Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123897
et som nevnes i 1.post, svir det hvre gang, eller venner huden seg til det?

9024301[/snapback]

Det eg gjorde var at eg tenkte å ta det kvar dag i ei veke først, så etterpå ta to gongar i veka. Dette fungerte dårlig for meg. Første dagen var det ikkje så veldig gale, andre dagen svei det litt. Tredje dagen klarte eg ikkje det og måtte vaske meg for å få sove. Eg slutta med det i kanskje 2 veker for å la huda kvile seg. Da prøvde eg 2 gongar i veka. Huda venner seg til det ganske bra ettersom det eg har erfart. Huda treng også ikkje så mykje av det etter kvart.

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar
Jepp, den er fantastisk. Har selv brukt denne over en periode.

Dog fører den til noe ubehag - klør noe helt infernalsk!

 

Til dere som sliter med mindre svette-problemer - kan ett produkt som heter "24" anbefales (selges også kun på Apotek). Det er også langt sterkere enn vanlig deodorant - men er ikke like "proppa" av aluminium-klorid. Dette påføres morgen og kveld - hverken klør eller svir - og vil ved regelmessig bruk fjerne 99% av svetteproblemene!

6995445[/snapback]

 

Noen som har bilde av dette 24 produktet?

Lenke til kommentar

Kan ta et bilde og legge senere... tror jeg har den du snakker om.

 

KRZT: Hver dag i en uke høres vondt ut :s jeg syns det svir nok med den ene gangen annenhver uke jeg tar på! Eller, det svir ikke, men det klør så jeg våkner flere ganger om natta og klør i halvsøvne til jeg sovner igjen.

Lenke til kommentar
Kan ta et bilde og legge senere... tror jeg har den du snakker om.

 

KRZT: Hver dag i en uke høres vondt ut :s jeg syns det svir nok med den ene gangen annenhver uke jeg tar på! Eller, det svir ikke, men det klør så jeg våkner flere ganger om natta og klør i halvsøvne til jeg sovner igjen.

9025424[/snapback]

 

Jeg vurderte å kjøpe de i dag, men skal jobbe i 6 dager fra i morgen av så det kommer ikke til å se bra ut...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Synes det er litt rart at dere sier det svir :hmm: Fordi jeg merka ikke noe svie, ikke første gang jeg brukte den engang. Mamma kjøpte en sånn hvit tube på apoteket som skulle hjelpe mot svette. Sa hun skulle kjøpe aliminiumklord, men kanskje det er noe annet jeg bruker da :hmm::p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
24 funket for meg en god stund, bruker hver kveld før natta tid, men etter litt så skulle tro at ble imun mot den? funker ialle fall ikke lenger :ermm:

er under armene jeg snakker om.

9246451[/snapback]

Samme her :p Bruker 24 hver morgen, men jeg merker egentlig ingenting av den. Har kjøpt alu-klorid, men nå har det jo vært sommerferie og mange dager med singlett-vær, så da har jeg faktisk prioritert å barbere armhulene fremfor å "deodorantisere" meg. Skal begynne med alu-klorid nå, håper at det funker, for det trenger jeg!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Joda etter nesten 2måneder venting på at apotek skulle få in, så fikk alu-klorid på fredag, hmm å når de først bestilte inn så bestilte de bare 2 ffs:S

men ja brukte den på lørdag(FY F) det klødde, men etter lørdag så er det kun gymtimen på skolen som jeg har svettet under arma.

Så er veldig glad for at denne tråden finnes, var egentli random at kom over den :)

Lenke til kommentar

Aluminiumklorid 25% gjorde susen for meg også :D Som sagt tidligere svir/klør dette noe sinnsykt, men regner med at jeg vender meg til det etterhvert.

NO PAIN, NO GAME! :p

 

Mine svetteproblemer startet for et år siden når jeg skiftet fotballklubb (6treninger i uka) og startet på treningsstudio (4ganger i uka). Tror kroppen fikk sjokk og startet en enrom svetteproduskjon. Jeg svettet konstant, selv om jeg var kald og frøs! Men etter at jeg har startet med dette, har svetten stoppet helt :D Dette var bra, men må bare huske på å ikke overdrive bruken. Utrolig sterke saker dette her :p

 

TUsen takk for alle erfarninger og ikke minst trådstarter! :w00t::thumbup:

Lenke til kommentar

Mye av det samme problem jeg også hadde, vell det tror ikke kom av fottball eller trening, men jeg kunne svette om det så var -5grader og sterk kuling :p

og deoderant strevet med å holde svette lukten borte på slutten av dagen å, vert sån de 3siste året, så det var helt fantastisk dette Produktet :D hadde aldri trodd at skulle vær så effektivt:O

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Bumper denne jeg.

 

Finnes dette produktet lengre?

Regner med at jeg skal ta meg en tur på apoteket i morgen, er litt kjedelig å ikke kunne sitte med t-skjorte i timen når det er varmt, fordi man har svetteringer. Har også en bratt bakke opp til skolen, og når jeg går den (er ofte det er laang kø i heisen til parkeringshuset), så kjenner jeg at det blir nokså fuktig i armhulene.

 

Så - finnes denne fortsatt, og hva syns dere som har brukt den en stund om den? Fungerer den fortsatt like bra?

Lenke til kommentar

Ja, selges enda. Små flasker, holder i evigheter. Er vel noen måneder siden jeg kjøpte min flaske nå. I starten tok jeg den på nokså ofte, nå virker det som om svetteproduksjonen i kroppen er generelt nedsatt og jeg trenger bare ta den på en gang i uka. Hvis du glemmer å ta den på kan du bare gå med vanlig deo den dagen, for du vil allikevel svette betydelig mindre enn før du startet med den.

 

Det svir fremdeles hver gang jeg tar den på, men en anelse mindre nå enn i starten. Men jeg hadde brukt produktet selv om det hadde svidd 24/7, det er så herlig å ikke svette.

Lenke til kommentar

Ja, aluminiumsklorid 25%. Er ikke et "merke", flaska bare heter det. Finnes i deo-avdelingen. Liten, brun(?) roll-on på glass. De har også et produkt som heter Stopp24. Prøvde det en ukes tid. Sikkert fint for folk med "mindre" svetteproblemer, men på meg var det helt ubrukelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...