Gå til innhold

Wii - Pris og dato klar (Japan/USA/Europa)


TCi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis det betyr det vanlige at pris i kroner = dollarprisen x10 er dette litt høyere enn det jeg hadde håpet på, men det skal vel ikke hindre meg i å kjøpe en...

6860104[/snapback]

 

 

Ja, jeg skal fortsatt ha den på dag 1! Jeg tror nok det ender på 2490,- (muligens 2290,-) her i norge. Jeg har kanskje vært naiv, men jeg håpet på 1490 - 1990,-

Lenke til kommentar
Hvis det betyr det vanlige at pris i kroner = dollarprisen x10 er dette litt høyere enn det jeg hadde håpet på, men det skal vel ikke hindre meg i å kjøpe en...

6860104[/snapback]

Dollarkursen er mellom 6 og 7 norske kroner (nærmest 6 tror jeg).

6860133[/snapback]

 

 

Kursen har som regel veldig lite å si for hvilken pris vi ender opp med å betale.

Lenke til kommentar
Hvis det betyr det vanlige at pris i kroner = dollarprisen x10 er dette litt høyere enn det jeg hadde håpet på, men det skal vel ikke hindre meg i å kjøpe en...

6860104[/snapback]

Dollarkursen er mellom 6 og 7 norske kroner (nærmest 6 tror jeg).

6860133[/snapback]

 

Det vet jeg, men prisene i Norge pleier å bli 10x dollarprisen. X360: $350 = 3500kr, Spill: $60 = 599kr

Endret av espent
Lenke til kommentar

Nytt fra Japan om Virtual Console priser:

 

500 yen for NES spill (27 kr)

800 yen for SNES spill (44 kr)

1000 yen for N64 spill (55 kr)

 

Betalingsformer: Kredittkort eller "kontantkort"

 

Definitivt overkommelig dette :)

 

Edit: Fra Joystiq:

Famitsu reports 30 Nintendo games and 30 PC Engine/Megadrive (Turbo-Grafx/Genesis) games before end of year. Ten new virtual console games every month!

 

Herlig! :dribble:

Endret av Cryovat
Lenke til kommentar
Fra Famitsu-bloggen, oversatt av Google Language Tools:

 

As for sale day December 2nd, 25000 Yen.

 

Hvis dette er slippdagen for Wii-en, er det ganske sent. :( Prisen er imidlertid veldig trivelig. (1400 NOK)

6860178[/snapback]

Du må ikke oversette priser ved å bruke valutakursene. Det blir alltid 10x dollarprisen i Norge.

Lenke til kommentar

Hmm...dersom x10-regelen held, var dette litt dyrare enn eg hadde håpt. Det er vel faktisk ikkje so mykje billigare enn ein XBox 360, sjølv om denne har ein del betre maskinvare?

 

Nokon som veit noko om utstyrs-situasjonen? Følger det med to kontrollarar? Ellers er der tre faktorar som er viktige for om eg skal ha Wii i år eller ikkje:

1. Om der er gode spel for to spelarar (helst co-op).

2. Kor bra eller dårleg 480p ser ut på eit 1366x768 LCD-panel på 40 tommar. Eg er litt bekymra for dette, men håper det blir bra nok.

3. Zelda? :)

 

 

EDIT: Når eg tenker meg om, so er vel Nintendo den einaste av konsollprodusentane som ikkje sel konsollane med tap, so det kan kanskje forklare at pris/maskinvare-raten ikkje ser like bra ut (ved første augekast). Nokon som veit kva spela vil koste?

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...