Gå til innhold

Wii ser ut til å suge

Anbefalte innlegg

Skrevet
innovativ eller ei, er fortsatt kvaliteten på spillene som gjelder. Et elendig spill kan ikke bli reddet av å stå i stuen og veive med armene

6935738[/snapback]

Eller bli reddet av fin grafikk. Et spill kan derimot virke friskere om kontrollmekanismen endres, i motsettning til grafikken.

6935808[/snapback]

For meg er det komplett likegyldig hvilken styremetode jeg bruker når jeg spiller. Derimot kan god grafikk få meg mer involvert i opplevelsen, karakterene og verdenen. Som å stå i Oblivion og nyte utsikten

6935866[/snapback]

Man kan vel få en like stor innlevelse når kontrollen gjengår dine egne bevegelser. Hva om man kunne bruke den ene kontrollen som sverd og den andre som skjold?

Men å bevege seg når man spiller er jo farlig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare si min mening før tråden stenges.

@Trådstarter: Hvordan i helvete vet du at den suger når den ikke en gang er lansert? Du har all rett til å ikke like Wii, men ikke fremstill dine egne meninger om en konsoll som ikke er i butikkene enda som fakta.

Skrevet
innovativ eller ei, er fortsatt kvaliteten på spillene som gjelder. Et elendig spill kan ikke bli reddet av å stå i stuen og veive med armene

6935738[/snapback]

Eller bli reddet av fin grafikk. Et spill kan derimot virke friskere om kontrollmekanismen endres, i motsettning til grafikken.

6935808[/snapback]

For meg er det komplett likegyldig hvilken styremetode jeg bruker når jeg spiller. Derimot kan god grafikk få meg mer involvert i opplevelsen, karakterene og verdenen. Som å stå i Oblivion og nyte utsikten

6935866[/snapback]

Uten å flame altfor mye vil jeg hevde at det er svært mange som ikke er enig med deg i at det er likegyldig hvilken styremetode man bruker på spill. Det er vel nettopp derfor mange kjøper ratt og pedal til bilspill, joystick til flyspill osv. For å sette det veldig på spissen, det ville hatt mye å si på spillopplevelsen om du spiller bf2 med joystick kontra keyboard. Men hvis poenget er å nyte utsikten spiller dette kanskje liten rolle. :!:

Skrevet (endret)

For å si det slik: Jeg er sikker på at jeg kommer til å kose meg mer med VC alene, enn jeg gjør med alle xbox og ps spill til sammen.

Grafikken slik den er i dag er mer en bra nok, og det som kommer til å ta livet av spillindustrien er at folk kjøper fifa 2075, unreal 3451 og need for speed 400.

Selv har jeg spillt i nesten 15år og jeg er drit lei dårlige kloner av ting jeg så for 10 år siden. Da vil jeg heller ha de spillene jeg spillte da.

Det her blir bare trolling og flaming til tusen.

Endret av Mith
Skrevet
For å si det slik: Jeg er sikker på at jeg kommer til å kose meg mer med VC alene, enn jeg gjør med alle xbox og ps spill til sammen.

Grafikken slik den er i dag er mer en bra nok, og det som kommer til å ta livet av spillindustrien er at folk kjøper fifa 2075, unreal 3451 og need for speed 400.

Selv har jeg spillt i nesten 15år og jeg er drit lei dårlige kloner av ting jeg så for 10 år siden. Da vil jeg heller ha de spillene jeg spillte da.

Det her blir bare trolling og flaming til tusen.

6935948[/snapback]

Ikke for å være negativ, men det finnes 70 Mario-spill, og ingen av dem er særlig innovative (om man ser bort i fra Mario Tennis, til Virtual Boy).

Grafikk kan alltid bli bedre, og i hvilken grad det er viktig, avgjøres av sjangeren.

Skrevet

Man kan ikke slenge alle Mario-spill under samme fjøla Dragon Hunter, det har vi diskutert før ;)

Uansett er jeg delvis enig med Mith. Jeg kommer nok til å brukemye tid på å spille gode gamle klassikere.

Skrevet

Eg er litt skuffa over maskinvara på Wii...men eg forstår at dei har sikta mot ei anna målgruppe. Der er nok mange som verken har eller har planar om å skaffe HDTV med det første, og då er maskinvara til Wii bra nok. Nintendo har bevisst meldt seg ut av teknologikappløpet, og det kan nok hende det vil vise seg å vere eit klokt valg (framfor å bli knust mellom kjempane Microsoft og Sony).

Når det er sagt, er det ikkje slik at Wii automatisk blir betre på spelbarheit fordi han er dårlegare på maskinvare, og Nintendo har absolutt ikkje noko monopol på innovasjon. Eg synest PS2 hadde vel so mykje nyskaping som GameCube i forrige generasjon. Kor bra aksellerometer-idèen vil fungere i praksis er eg òg litt usikker på. Det KAN bli det neste store, eller det KAN vise seg å vere ein av desse tinga som er gøy ei stund, men blir meir eit ork på sikt. Men det er bra at dei tenker nytt, og eg håpar verkeleg det vil fungere. :)

At Wii "sug" tvilar eg sterkt på. Maskinvara er litt skuffande, ja, men Nintendo har hatt det med å levere gode spel i fortida, og eg tippar dei vil fortsette med det.

Og idèen med å kunne laste ned gamle NES-spel er rett og slett genial. :thumbup:

Kay

Skrevet

For det første vil jeg bare si at jeg sier Wii SER UT TIL å suge, men at jeg fortsatt kan bli overasket; Jeg kommer uansett sikkert til kjøpe konsollen... dum som jeg er.

La meg forklare litt mer hvorfor jeg er skuffet:

Kontrollen-

Kontrollen ser ut til å være til mer hinder enn til glede for mange spill, eksempelvis Red steel, der spillerene jeg har sett så vidt har klart å treffe fienden med kontrollen og der man må "dra" masse til siden for å se en annen vei. På super mario galaxies er det ofte en irriterende stjerne-greie som viser hvor du sikter på skjermen (i tillegg til at spillet ser like barnslig ut som SM sunshine). Det virker i det hele tatt som om nintendo har hengt seg opp i touch-screen'en fra DS som slett ikke var en så genial ide som de hevdet (jeg eier selv en DS) og prøver å bygge videre på en litt idiotisk teknologi som har eksitert lenge før, men aldri helt slått ann.

Grafikken-

Her tenker jeg spesiellt på Farcry Vengeance, som ser ut som et N64 spill på nåværende stadium. Men det er flere andre eksempler, f.eks Metroid Prime og egentlig litt Red steel også. Iallefall langt under PS 3 og en del under 360.

Det virker som om nintendo undervurderer spilleren litt, iogmed at de bare fortsetter å gi ut barnespill, (untatt noen RE-spill av og til) og kommer med tullete "innovasjoner" som kanskje ikke engang er innovasjoner.

Jeg skjønner at de prøver å nå frem til "massene" for å tjene mest mulig penger, men jeg tror de burde henge seg litt på utviklings-bølgen når spillene deres uansett blir mer og mer vannet ut... noen spill har man rett og slett sett nok av, og da må man friste med andre ting.

Skrevet

Eg må bare ha dette her i mine innlegg.

Uansett så skal det sieste at eg skal som mange andre her inne, ha konsollen på dagen. eg gleder meg umåtelig mye til å spille med den nye kontrollern. Skal eg ha alle tiders grafikk så slenger eg på PC`en eller 360`en. Derfor er eg heilgardert. "Problemet" med 1.gen spillene til Wii e rnok at mangen kommer til å se ein slitt låvevegg som i tilleg har fåt ein god sprut med gjødsel over seg ,men tilbyr mye funksjonalitet via. kontrollern.

Blir nok mange som kaster seg på bølgen,og forhåpentligvis vil grafikk og kontroll gå hånd i hånd. Det ser vi jo allerede eksempler på i dag. f.eks Twilight Princess og Red Steel (som begge skal kjøpes sammen med konsollen for min del)

Skrevet

Gleder meg til Wii jeg, men skal følge med på anmeldelser og lignende. Til trådstarter: Det faktum at Far Cry Vengeance ser stygt ut på to screens betyr ikke at hele spillet blir stygt.

Skrevet

Om jeg ikke tar feil kan det brukes Gamecube kontroller og minnekort på Wii. Har en mistanke om at det er bare til Gamecube spill.

Om jeg ikke tar feil igjen så kommer det jo en classic wii kontroll også.

Zelda TP kommer også til Gamecube og styres med vanlig gamecube kontroller. Vil tro det er og mulig å spille det på "vanlige" måten på Wii.

Når det gjelder Super Mario galaxie så vil jeg ikke si det er noe mer barnslig enn noen tidligere mario spill.

Skrevet
Seff suger pisset! Hva trodde du?

Kjøp heller PS3... bedre graffik, bedre spill! Bedre i alt!

6935385[/snapback]

ja! helt enig! grafikken gjør jo alt i et spill! :roll:

Skrevet

Zelda TP kommer også til Gamecube og styres med vanlig gamecube kontroller. Vil tro det er og mulig å spille det på "vanlige" måten på Wii.

6939475[/snapback]

Man kan ikkje spille Wii versjonen av TP med GC kontroller. Men man kan bruke GC kontrollern til å spille GC spill med på Wii, så det må da ordne seg for folk one way or another :!:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...