkelige spill som kan utnytte et slikt enormt potensial...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå begynner vi å snakke muligheter for heftig grafikk når ikke cpuen ligger og leker flaskehals i bakgrunnen :)

 

Får håpe at det ikke tar alt for mange år før vi har muligheten til kjøre den type spill på vår egen maskin...

Skrevet

jo fett som F... men jeg synest det er en tankevekker at vi i dag ikke utnytter DC engang skikkelig. kommer dette av spillmotor eller drivere? har hatt dc så lenge på markedet at det er meg et lite mysterium at ikke begge kjærnene er i bruk i spill

Skrevet

Når paralellisering virkelig erblitt standard og all kode paralelliseres som standard, så kan vi begynne å se virkelig imponerende ting. Desverre tror jeg ikke den eraen er her helt enda. Forhåpentligvis er den ikke så langt unna.

 

-Stigma

Skrevet
jo fett som F... men jeg synest det er en tankevekker at vi i dag ikke utnytter DC engang skikkelig. kommer dette av spillmotor eller drivere? har hatt dc så lenge på markedet at det er meg et lite mysterium at ikke begge kjærnene er i bruk i spill

6956987[/snapback]

 

 

Det tar lang tid å utvikle en spillmotor, det kan kanskje tweakes litt som i quake 4, men hvis du virkelig skal ta i bruk multicore, så må motoren skrives fra scratch med 2++ kjerner i tankene, noe det virker som remedy har gjort med denne tech demoen. Jeg vil tippe de fleste store studio sitter og designer next gen motorer med dual++ cores i tankene.

Skrevet

Det store spørsmålet er om de klarer å skalere disse motorene noe særlig oppover. Det som ser ut til å være tendensen nå er flere kjerner fremfor høyere hastigheter på enkeltkjerner. Det betyr at det er utrolig viktig å ha en motor i bunn som skalerer veldig bra med antall kjerner.

 

Hvordan man skal skille ut spille i 20-30-40 prosesser på en effektiv måte er jo det som virkelig blir utfordringen. Det kan nok blir relativt vanskelig.

Skrevet

jeg så en utvidet film...det kjøres visstnok på en intel core quad som er overklokket mer enn 1Ghz og med "nvidia graphics solution" hva nå enn det betyr...

 

så ganske heftige maskiner som kreves ;)

Skrevet

arige saker. er ikke spesielt fan av sånne tech-demoer. når det kommer spill med sånn grafikk på markedet derimot vil jeg bli mere imponert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...