Gå til innhold

Windows Vista på én DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dette blir da som å kjøpe en moped med plombering også fjerne den etterpå.

staten/microsoft vill ikke like at en gjør det, men det er en annen sak.

 

Ja og så ?

Er ikke begge delene lovbrudd??

 

hvorfor ikke bare selge ultimate til alle og la det være med det?

 

Fordi kunden skal ha et valg å kjøpe det han behøver og ikke for at enkelte kynisk skal spekulere i korrupsjon.

 

Selges alle biler med fullt utstyr?

Nei,nettop fordi kunden skal ha et valg og ikke måtte betale for ting som han/hun ikke trenger.

 

Trur microsoft har gitt opp håpet og tru at vista ikke blir hacka.. Eneste slagvåpnet dem har er windows update.

 

Nettop derfor håper jeg all programmvare kommer med innebygd sporingssystem på en eller annen måte slik at de som endrer det utover lisensen blir tatt.

Det er jo de ærlige som får svi ved høyere kostnader,slik det er i dag.

 

Pr i dag har jeg 4 maskiner i huset,alle har xp med hver sin lisens selv om jeg er klar over at jeg fint kunne kjøpt en og innstalert på alle 4,men det er ikke det det dreier seg om.

For meg er det snakk om ærlighet og selvrespekt + den tilbakemelding jeg gir til mine barn :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Pr i dag har jeg 4 maskiner i huset,alle har xp med hver sin lisens selv om jeg er klar over at jeg fint kunne kjøpt en og innstalert på alle 4,men det er ikke det det dreier seg om.

For meg er det snakk om ærlighet og selvrespekt + den tilbakemelding jeg gir til mine barn  :hmm:

6909328[/snapback]

 

Jeg er i utgangspunket enig, men MS er så kapitalistiske og ikke minst monoplolistiske at det netsen er mer politisk korrekt å støtte dem minimalt.

Lenke til kommentar

Pr i dag har jeg 4 maskiner i huset,alle har xp med hver sin lisens selv om jeg er klar over at jeg fint kunne kjøpt en og innstalert på alle 4,men det er ikke det det dreier seg om.

For meg er det snakk om ærlighet og selvrespekt + den tilbakemelding jeg gir til mine barn  :hmm:

6909328[/snapback]

 

Jeg er i utgangspunket enig, men MS er så kapitalistiske og ikke minst monoplolistiske at det netsen er mer politisk korrekt å støtte dem minimalt.

6909502[/snapback]

 

Det er jo vanskelig å kjøpe ferdig pc uten windows da. Selv har jeg flere lisenser jeg ikke bruker fra 98 til xp, så om noen kopierer så er det andre som sitter med dobbelt+ opp av lisenser så det går sikkert opp i opp.

 

Jeg vet at på jobb så er det site license eller hva det heter, men siden det er umulig å kjøpe ferdig pc uten lisens er det dobbelt opp av lisenser på alle pcer som kjøpes.

Lenke til kommentar
GNU/Linux, BSD og Solaris er jo de eneste skikkelige operativsystemene i verden. Last ned og prøv, du slipper og kjøpe ny PC for KDE og Gnome kjører like fint på en P3. Fluxbox og Xfce kjører fint på en P1.

 

Vista kommer vel ikke til å kjøre på en 1.8Ghz P4 engang.

6908829[/snapback]

 

Jeg kjører Vista RC1 på en 1.1 Ghz Pentium Mobile og det går helt suverent :)

Ikke noe Aero-grensesnitt siden maskinen har alt for dårlig skjermkort...

6908867[/snapback]

 

Pentium mobile har bedre ytelse per hz enn pentium 4. Tror 1.1ghz blir ca 2ghz/2,2ghz p4

Lenke til kommentar
Hva er greia med å ha 10 forskjellige versjoner av samme møkka?

6908621[/snapback]

Du får spørre EU & co. som jo legger store begrensninger på hvor mye MS får lov til å distribuere som standard for ikke å være 'konkurransevridende'.

 

MS ville nok helst klart seg med langt færre hvis det bare var opp til dem.

Lenke til kommentar
Nettop derfor håper jeg all programmvare kommer med innebygd sporingssystem på en eller annen måte slik at de som endrer det utover lisensen blir tatt.

Det er jo de ærlige som får svi ved høyere kostnader,slik det er i dag.

 

Pr i dag har jeg 4 maskiner i huset,alle har xp med hver sin lisens selv om jeg er klar over at jeg fint kunne kjøpt en og innstalert på alle 4,men det er ikke det det dreier seg om.

For meg er det snakk om ærlighet og selvrespekt + den tilbakemelding jeg gir til mine barn  :hmm:

6909328[/snapback]

Stjerne i boka til deg :thumbup:

 

Og som en del later til å tro så er det ikke mer rettferdig å stjele fra noen 'rike' enn fra fattige.

 

Og seriøst; kostnaden ved et OS er jo sjelden mer enn 10% av hva hardwaren koster. Jeg synes det er latterlig når folk svir av 12-15.000 på en gaming-PC og bruker 4-5000 i året på bredbånd og så klager på at en tusenlapp for et OS man har i minst 3-4 år er dyrt... Slutt å sutre og bruk gratis/billigere alternativer istedet da vel hvis det er altfor dyrt og dårlig i forhold til deres krav.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Hobglobin:

Vanskelig for microsoft å tjene skikkelig fett på dette hvis de måtte selge alle eksemplarene til en pris alle kunne klare å betale.

æh, er du så sikker på det?

bulklisensiering til firmaer gjør da vel sitt, med tilhørende service avtaler pr år osv?

ok, så kansje dem ikke kunne tynet markedet på samme måten som dem gjør i dag men det er en annen historie.

jeg kommer alltid til å være av den oppfattelsen at ett firma burde sette kundene først, og aksjeeier på en veldig distansert andreplass. husk, det er kundegrunnlaget som bestemmer firmaets overlevelsesmuligheter over lengre tid, aksjefolk har en lei tedens til å gjøre som rotter med en gang kursen gir intrykk av å synke...

 

Selges alle biler med fullt utstyr?

Nei,nettop fordi kunden skal ha et valg og ikke måtte betale for ting som han/hun ikke trenger.

 

og dette blir som å selge samme bilen til alle, men bestemme hva funksjoner som fører har tilgang på ut fra hva nøkkel han setter i tenningen...

 

og skal vi dra enda en runde om forskjellene mellom fysiske varer og intellektuelle varer?

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Lurer på om en av versjonene vil være bedre på gaming?, vil ha den versjonen som er raskest til å boote og ikke har noe mer dilldall enn det jeg trenger som er: spill, nettverk, internett, film, musikk, musikk/bilde/3d programmer.

6909545[/snapback]

 

Vel, om de gjør sånn som i XP-løpet, ved å begrense bruken av Remote Desktop til kun Professional og høyere, og deretter setter en usaklig prisforskjell mellom versjonene som tilsvarer "Home" og "Professional", kan jeg ikke si at jeg føler samvittigheten gnage om jeg tyr til tjuvtriks for å sikre meg Remote Desktop. Greit; en vanlig bruker trenger sikkert ikke alle ekstrafunksjonene som skiller Home fra Professional, og derfor er vel kanskje prisforskjellen mulig å forsvare, men når de lukker Home-brukerne ute fra slike vitale bruksområder som det Remote Desktop er, lager Microsoft selv piratene.

Lenke til kommentar

Pr i dag har jeg 4 maskiner i huset,alle har xp med hver sin lisens selv om jeg er klar over at jeg fint kunne kjøpt en og innstalert på alle 4,men det er ikke det det dreier seg om.

For meg er det snakk om ærlighet og selvrespekt + den tilbakemelding jeg gir til mine barn  :hmm:

6909328[/snapback]

 

Jeg er i utgangspunket enig, men MS er så kapitalistiske og ikke minst monoplolistiske at det netsen er mer politisk korrekt å støtte dem minimalt.

6909502[/snapback]

 

 

Om en ikke skal støtte de, noe jeg kan si meg enig i, så velg noe annet, ikke ta å bruk en piratkopi, det eneste en gjør da er å styrke MS...

Lenke til kommentar

Jepp, man bør absolutt holde seg til microsofts lisensregler og anskaffe Vista på rettmessig vis. Dersom man ikke kan det bør man holde seg til det forrige OSet man har lisens til å bruke. Har man ikke det heller bør man snarest kvitte seg med de urettmessige kopiene og skaffe seg et gratis OS.

 

Ubuntu og Kubuntu som jeg har i signaturen er glimrende alternativer og man får til og med officepakke, "photoshop" og en rekke andre ting med på "kjøpet". Dvs. man får det fullstendig gratis og til og med gratis orginal-CDer hjem i posten.

Lenke til kommentar
OT:

Snakk om å gi Hackerne en stor mulighet. Ultimate Edition Crackene kommer nok til å gå sin seiersgang verden over. Tenker hackerne hamstrer mat til dette kappløpet allerede :)

Tror de seriøst att ingen kommer til å klare å hacke Vista?

 

Ellers er det en veldig god ide etter min mening, bare gå inn på nettet en liten handletur, og vips har du den versjonen du trenger.

6909114[/snapback]

 

 

Tror U. Edition hadde blitt hacket kjapt uansett, så akkurat det tror jeg ikke har så mye å si.

 

Ellers så gjelder dette med at alle versjonene er på en DVD kun fra januar eller? Siden de "private" versjonene ennå ikke har kommet i november?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...