Gå til innhold

Nattbilder fra London


DesertGlow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke helt sikker på hvorfor det ble et slikt rødskjær.

6871059[/snapback]

Tror ikke jeg tar feil om jeg skylder på hvitbalanse/fargetempratur innstillinger. Strølys og lang lukkertid gir ofte et rødskjær. Tror du kunne ha motvirket dette ved å sette hvitbalansen på/for kunstlys om effekten ikke var ønsket.

 

Fine bilder uansett! På en måte likte jeg rødtonen.

 

Mads

Lenke til kommentar

Stemmer det, standard problem med kunstig lys. På det første bildet syns jeg den "gale hvitbalansen" kler bildet, det hadde ikke vært like lekkert uten den rødtonen. Herved min favoritt av disse 3. Gøyalt å få se litt bilder fra 400D også.

Har du prøvd 350D, og kan sammenligne bildekvaliteten mellom disse to? Er støynivået på 400D akseptabelt, med tanke på den økte oppløsningen?

Lenke til kommentar
Når jeg tar bilder  i mørket blir det kornete og mørke. Hvilke instillinger bør jeg ha?

6880492[/snapback]

Først og fremst, stativ er et must! Deretter setter du ISO verdien på 100/200. Blenderåpning og lukkertid stiller du inn etter hvilken effekt du ønsker. Liten blenderåpning (høyt f/ tall) tar seg gjerne godt ut til den type bilder du ser over.

Lenke til kommentar

Enig med de andre innleggene. Litt for mye rødt.

Fint at du ikke har gått i USM fellen og ikek ødelagt bildene med for mey skarphet.

 

Det eneste jeg stusset litt over var lokasjonen du har valgt deg ut.

 

Du tok bildene ved Tower Bridge?

Det er jo så mange flotte muligheter for motiver i nabolaget du var i...

Rett over broen har du området til Jack the Ripper. Masse skummle motiver der.

Hadde du kommet deg litt opp i høyden kunne du også skaffet deg et veldig flott skylinebilde også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...