Gå til innhold

Hva synes du om Hardware.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uansett så har hw-nettverket uslåelig kvalitet på artiklar/testar/whatever i forhold til andre plassar.

Å? Hadde jeg dratt på dette møtet hadde mitt viktigeste poeng vært at nyhetene må kraftig forbedres. Hw er kanskje best på nyheter i norge (med en kokt potet på andreplass) men flytter du nesen litt lengre opp er ikke det saken lengre. Det er ofte jeg må besøke alle kildene i saken for å virkelig se hva den omhandler eller at en Wow-zomg!-nyhet blir skutt ned som et non-issue av forumdeltakerene på få sekunder bare ved å se litt nærmere. Altså, ikke bare skriv løst av nyheter som dukker opp på andre nyhetssider i corny norsk men også gjør en selvstendig analyse av nyheten og vinkel nyheten etter den. (Jeg vet at mange mener at en artikkelforfatter skal være helt passiv men det poenget mener jeg detter helt ut når forfatteren ikke er den som gjør journalistarbeidet men bare oversetter en annens. Artikkelen kan da godt allerede være biased og en ren oversettelse vil fortsatt være farget.)

Lenke til kommentar

Jeg synest at Hardware.no er langt bedre enn endre sider som PCWorld, ITAvisen, ComputerWorld, Digi og flere. Det som var det beste var det høye nivået her i forumet. Men nivået har klart gått nedover, spesiellt den siste tiden. (det er riktig nok en del som holder stand) Jeg har sett en god del tendenser som det er mye av i de andre nettsidene jeg nevnte litt lenger oppe. At det til tider skal være slik at det ikke er mulig å stikke frem hodet og være litt kritisk, er fryktelig galt. Dette gjelder selve forumet og brukerene. Når det gjelder artikler så er de klart bedre enn konkurrentene, men i en del tilfeller kunne litt bedre undersøking av kilder vært en fordel. Og så er det en del faktafeil, som jeg synest artikkelforfatterene bør være flinkere til å rette opp når de blir gjort oppmerksomme på det.

 

Bortgangen av Programmer.no og Overklokking.no var helt klart dårlige valg, det samme gjelder avdelingene om bærbare og kildekode.

 

Forøvrig kunne jeg tenkt meg en del forbedringer av nettsiden. Spesiellt fiksing av feil, da spesiellt i prisguiden. For meg som bruker prisguiden veldig mye (for å lage oppsett for andre), så er det veldig plagsomt at plutselig varene handler i en annen handlevogn osv.

 

Og så litt kritikk til brukerene. Personlige henvendelser bør gjøres via personlig melding, ikke noen uthengig eller usaklig diskusjon i andre diskusjoner.

 

Ikke noe gruppesnakk på meg ivertfall. Jeg håper at dette ikke var for hard kost for noen. Er noe uklart så spørr meg.

Lenke til kommentar

Gruppesamtale med tre personer for å evaluere/få innspill er med skam å nevne den største parodien jeg har sett/lest på lenge.

 

Så ille at jeg ikke gidder å kommenter mer. Anbefaler heller Hardware.no å søke profesjonell bistand på området, i hvertfall lære litt om denne type prosesser. Råd til det har dere.

Lenke til kommentar
Gruppesamtale med tre personer for å evaluere/få innspill er med skam å nevne den største parodien jeg har sett/lest på lenge.

 

Så ille at jeg ikke gidder å kommenter mer. Anbefaler heller Hardware.no å søke profesjonell bistand på området, i hvertfall lære litt om denne type prosesser. Råd til det har dere.

6872399[/snapback]

 

Jepp enig her,ble mildt sagt satt ut når det innvitertes til gruppesamtale med 3 personer :)

Lenke til kommentar

For å videreutvikle et konsept som HW.no mener jeg at fokusgrupper vil være et godt alternativ.

 

En fokusgruppe (for de som ikke vet) består av omtrent 6 – 9 innbudte personer som møtes i avslappede omgivelser. Agendaen planlegges på forhånd med rom for utskeielser, skulle sortimentet av klientell være ens enige om at et tema diskuteres er det selvfølgelig ingen vits for moderator å troppe inn i diskusjonen for å fortsette til neste tema. Videre retningslinjer for fungerende fokusgrupper kan leses på universitet.

 

Så å si alle konsepter kan videreutvikles. På forumet her vises dette tydelig ved stadige forandringer av infrastruktur i tide og utide. Sammenslåinger av kategorier, oppdeling av allerede godt fungerende kategorier gjøres over en lav sko selv om dette er et av Norges ledende forum, og i mine øyne det beste hardwareforumet i Norge.

Lenke til kommentar
Liker siden. Mye nyttig lesestoff.  :D

 

Hver så snill og ikke endre design på siden. Har så godt som sluttet å besøke itavisen.no etter at de endret til det nye horrible designet sitt. :no:

6872563[/snapback]

 

Synest ikke en kan sammenligne dem, her er et forum med stor aktivitet og det er det som trekker folk,veldig viktig at Hardware.no husker det, en gang stod nemmelig brukerne i fokus her,nå er det det komersielle med reklame og inntekt som styrer skuta.

Itavisen er raskere med tester og nyheter.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Det er ofte jeg må besøke alle kildene i saken for å virkelig se hva den omhandler eller at en Wow-zomg!-nyhet blir skutt ned som et non-issue av forumdeltakerene på få sekunder bare ved å se litt nærmere. Altså, ikke bare skriv løst av nyheter som dukker opp på andre nyhetssider i corny norsk men også gjør en selvstendig analyse av nyheten og vinkel nyheten etter den. (Jeg vet at mange mener at en artikkelforfatter skal være helt passiv men det poenget mener jeg detter helt ut når forfatteren ikke er den som gjør journalistarbeidet men bare oversetter en annens. Artikkelen kan da godt allerede være biased og en ren oversettelse vil fortsatt være farget.)

6871067[/snapback]

Her sier du det meste av hva jeg tenkte å nevne. HW.no fungerer egentlig best som et slags samlepunkt for overskrifter, hvor man blir oppmerksom på nyheter, og deretter kan lete etter mer detaljerte og pålitelige kilder. Ganske mange av oppslagene ligner også rene oversettelser, uten noe selvstendig vinkling. Jeg savner også et bedre "BS-filter", da det jo hender at løse rykter slipper igjennom uten nevneverdig sensur... :) Men det dukker jo opp en og annen god test og artikkel. Et eksempel på et fint og selvstendig arbeid var den ganske omfattende artikkelen om sammenslåingen av ATI og AMD.

 

Og så er det en del faktafeil, som jeg synest artikkelforfatterene bør være flinkere til å rette opp når de blir gjort oppmerksomme på det.

6871425[/snapback]

Ja, jeg skulle gjerne sett en åpnere dialog mellom skribenter og forumbrukere. Når brukere påpeker feil i artikler resulterer det jo noen ganger i at artikkelen blir oppdatert i all stillhet, men ganske ofte får jeg inntrykk av at artikkelforfatteren "søker dekning" og bare overser tilbakemeldingen...
Lenke til kommentar

Vel, det er vel like mange meninger om hardware.no som det er lesere. Ihvertfall når man går i dybden.

 

Hardware.no har utviklet seg til veldig mye forskjellig egentlig, fra tiden jeg startet å lese ihvertfall.

 

Totalt sett syntes jeg som inntrykk av siden at den har gått fra å være forbrukerens verktøy til å finne informasjon om gode/dårlige produkter til beste penge. Til å være mere nettbutikkenes verktøy for å promotere/pushe maskinvare m.m.

Det er jo positivt for hardware.no som nå trolig tjener nok til å leve av det å drifte denne siden, men for meg som forbruker har hardware.no gått over til å bli en plass jeg kun drar for å sjekke priser på noe jeg allerede vet jeg skal ha. Før så var siden en plass som kanskje hjalp til å skape behov for noe rett og slett fordi det ble skrytet opp i skyene, eller dømt nedenom og under. Har produsentene sluttet å lage dårlig utstyr? Innholdet ellers leser jeg heller veldig lite av nå. Jeg ser dette som en del av utviklingen til hardware.no og ikke min utvikling som forbruker, men igjen så kan jeg jo kanskje ta feil.

Lenke til kommentar
Uansett så har hw-nettverket uslåelig kvalitet på artiklar/testar/whatever i forhold til andre plassar.

 

I forhold til hvor?

Desverre er jo de andre hardwarforum i Norge utkonkurert, noe som også gjennspeiler seg på hardware.no. Da feks OcShoot.no forsvant så så vi en tydelig dreining mot komersialisering, der penger,makt og reklame er hovedigridiensene.

En kan si hva en vill om OcShootmen så lenge de eksisterte var Hardware.no et bra forum,etter deres død har det desverre bare gått nedover.

At Hardware.no støtter seg på "ja men vi har flest brukere" ja det skulle bare mangle,da det ikke finnst konkuranse lengre :hmm:

6870351[/snapback]

 

Så sant så sant.

 

Orker egentlig ikke si så mye, da alle meningene mine er nevnt fra før.

 

Holder med dette: R.I.P OcShoot

Lenke til kommentar
Uansett så har hw-nettverket uslåelig kvalitet på artiklar/testar/whatever i forhold til andre plassar.

 

I forhold til hvor?

 

ITpro, ITavisen f. eks. - samt ein del utanlandske sider eg har komt over litt i hist og pist, utan at eg har konkrete eksempel her.

 

Poenget er vel likevel at størsteparten av alt som blir publisert på hw.no har ganske bra kvalitet over seg. Testane ser gjennomførte ut.

Lenke til kommentar
ITpro, ITavisen f. eks.

 

Ser ikke på disse som noe forum i det hele tatt,sannheten er at etter at OcShoot gikk inn,har vi kunn hatt Hardware desverre.

Når jeg da sier desverre er det fordi jeg føler Hardware.no etter dette ble for enerådende/egoistisk, noe som feks har gitt seg utslag i en temmelig enerådende moderering av forumet, dette sannsynelig i den visshet om at de uansett ikke kan miste sine lesere til andre forum :hmm:

Men siden vi snakker om hardware her så er det en ting jeg lurer på og det er reklameinntektene,ikke hvor mye de tar inn men hvordan disse beregnes.

Er det etter antall medlemmer,antall besøk eller antall skrevete poster eller er det rett og slett en kombinasjon av alle disse ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...