Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Katta mi pleier å ligge i senga på rommet mitt, istad var den litt rar though:

Katten min kom inn istad, sprang rett mot rommet mitt mens den mjaua besatt

Satte seg utenfor døren til rommet mitt og kikket mot der jeg satt (inne på stua), satt å kikka på meg helt til jeg begynte å gå mot den, da gikk den inn på rommet mitt og hoppa oppi senga. raring :!:

 

For the record: Det er ikke katten på avataren som er katten min :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å, så skjønt! Elsker katter. De er så nydelige, og har så mange ulike personligheter. De er smarte, men kan også være håpløse til tider. Det er så søtt med katter som kommer og hopper opp i sengen. Det synes jeg bare er koselig. Men de kan selvfølgelig bli litt innpåslitne hvis de begynner å leke med føttene dine, mens du ligger der og ser på dem.

Endret av Shipwreck
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål though...

 

Jeg har vært vekke fra kattene mine i godt og vel to år nå. Vi har hatt dem siden de var små, og nå er vel Trille og Foxy en tre-fire år gamle, mens Nussi og Tassen er kanskje to-tre år.

 

Tror dere de kommer til å huske meg igjen, når jeg kommer hjem igjen en gang?

Endret av The_Unforgiven
Lenke til kommentar

Katta mi var til å begynne med veldig fæl til å bite og klore meg da jeg gikk rundt om i leiligheten. Nå har han sluttet med det og istede gått til angrep på meg når jeg legger meg ved å hoppe oppi senga fike etter hånda mi med labben for så å springe maraton på stua med noen sære "mreeeeoww mjau uauauaua". Han liker også å biter seg selv i halen men hater at det gjør vondt xD.

 

@ The_Unforgiven: Tror nok at de husker deg men kan vel ta litt tid siden du sikkert hjar forandret deg litt på lukt ;)

Lenke til kommentar

Dette blir tredje gang i dag jeg må bytte dyne trekk. Katta mi har opperert bort eggstokkene, og problemet er at hun har fått bandasje rundt magen. Som et resultat av dette klarer hun ikke å vaske seg. Hun har derfor begynt å lukte vondt. Hun klarer heller ikke å få vekk bæsjeklumper som har satt seg fast etter at hun har vært på do. Du kan jo tro hva som skje når hun ligger i senga mi med alle de deilige klumpene!?

 

Hele rommet mitt stinker shit, å jeg må bytte sengesett hver gang hun sniker seg inn på rommet mitt :mad:

Lenke til kommentar
Bruker samme fôr som opdretter.

 

Men skal prøve å bare la tørrfôr og vann stå fremme ja. Syntes jo litt synd på stakkarn når han ikke spiser :p

 

Takk :)

 

Hadde lignende problem med pusen min bortsett fra at han ikke ville drikke av skåla den første uka. Ble masse forsøk med plasking i skåla og sleiking av fingern for å få han til å skjønne hva det var.

Lenke til kommentar

Ok, jeg har en liten utfordring hjemme. Vi har to katter, den ene, Fenris, er veldig veloppdratt siden vi har hatt ham fra han var kattunge. Den andre, søstra hans, Missy, har kommet i trassalderen og plutselig begynt å gjøre ugagn. Det som er litt kjipt er at hun har dårlig innflytelse på broren sin og lærer ham at det ikke er så farlig å være ulydig en gang iblandt. :) Det hører med til historien at vi ikke fikk Missy før hun var et halvt år gammel, vi overtok henne fra de opprinnelige eierne som ble allergiske.

 

Det største problemet med Missy er at hun har begynt å klore absolutt overalt der hun ikke skal klore. De får lov å klore på teppet i gangen og på klorestativet. De får IKKE lov å klore på stueteppet, sofaen, senga, spisebordstolene, og det er heller ingen vits i å klore på dørkarmer, speil, vegger osv ... Men det gjør hun altså. Samtlige av disse stedene får gjennomgå for tiden.

 

Jeg har en liten vannsprøyte som jeg bruker når hun er i gang med sofaen og stueteppet, men det er umulig å følge med på alle de andre stedene hun klorer på. Jeg har også gnidd catnip på klorestativet, og jeg løfter henne bort dit hver gang jeg irettesetter henne for å klore der hun ikke skal. Men ingenting hjelper.

 

Jeg ser heller ikke for meg at jeg kan begynne å sprute slik spray som skal få de til å holde seg unna, på alle steder i hele leiligheten.

 

Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar

Jeg tror at odin er i trassalderen også. Han har det med å bite hardt helt tilfeldig. Som foreksempel når jeg sitter i ro og ser på tv kan han finne på å hoppe opp i sofaen og bite alt han makter på hånda mi.

 

Han ignorere spruteflaska nå så er det noen som har ett tips på hvordan jeg kan få han til å slutte med det?

Lenke til kommentar

Ok, jeg har en liten utfordring hjemme. Vi har to katter, den ene, Fenris, er veldig veloppdratt siden vi har hatt ham fra han var kattunge. Den andre, søstra hans, Missy, har kommet i trassalderen og plutselig begynt å gjøre ugagn. Det som er litt kjipt er at hun har dårlig innflytelse på broren sin og lærer ham at det ikke er så farlig å være ulydig en gang iblandt. :) Det hører med til historien at vi ikke fikk Missy før hun var et halvt år gammel, vi overtok henne fra de opprinnelige eierne som ble allergiske.

 

Det største problemet med Missy er at hun har begynt å klore absolutt overalt der hun ikke skal klore. De får lov å klore på teppet i gangen og på klorestativet. De får IKKE lov å klore på stueteppet, sofaen, senga, spisebordstolene, og det er heller ingen vits i å klore på dørkarmer, speil, vegger osv ... Men det gjør hun altså. Samtlige av disse stedene får gjennomgå for tiden.

 

Jeg har en liten vannsprøyte som jeg bruker når hun er i gang med sofaen og stueteppet, men det er umulig å følge med på alle de andre stedene hun klorer på. Jeg har også gnidd catnip på klorestativet, og jeg løfter henne bort dit hver gang jeg irettesetter henne for å klore der hun ikke skal. Men ingenting hjelper.

 

Jeg ser heller ikke for meg at jeg kan begynne å sprute slik spray som skal få de til å holde seg unna, på alle steder i hele leiligheten.

 

Noen som har noen gode tips?

 

Istedenfor å bære katte bort til kloretreet, ta tak i forlabbene og dra katta bort til kloretreet, og kvess kattas klør selv, så hun skjønner at "her skal man kvesse klør ellers blir jeg dratt gjennom halve huset" ;)

Lenke til kommentar

Haha, bryr han seg ikke om å få en sprut i det hele tatt?

 

Ok, jeg har en liten utfordring hjemme. Vi har to katter, den ene, Fenris, er veldig veloppdratt siden vi har hatt ham fra han var kattunge. Den andre, søstra hans, Missy, har kommet i trassalderen og plutselig begynt å gjøre ugagn. Det som er litt kjipt er at hun har dårlig innflytelse på broren sin og lærer ham at det ikke er så farlig å være ulydig en gang iblandt. :) Det hører med til historien at vi ikke fikk Missy før hun var et halvt år gammel, vi overtok henne fra de opprinnelige eierne som ble allergiske.

 

Det største problemet med Missy er at hun har begynt å klore absolutt overalt der hun ikke skal klore. De får lov å klore på teppet i gangen og på klorestativet. De får IKKE lov å klore på stueteppet, sofaen, senga, spisebordstolene, og det er heller ingen vits i å klore på dørkarmer, speil, vegger osv ... Men det gjør hun altså. Samtlige av disse stedene får gjennomgå for tiden.

 

Jeg har en liten vannsprøyte som jeg bruker når hun er i gang med sofaen og stueteppet, men det er umulig å følge med på alle de andre stedene hun klorer på. Jeg har også gnidd catnip på klorestativet, og jeg løfter henne bort dit hver gang jeg irettesetter henne for å klore der hun ikke skal. Men ingenting hjelper.

 

Jeg ser heller ikke for meg at jeg kan begynne å sprute slik spray som skal få de til å holde seg unna, på alle steder i hele leiligheten.

 

Noen som har noen gode tips?

 

Istedenfor å bære katte bort til kloretreet, ta tak i forlabbene og dra katta bort til kloretreet, og kvess kattas klør selv, så hun skjønner at "her skal man kvesse klør ellers blir jeg dratt gjennom halve huset" ;)

 

Hehe, jeg gjør nesten det. Dvs jeg løfter henne bort, og så drar jeg forlabbene hennes langs klorestolpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...