Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette må jeg Simpelthen prøve!

 

Er bruken av AluminiumKlorid følgende?

-Dusje/vaske armhulene?----------------\

-La det tørke HELT?------------------------->1-2 timer før man legger seg?

-Påføre Aluminiumklorid (hvor mye?)---/

-Sove om natta?

-Dusje Neste morgen?

-Ta på vanlig deo?

-Nyte dagen uten svetteringer?

-Gjenta det ovenfor hver dag i én uke?

-Påføre 2 ganger i uka om kvelden etter første uke(og utover), og ellers bruke vanlig deo på vanlig måte?

 

Noe som er feil/jeg har glemt?

Lenke til kommentar
Dette må jeg Simpelthen prøve!

 

Er bruken av AluminiumKlorid følgende?

-Dusje/vaske armhulene?----------------\

-La det tørke HELT?------------------------->1-2 timer før man legger seg?

-Påføre Aluminiumklorid (hvor mye?)---/

-Sove om natta?

-Dusje Neste morgen?

-Ta på vanlig deo?

-Nyte dagen uten svetteringer?

-Gjenta det ovenfor hver dag i én uke?

-Påføre 2 ganger i uka om kvelden etter første uke(og utover), og ellers bruke vanlig deo på vanlig måte?

 

Noe som er feil/jeg har glemt?

 

Du e fan ikkje go, men æ like planen din!

Tror ikke du skal ta det på hver dag, maks 2 dager i uka tror jeg er bra.

Lenke til kommentar

Ta godt på første dagen, sånn at det kommer godt inn på huden, ikke bare legger seg på hårene.

 

Så vasker du av morgenen etter, og så kan du ta på noe deo.

Jeg prøvde uten en dag, gikk helt fint.

 

Så gjør du det igjen et par-tre dager senere, og den rutinen fortsetter du litt. Så kan man trappe ned til én gang i uka.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke dusje om kvelden før du skal ta på alu-en. Pass på, for det er ikke alle deoer du kan bruke sammen med aluen. Den ene deoen jeg har (vel, hadde, husker ikke navnet) sved noe sykt når jeg tok den på. LANGT værre enn noe annet. Så når du skal ta på vanlig deo for første gang, gjør det på badet med våt klut klar :)

 

Også, du bør ta på en del alu. Nok til at det blir "vått." Jeg ville ikke gjort dette hver dag i en hel uke tho, det kan kroppen umulig ha godt av. Påfør kanskje et par-tre dager i strekk første gangen dersom du vil, men du skal ikke se bort fra at det holder med bare 1gang/uka fra første påsmørning

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Er det ''mulig'' å påføre dette på hendene/håndflata? :dontgetit: Altså, har det noen virkning?

 

Quoter med selv igjen :) Vet noen om Aluminiumklorid eller noe tilsvarende, som faktisk virker, finnes til hender/håndflata? Sliter med spesielt mye svette rundt dette området, er litt dritt hvis man skal ta noen i hendene, spille gitar osv.

Lenke til kommentar

Alu-kloriden er så sjølpining, men det er så verdt det :D Skikkelig befriende å slippe å bekymre seg for svetteringer osv. Har sluttet å bruke vanlig deo/antiperspirant, bruker alu-klorid én gang i uka, så bruker jeg Stop24 hver morgen. Jeg har fått et nytt liv etter jeg begynte med dette :fun:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Aluminiumklorid på apoteket igår, den sto i hylla sammen med de andre deodorantene :)

Påførte rett før jeg la meg, og klarte ikke å sove før etter 45 min eller noe, det svei så inn i satan i armhulene!

Og nå det positive: hadde stressende dag på skolen idag, ikke en dråpe var å se/lukte. :D

om kvelden, etter to timer hard boksetrening: bittebittelite fukt, og ingen lukt! :thumbup:

Fy faen så digg! :new_woot:

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_KKK_*

Det svei noe sykt!

Men det er nok verdt det. Håper det hjelper, da jeg er lei av og ike kunne ha hennene over hodet på stressende dager, for da er det en svær ring. Takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...