Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det godt over 7 timer siden katta var inne til kastrering og han er fremdeles helt utafor. Han spaserer litt ustøtt rundt omkring og reagerer liksom ikke på noe.

 

Noen som vet hvor lenge det her skal vare? Nesten litt bekymra her.

 

Katter reagerer visst veldig forskjellig på narkosen. Tror ikke du skal bekymre deg, han er nok tilbake til normalen i morgen igjen. :)

Lenke til kommentar

Må bare fortelle om noe sykt genialt som skjedde her i sted. Vi har nemlig et fuglebrett i hagen, som min bror laget for noen år tilbake. Fuglebrettet er i god stand, med tak og det hele, og blir godt besøkt hver dag. Men i dag skjedde det noe uvanlig (det er faktisk bare et kvarter siden det skjedde) Nabokatten, en rufsete, oransjespraglet løvelignende lodott (skjønn som bare det) satte seg under fuglebrettet for å se om han kunne få noe godt til middag. Ingen fugler kom, ettersom katten satt der. Så ble katten oppmerksom på at det hang en meisekule fast i fuglebrettet. Den syntes han var gøyal. Så hva gjorde han? Jo, hoppet opp på taket av fuglebrettet så hele sulamitten svaiet faretruende. Ha ha! Litt av et syn. Så la han seg ned, og prøvde å få tak i mesiekulen, men forgjeves. Snytt for middagsmat hoppet han ned igjen, og inn i nærmeste busk for å kompensere for maten han aldri fikk, men like etterpå kom han slukøret ut igjen, og gikk med halen mellom bena ned trappene, og bort fra huset. Ha ha! Vi satt og drakk kaffe, og holdt på å le oss helt fordervet.

Endret av Shipwreck
Lenke til kommentar
Hvorfor skyter katta rygg til meg når ejg enkelte gang går mot ham? Han veser ikke han bare skyter rygg. Noen som kan vite hvorfor?

Haha, han er sikkert bare leken ;)

Det brukte katten min å gjøre når hun ville leke. Gir ikke mye mening, men var morsomt.

 

Ser han somregel skyte rygg og hoppe sidelengs når jeg kommer. Ellers så pleier han å lusk rundt hjørnet og hoppe med alle labber i lufta forbi beina mine :p Tullebukk delux.

Morsomt :wee:

Lenke til kommentar

Hallois, henta katt i deg, og alt gikk veldig bra, og vi lekte. Men så plutselig lagde modern litt for mye bråk og nå vil ikke katta komme vekk fra under sofaen. Det virker som at den har det fint siden jeg stakk hånda inn dit å klappa den litt og lekte med den litt, og da malte den. Men har dere noen tips til hva jeg skal gjøre? Den har ikke spist, drukket eller gått på do siden vi kom hjem (ca kl 16:00/16:30)og vil jo helst ikke at den skal gjøre fra seg under der. Men skal jeg bare la den være der til han selv vil ut eller, prøve tvinge han ut?

Lenke til kommentar
Hallois, henta katt i deg, og alt gikk veldig bra, og vi lekte. Men så plutselig lagde modern litt for mye bråk og nå vil ikke katta komme vekk fra under sofaen. Det virker som at den har det fint siden jeg stakk hånda inn dit å klappa den litt og lekte med den litt, og da malte den. Men har dere noen tips til hva jeg skal gjøre? Den har ikke spist, drukket eller gått på do siden vi kom hjem (ca kl 16:00/16:30)og vil jo helst ikke at den skal gjøre fra seg under der. Men skal jeg bare la den være der til han selv vil ut eller, prøve tvinge han ut?

 

Bare la han være der til han kommer frem av seg selv. Prøv å forhold dere relativt rolig, så vil den komme frem igjen når den føler seg trygg på omgivelsene. Katten vår lå lenge under diverse møbler i starten. Nå får hun ikke plass under dem lenger :p

Lenke til kommentar
Hallois, henta katt i deg, og alt gikk veldig bra, og vi lekte. Men så plutselig lagde modern litt for mye bråk og nå vil ikke katta komme vekk fra under sofaen. Det virker som at den har det fint siden jeg stakk hånda inn dit å klappa den litt og lekte med den litt, og da malte den. Men har dere noen tips til hva jeg skal gjøre? Den har ikke spist, drukket eller gått på do siden vi kom hjem (ca kl 16:00/16:30)og vil jo helst ikke at den skal gjøre fra seg under der. Men skal jeg bare la den være der til han selv vil ut eller, prøve tvinge han ut?

 

Bare la han være der til han kommer frem av seg selv. Prøv å forhold dere relativt rolig, så vil den komme frem igjen når den føler seg trygg på omgivelsene. Katten vår lå lenge under diverse møbler i starten. Nå får hun ikke plass under dem lenger :p

 

 

Katta våres (Trille) var veldig redd når hun først kom til oss. Hun kom jo fra en dårlig familie, så det er jo ikke så rart. Med en gang vi slapp henne inn i huset for hun inn på badet og gjemte seg under badekaret. Vi prøvde å lokke henne frem igjen med diverse leker og godbiter. Etter kanskjee en halvtime eller noe kom hun frem igjen, men hun var veldig skeptisk. Med en gang vi kom litt for nærmt, trakk hun seg vekk.

 

I dag er hun så folkekjær, at man skulle tro hun ikke hadde gjort annet hele sitt liv enn å bli kost med :p Det tok kanskje noen uker før hun ble helt trygg på oss.

Endret av The_Unforgiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...