Gå til innhold

Hva synes du om Hardware.no?


Anbefalte innlegg

Synes dere kopierer litt blindt fra theregister.com osv., da særlig artikler med sensasjonelle overskrifter og lite kjøtt på beinet. Oftest blir disse også dissekert av deres egne brukermoderatorer i forumlinken.

 

Kanskje haddet det vært en idé gå 1 runde med en passende community manager/moderator før dere bestemmer artikler å kopiere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ikke på disse som noe forum i det hele tatt,sannheten er at etter at OcShoot gikk inn,har vi kunn hatt Hardware desverre.

Når jeg da sier desverre er det fordi jeg føler Hardware.no etter dette ble for enerådende/egoistisk, noe som feks har gitt seg utslag i en temmelig enerådende moderering av forumet, dette sannsynelig i den visshet om at de uansett ikke kan miste sine lesere til andre forum  :hmm:

Men siden vi snakker om hardware her så er det en ting jeg lurer på og det er reklameinntektene,ikke hvor mye de tar inn men hvordan disse beregnes.

Er det etter antall medlemmer,antall besøk eller antall skrevete poster eller er det rett og slett en kombinasjon av alle disse ?

6874498[/snapback]

Du er klar over at forumet bare er en av mange tjenester i nettverket? Det virker av og til som om folk tror at det bare er et forum, og at alt annet er attpåklatter... Jeg er sikker på at forumet bare er en del av det man vil ta opp i en gruppesamtale.

 

Når det gjelder reklame så tviler jeg på at denne er bundet opp mot forumet i det hele tatt - spesielt siden bare en liten del av reklamen er plassert på forumet (avhengig av skin). Det er vel som regel antall visninger det går på, enten pris pr visning eller fastpris basert på historikk på visninger (sjekk TNS Gallup sine målinger).

 

Synes dere kopierer litt blindt fra theregister.com osv., da særlig artikler med sensasjonelle overskrifter og lite kjøtt på beinet. Oftest blir disse også dissekert av deres egne brukermoderatorer i forumlinken.

 

Kanskje haddet det vært en idé gå 1 runde med en passende community manager/moderator før dere bestemmer artikler å kopiere?

6876440[/snapback]

Nå har hverken community manageren eller moderatorene noe med artiklene å gjøre. Artikelne på de ulike stedene har ikke noe med forumet å gjøre ut over det at det automatisk opprettes en tråd for diskusjon som en tjeneste til lesere og brukere av forumet. Hver side har sin redaktør på lik linje med alle andre redaksjoner her i landet, og det er denne redaktøren som godkjenner en artikkel for publisering.

 

Det er faktisk liten forskjell på VG og Hardware.no ut over det faktum at VGs lesere kan diskutere artiklene på VGs forum og Hardware.nos lesere diskuterer artiklene på diskusjon.no.

Lenke til kommentar

At HW-nettverket har blitt mer kommersielt og fokusen er rettet mer over på å spy ut nyheter om ditt&datt, i stedet for å lage tester/artikler som underholdt brukere, skapte morsomme diskusjoner og være her for å gi matnyttig informasjon for forbrukernes del er vel gammelt nytt. Men man kan jo ikke gå tilbake i tid, så da får man vel heller forbedre det som er. Savner f.eks ok.no, var liksom en side for entusiastene, og ikke allmuen. Men det som er til utviklingens fordel er vel til ulempe for de andre tingene, og det er jo utvikling man skal ha, så...

 

Men iallefall, mer tester av hardware er det jeg vil ha. :)

Lenke til kommentar
Du er klar over at forumet bare er en av mange tjenester i nettverket? Det virker av og til som om folk tror at det bare er et forum, og at alt annet er attpåklatter... Jeg er sikker på at forumet bare er en del av det man vil ta opp i en gruppesamtale.

 

Joda siden jeg har vært her noen år så har jeg da fått med meg det :D

Nettop derfor skriver jeg det jeg skriver,da jeg nettop har fått med meg de store endringene her på forumet, den tiden da det fantes flere forum og de som drev Hardware var idealister,så ble en nærmest innvitert inn her og en kunne diskutere ganske friskt.

Etter at de andre forumene var "kjørt av lasset" og kapital og reklame overtok,ble her en dramatisk endring.

Nå er det jo så ille at om en har en selvstendig mening eller slipper en fjært så er det trussel om at en "åker på hue og ræva ut" .

Dette har fått en god del av de flinkeste folkene til å forsvinne og de som er igjen "sier" ikke så mye :hmm:

 

Når det gjelder reklame så tviler jeg på at denne er bundet opp mot forumet i det hele tatt - spesielt siden bare en liten del av reklamen er plassert på forumet (avhengig av skin). Det er vel som regel antall visninger det går på, enten pris pr visning eller fastpris basert på historikk på visninger (sjekk TNS Gallup sine målinger).

 

Mulig det,men synest bare å huske at det var snakk om antall reg medlemmer og antall poster en gang tidligere :hmm:

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg ikke har vært registrert på forumet i mer enn 3 år, en bekjent nevnte siden for meg og oppdaget da samtidig Overklokking.no (savner ENOOORMT, langt mer galskap!). Men mye av det jeg leser her i akkurat denne tråden er ganske interessant og får meg til å lure om ikke tilstandene var annerledes før 2002.

 

Jeg synes reklamen er drøy, men har selv lagt inn filter. Er man normal-geek så er dette null problem å ordne. Siden blir død, men langt mer behagelig :)

 

Det spørs nok om ikke selve forumet er hva som interesserer meg mest, og ikke hovedsiden. Men for all del, kongeinnsats fra Mr. Haugseth og Co :thumbup: Bare kjør på!

Lenke til kommentar

3 personer?

 

 

Dette er eksteremt svak, selv til hw.no å være.

 

 

Det er synd å ikke se sitt eget potensiale. Uten å nevne hvordan, så har dere skaffet dere den beste posisjonen i norge hva data angår. Det værste er, at dere ser ut til å slippe unna med alle stuntene deres. Om dette skyldes manglende konkurranse eller manglende intelligens blandt norges befolkning skal jeg ikke komme noe nærmere inn på, men Snekker´n hadde en plausibel teori.

Jeg tror nok det er en blanding som vi normenn (og mennesker) burde skamme oss over, men det er nå så.

For de som vil ha noen hint, så kan de lese litt om Mr. Darwins teorier som tar for seg teorien om menneskehetens degenerering.

 

Ikke det at jeg er noen nazist, eller engang i nærheten, men jeg begynner å ane hvor Hitler ville. Selvsagt uten at jeg er enig i valget om å gå på folkeslag/hudfarge istedenfor andre "ting".

 

 

Kanskje på tide å ansette noen som faktisk har begge cellene i drift til å skrive artikler, og noen skikkelige nazi-moderatorer som kan rydde opp på forumet?

Lenke til kommentar
Synes dere kopierer litt blindt fra theregister.com osv., da særlig artikler med sensasjonelle overskrifter og lite kjøtt på beinet. Oftest blir disse også dissekert av deres egne brukermoderatorer i forumlinken.

 

Kanskje haddet det vært en idé gå 1 runde med en passende community manager/moderator før dere bestemmer artikler å kopiere?

6876440[/snapback]

Nå har hverken community manageren eller moderatorene noe med artiklene å gjøre. Artikelne på de ulike stedene har ikke noe med forumet å gjøre ut over det at det automatisk opprettes en tråd for diskusjon som en tjeneste til lesere og brukere av forumet. Hver side har sin redaktør på lik linje med alle andre redaksjoner her i landet, og det er denne redaktøren som godkjenner en artikkel for publisering.

 

Det er faktisk liten forskjell på VG og Hardware.no ut over det faktum at VGs lesere kan diskutere artiklene på VGs forum og Hardware.nos lesere diskuterer artiklene på diskusjon.no.

6877447[/snapback]

 

Hvordan dere håndterer publisering og organisasjonsstruktur vet jeg lite eller ingenting om, men jeg konstanterer at kunnskapen tilsynelatende sitter tyngre i de tilhørende forumtrådene enn i artiklene, da især fra brukermoderatorer/community managers.

 

Selv om du hevder disse to delene av en artikkel er helt adskilt, antar jeg at begge hostes med samme reklamepenger mottatt av samme eiere, og begge driftes som en del av det samme nettverket av websider, så for oss sluttbrukere ser det litt amatørmessig ut når artikler gang på gang blir tilbakevist eller kraftig korrigert i løpet av timer av deres "egne".

 

Selv om dere har et sett med rutiner dere bruker nå, betyr det vel ikke at det ikke går an å endre disse til det bedre? Var i hvert fall denne type feedback jeg fikk inntrykket av at dere fisket etter med dette møtet.

 

Når det er sagt, er det utrolig flott å ha et så stort forum som diskusjon.no å vende seg til når man er i villråde, selve websidene vekker stadig mindre interesse for min del, for mye kopiering og for lite testing.

Lenke til kommentar
dette er betenkelig når jeg tenker på at en spørreundersøkelse jag var borti for en tid siden ga 70% ja på spørsmålet " Er oslofolk sære"

Haha ! Den var artig. Den spørreundersøkelsen må vel ha vært et sted langt ut på bondelandet hvor 99% aldi har vært i oslo eller en by :p

 

Men uansett, bare tre personer virker litt lite.

Lenke til kommentar
Når det er sagt, er det utrolig flott å ha et så stort forum som diskusjon.no å vende seg til når man er i villråde, selve websidene vekker stadig mindre interesse for min del, for mye kopiering og for lite testing.

 

Jepp,det er vel nettop forumet og dets brukere som er ryggraden her ,uten dette hadde Hardware.no vært null verdt.

For det er et faktum at diskusjoner mellom brukerne og tips/triks de kommer med er det som er avgjørende for de fleste her.

 

Haha ! Den var artig. Den spørreundersøkelsen må vel ha vært et sted langt ut på bondelandet hvor 99% aldi har vært i oslo eller en by

Det var faktisk i en av de største avisene VG eller dagbladet :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
3 personer?

 

 

Dette er eksteremt svak, selv til hw.no å være.

 

 

 

Hei, kan godt forstå at det oppfattes som merkelig at kun 3 personer skal uttale seg konkluderende på vegne av alle brukerne av Hardware.no. Dersom det var tilfelle ville jeg være enig.

 

Derfor vil jeg komme med en oppklarende tilleggsopplysning: Det er i første omgang kun snakk om en forberedende gruppesamtale der de ansvarlige for "oppgradering" av Hardware.no kan sette seg inn i grunnleggende tanker hos noen få brukere - for så å benytte disse grunnleggende tingene til å utarbeide en brukerundersøkelse som vil brukes på_alle_brukere_av_Hardware.no.

 

Så det vil bli mulighet for alle som ønsker det å svare på denne brukerundersøkelsen - som faktisk også vil kunne være mye mer relavant siden den ikke kun er basert på Hardware.nos "interne" tanker - men faktisk på input fra noen få, men representative, brukere.

 

Så i bunn og grunn er dette et tiltak for å kvalitetssikre brukerundersøkelsen før den legges ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...