Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordi at jeg har nå 15 sår derav halparten biteskader på høyrehånda av tilfeldig voldsbiting. Er litt redd for at pus kanskje blir redd og utrygg på meg når han blir eldre om jeg er for streng og :S .

 

Så lenge han ikke springer unna så går det nok bra. Men om det er en kattunge så har han muligens ikke så god kontroll på det hele enda, samt at kattunger har tenner og klør fra helvete :p I naturen får de utvikle jaktinnstinktet sitt når de er små gjennom å sloss med søsken og eventuelt mor så om du presenterer deg som bare litt sterkere så skulle det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Godt eksempel i natt. Jeg hadde nettop lagt meg og katta hoppa opp i senga og bet tak i hånda mi og stakk av. Jeg lot han springe men ventet på neste angrep. Han hoppet opp igjen og rett etter at han var borti arma grep jeg tak i han og tok tak i nakkeskinnet på han snudde han mot meg skrudde på lyset så han dyp inn i øya og sa "Nei Odin! Slutt!" og slapp han ned på golvet. Det hjalp faktisk for han var ikke oppi senga for å vær jævlig resten av natta men han koste seg heller mer (som nevtn her tidligere).

Lenke til kommentar

Liker liksom ikke å gjøre det på den måten jeg. Er mere redd for å gjøre katten min usikker og redd en å ta i litt når jeg leker med han. Om han hoppet opp i senga og bet deg så var det stor sannsynlighet for at han ville leke eller ha oppmerksomhet så å skremme da ville ikke jeg gjort :p

 

Edit: Eller for å si det på en annen måte. Du kan se en kattemor som leker litt med klør og tenner med ungene sine, men å høre en frisk og rask kattemor knurre til ungene sine skjer ikke like ofte.

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Han gjør det hver kveld P-in-P. Men først nå at jeg sa imot han. Han er jo ikke direkte redd meg helelr da for å si det slik for om dagene når jeg er hjemme er han rolig 70% av tia og bedriver den tia med å sove vedsiden av meg ovafor tastaturet. Også når han finner det kjedelig tasser han oppi fanget mitt og stanger meg på haka for kos og da blir det somregel en god runde med en pus som krøller labbene sine og murrer i så høy friksjon at en vibrator bare kunne tatt seg en bolle :p. Så han er kosete og vet hvordan å få oppmerksomhet men biting vil jeg helst få satt en stopper på siden vi skal hjem til foreldrene mine i jula.

 

Foresten. Jeg skal jo ha han i reisebur på vei dit. Jeg har satt opp buret på stua nå istede for det vanlige huset hans og slikt men tror dere det kan gjøre seg å kanskje lukke døra mens han er inni der litt i blant (sånn mengdetrening sakte men sikkert) ?

Lenke til kommentar
Liker liksom ikke å gjøre det på den måten jeg. Er mere redd for å gjøre katten min usikker og redd en å ta i litt når jeg leker med han. Om han hoppet opp i senga og bet deg så var det stor sannsynlighet for at han ville leke eller ha oppmerksomhet så å skremme da ville ikke jeg gjort :p

 

Edit: Eller for å si det på en annen måte. Du kan se en kattemor som leker litt med klør og tenner med ungene sine, men å høre en frisk og rask kattemor knurre til ungene sine skjer ikke like ofte.

 

Det er forskjell på å brøøøle til katten og å si med morsk stemme "nei" da. Så må man jo også se an situasjonen. Litt leking må være lov.

Lenke til kommentar

Har hatt noen tilfeller deg jeg har brølt det jeg makter til den pelsdotten min. Slik som en gang når jeg står på badet og pusser tenna, så hopper katta opp på beinet mitt og skal klatre oppover meg.

 

Ikke så uvanlig akkurat det, men denne gangen hadde jeg ikke bukse på meg så da gjorde inn i helvetes vondt. :wee:

 

Ellers så hender det at han biter og klorer meg på henda endel, men som oftest når jeg raser med han så kan vel takke meg selv egentlig. Han bruker aldri klørene mot ansiktet mitt selv om jeg provoserer han, så tror han kjenner noen grenser hvertfall.

Lenke til kommentar

Yes da, det er en "rasedings", som noen velger å kalle for bengalkatt :p

 

Han har nå herpa 2 leker sånn som det er på bilde. River av den lille lekemusa på som henger i tauet, og biter den i stykker. For så å legge den i matskåla, å spise tørfor, snodig sak.

 

Fint bilde Mushi, lager vi babiser blir vel ikke opdretter så veldig glad :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...