Gå til innhold

Wii - Pris og dato klar (Japan/USA/Europa)


TCi

Anbefalte innlegg

Hmm...dersom x10-regelen held, var dette litt dyrare enn eg hadde håpt. Det er vel faktisk ikkje so mykje billigare enn ein XBox 360, sjølv om denne har ein del betre maskinvare?

 

Nokon som veit noko om utstyrs-situasjonen? Følger det med to kontrollarar? Ellers er der tre faktorar som er viktige for om eg skal ha Wii i år eller ikkje:

1. Om der er gode spel for to spelarar (helst co-op).

2. Kor bra eller dårleg 480p ser ut på eit 1366x768 LCD-panel på 40 tommar. Eg er litt bekymra for dette, men håper det blir bra nok.

3. Zelda? :)

 

Kay

6860214[/snapback]

Bare fordi du får tak i 360 Core til rundt samme prisen, så er det ikke retailprisen. Butikker kan om de vil gjøre det samme med Wii, ved å sette ned prisen for å selge den med tap.

 

1. Kommer ikke på noen i farten. Kanskje Red Steel, litt usikker.

2. Så lenge spillene kjører i 480p så tror jeg det går fint. Ble brukt HD-skjermer på E3, ingen som klaget på bildet som jeg har fått med meg.

3. Zelda kommer på lanseringsdagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt redd for det med HD-skjermen også når Wii kjører i 480p. Har veldig dårlig erfaring med gamecube og ps2 på min 32" HD skjerm. Fargene blir veldig blasse og ting ser rart ut.

 

Viste seg også at jeg fikk rett i mine antydelser på hva prisen kom til å bli. Tippet hele tiden på en ca 250 dollar (pluss minus) og ca 2500 her på berget, med en 2290,- på elkjøp elller deromkring.

Egentlig relativt dyrt med tanke på at du får Xbox 360 core for 1500,- på Siba. Derimot så høres det veldig bra ut hvis Wii sport kommer som bundle med konsollen.

Lenke til kommentar
Jeg er litt redd for det med HD-skjermen også når Wii kjører i 480p. Har veldig dårlig erfaring med gamecube og ps2 på min 32" HD skjerm. Fargene blir veldig blasse og ting ser rart ut.

 

Viste seg også at jeg fikk rett i mine antydelser på hva prisen kom til å bli. Tippet hele tiden på en ca 250 dollar (pluss minus) og ca 2500 her på berget, med en 2290,- på elkjøp elller deromkring.

Egentlig relativt dyrt med tanke på at du får Xbox 360 core for 1500,- på Siba. Derimot så høres det veldig bra ut hvis Wii sport kommer som bundle med konsollen.

6860372[/snapback]

Veldig få Gamecube-spill kjører i progressive scan.

 

Igjen, det er forskjell på retailpris og den prisen butikkene setter. Om Siba gir så lite for 360, så kan du levere Wii til 1000kr.

Lenke til kommentar

Litt skuffet over følgende punkter:

 

- Hadde håpet på noe som virkelig var lavere enn 250 dollar, ikke bare lokkepris-lavere.

- Wiimote og nunchuk sees på som to separate deler. Skal man ha en fullverdig ekstra kontroller, må man kjøpe begge.

- Kun én kontroller med i pakka (dustete når de bundler Sports)

- 19. november? Syns det er seint, men tidligere var vel bare ønsketenkning.

 

Positive punkter:

 

- Wii Sports inkludert. Håper det gjelder Europa også.

- Spill på Virtual Console er jo grisebillig.

- Rimeligere first party spill, og da tipper jeg third party følger etter. Hvis ikke må de føle at de har bedre spill...

 

Men, gleder meg som en unge uansett. :w00t:

Lenke til kommentar
Er det noen som har peiling på om Banjo Kazooie vil kommer på virtual console ? Det er et spill jeg har hatt veldig lyst å spille, men ikke har fått spilt noe mer enn i butikk til nå.

6860529[/snapback]

Rare eier rettighetene dessverre. Blir nok ikke en tittel som vi vil får se på VC. Det samme gjelder Goldeneye og Perfect Dark.

Lenke til kommentar
Nytt fra Japan om Virtual Console priser:

 

500 yen for NES spill (27 kr)

800 yen for SNES spill (44 kr)

1000 yen for N64 spill (55 kr)

 

Betalingsformer: Kredittkort eller "kontantkort"

6860145[/snapback]

Er dette reelle prisar her i Norge? I så fall blir dette fantastisk bra. Super Mario 1, 2 og 3, Super Mario World, Goldeneye, Mario 64. :love:

Lenke til kommentar
Er dette reelle prisar her i Norge? I så fall blir dette fantastisk bra. Super Mario 1, 2 og 3, Super Mario World, Goldeneye, Mario 64. :love:

6860870[/snapback]

 

Det er japanske priser. De europeiske prisene får vi vite på fredag.

 

Hvor vidt Goldeneye kommer på VC er usikkert, da det er Rare (eid av Microsoft) som eier rettighetene, og det ikke har blitt avklart hvor vidt deres titler vil dukke opp på VC.

Lenke til kommentar
Her er eskene i USA og Japan:

 

http://wii-fan.net/nyheter/japanske-wii-com-apnet.html

6861202[/snapback]

 

feil link

6861218[/snapback]

Jepp :)

http://wii-fan.net/nyheter/slik-ser-wii-eskene-ut.html

 

edit: Jeg har oppdatert første post litt til, mest oversiktligheten. Også detaljer om pakkene for hver region. Ikke fått info om den europeiske ennå.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Nytt fra Japan om Virtual Console priser:

 

500 yen for NES spill (27 kr)

800 yen for SNES spill (44 kr)

1000 yen for N64 spill (55 kr)

 

Betalingsformer: Kredittkort eller "kontantkort"

 

Definitivt overkommelig dette :)

 

Edit: Fra Joystiq:

Famitsu reports 30 Nintendo games and 30 PC Engine/Megadrive (Turbo-Grafx/Genesis) games before end of year. Ten new virtual console games every month!

 

Herlig! :dribble:

6860145[/snapback]

Litt billegare enn XBOX live Arcade titlane :)

 

 

Er dette reelle prisar her i Norge? I så fall blir dette fantastisk bra. Super Mario 1, 2 og 3, Super Mario World, Goldeneye, Mario 64. :love:

6860870[/snapback]

 

Det er japanske priser. De europeiske prisene får vi vite på fredag.

 

Hvor vidt Goldeneye kommer på VC er usikkert, da det er Rare (eid av Microsoft) som eier rettighetene, og det ikke har blitt avklart hvor vidt deres titler vil dukke opp på VC.

6860888[/snapback]

Då ser eg heller føre meg at XBL arcade får det spelet. :) Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...