Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har noen spørsmål.

Kunne kattemynte (catnip?) være noe å belønne katten med?

Hvordan er effektene ved bruk av kattemynte i forhold til alder?

Spørsmålet er jo hva du skal belønne osv da... Om mine katter får leker med catnip, eller jeg strør tørket mynte på klorestativet dems, så er de liksom ikke akkurat ferdige med det med engang. Da er de som regel opptatt den neste halvtimen.

Så om du vil trene katten og belønne den for å gjøre noe rett, bør du ha god tid :p

 

Ellers er jo catnip bare moro syns jeg da, og begge mine slasker blir helt rusk når de får snusen av det.

 

Og ang alder... Hører at det er sjelden katter på under 6-8 mnd (kjønnsmodning??) reagerer på catnip, men vet ikke om dette stemmer i praksis.

Det er jo heller ikke alle katter som bryr seg om catnip (sies det at 80% av alle kattedyr har en "thing" for dette da tro?).

 

Her funker det iallefall supert om kattene skal få kose seg litt ekstra en dag. Være seg med en lekemus eller noe på klatrestativet ;) (men jeg tror ikke feks Psycho ville skjønt at han ble belønnet for feks å klore på stativet kontra høytalern om jeg slengte litt tørket mynte bort dit når han var der.... Selv ikke om jeg slengte en tom cola boks i hodet på han når han klorer på høytalern :p)

Lenke til kommentar

Bestevenninnen min har en katt med to småtasser. Småtassene er redde, fordi de ble født på låven, og har vært borte fra folk lenge (moren har ikke giddet å ta dem med ut) Nå er de derimot kommet lenger og lenger inn i huset. Moren selv er en ett år gammel svart og hvit kattepus som elsker kattemynte. Da hun kom til huset første gang som kattunge, hadde de sprayet kattemynte på klorebrettet hennes, så da var det rett bort dit med en gang. Tror kattunger reagerer mer på kattemynte enn eldre katter.

Lenke til kommentar

Jeg leste et sted at virkningen til kattemynte størst i følgende rekkefølge:

 

1 - Ukastrert hannkatt

2 - kastrert hannkatt

3 - usterilisert hunnkatt

4 - sterilisert hunnkatt

 

gått ut ifra at katten reagerer i det hele tatt.

Også er det noen som kun reagerer på tørket, fersk, konsentrat, leker som har duften osv.

Lenke til kommentar

Vi har en katt, han heter Lucky og er ca 5 år gammel. Han er svart, litt hvit på nesen, hvit på hele brystet og hvit på labbene. I sommer ferien så forsvant han plutselig, når det hadde gått en måned, ga jeg opp håpet, men ca 1 uke etter så kom mamma opp på rommet kl 6 på morningen, og sa at jeg måtte komme ned å se. Der sto han, jeg ble rimelig glad da.

Lenke til kommentar
Vi har en katt, han heter Lucky og er ca 5 år gammel. Han er svart, litt hvit på nesen, hvit på hele brystet og hvit på labbene. I sommer ferien så forsvant han plutselig, når det hadde gått en måned, ga jeg opp håpet, men ca 1 uke etter så kom mamma opp på rommet kl 6 på morningen, og sa at jeg måtte komme ned å se. Der sto han, jeg ble rimelig glad da.

 

Så koselig :)

 

Foreldrene mine hadde en katt som forsvant og var borte i over tre måneder før den en dag kom tilbake og krafset på vinduet som om ingenting hadde skjedd :yes:

Lenke til kommentar
Vi har en katt, han heter Lucky og er ca 5 år gammel. Han er svart, litt hvit på nesen, hvit på hele brystet og hvit på labbene. I sommer ferien så forsvant han plutselig, når det hadde gått en måned, ga jeg opp håpet, men ca 1 uke etter så kom mamma opp på rommet kl 6 på morningen, og sa at jeg måtte komme ned å se. Der sto han, jeg ble rimelig glad da.

 

Så koselig :)

 

Foreldrene mine hadde en katt som forsvant og var borte i over tre måneder før den en dag kom tilbake og krafset på vinduet som om ingenting hadde skjedd :yes:

Hehe katter er noen merkelige skapninger.

Lenke til kommentar

Kjøp så stor sekk som mulig, er billigere kilopris dess større sekk man kjøper :) Kjøper du 10 kg, oppbevar den i frysa, da holder næringen seg i foret. Gjorde det før, tok opp ett par kg for av gangen. Tar litt tid for en katt å spise opp ti kg mat liksom :p

Endret av mushi
Lenke til kommentar
De hadde ikke kitty versjonen igjen :( Tanta mi skal se om hun ikke finner det i Trondheim før hun drar hit en tur ;)

 

Hello Kitty!

 

Sorry, måtte bare :p

 

 

andersio: Katter smiler ved å smalne øynene, ikke ved å ha store øyne :) Mange katter kan finne på å reagere hvis eieren har klippet seg eller fått nye briller. Min katt reagerte dog ikke nevneverdig da jeg fikk nye briller/klippet meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...