Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, når den ene katten min kom hjem fra en mindre operasjon var hun også helt dopa ned. Hun reiste seg opp og gikk sjanglende mot matskåla (som er ca 1 meter over bakken). Hun lente seg inntil hver vegg på veien og knakk nesten sammen flere ganger, men å hoppe 1 meter rett opp gikk lett som bare det :hmm: Turen ned gikk ikke like bra :!:

Hun sovnet der hun landet, så jeg bærte henne bort til kurven hennes og pakket henne godt inn med tepper, ved siden av ovnen :)

Lenke til kommentar
Katta mi har det med å springe rundt som en villmann klokka 7 om morran og slikke på skapdører osv :ph34r: om kvelden har han sofamaraton hvor han hopper opp på en armlene springer rundt hele sofaen via ryggen også ned den andre gjentatte ganger. Det rareste er når han legger seg i kontorstolen og helt ut av det blå griper fatt rundt en armlene for så å se på meg med ett skikkelig "This is my armlene!" blikk også hoppe ned :hmm: .

 

Du beskriver det veldig morsomt :) Kattene våre gjør akkurat det samme. Det der blikket er noe jeg kjenner igjen. Kattene våre bruker å legge seg på armlenet på sofaen og plutselig gripe tak i det, samtidig som de gir meg et skikkelig skummelt blikk, så hopper de av gårde og vips er leken og jakten (på hverandre) i gang.

 

Virker som at det der blikket er et slags signal om at "nå har vi tenkt å jakte på hverandre så du bør passe deg!"

Lenke til kommentar

Vi fikk ikke smertestillende til katten i etterkant. Når katten kommer hjem så er den mest sannsynlig ganske så dopet fremdeles. Vår var helt i ørsken etter narkosen, og tungen hang ut av kjeften på den. Hun sov ganske lenge etter at hun kom hjem. Det som er viktig er at katten har det godt å varmt, så den ikke fryser mens den kommer til hektene igjen. Vann bør stå lett tilgjengelig slik ta den når frem til skålen.

 

Katten skjønner mest sannsynlig ikke effekten av å være dopet ned, så det er viktig å være hjemme med den til den er i normal form igjen, slik at den ikke finner på å klatre opp et sted og bare hopper ned uten å skjønne at den ikke greier å lande på normal måte.

 

Noen katter må ha lampeskjerm, noen må ikke. Vi fikk med lampeskjerm men brukte den ikke fordi hun ikke slikket på såret uansett. Har hørt at noen dyreleger heller gir kattene en body som de må ha på seg i stedet for lampeskjermen.

 

Vi har en jentepus, så jeg kan desverre ikke svare på om katten ble roligere etter kastrering (hun er kastrert altså, men hun var sikkert ikke så "vill" som en hankatt kanskje er før kastrering). Hvor gammel er katten din? Mange katter roer seg også mye med alderen, og også etter hvert som de får jaktet og løpt mye ute. Ellers har jeg hørt at kastrering gjør at hankattene ikke er så lenge ute på vift av gangen. Men det er nok noen som fremdeles liker å ta seg en tur selv om de er kastrert.

Lenke til kommentar
Hekt en lekemus eller noe på enden av ei snor og spring rundt med den på stua :thumbup: . Kan også bruke ting som f.eks: bruskorker, dorullhylser, ullsokker osv. Finnes nesten ikke grenser for hva som er underholdene for katta.

Aha sånn sett, ja han her leker med alt som måtte ligge og slenge uansett om jeg rører den eller ikke. :wee: Enkel å underholde.

 

Noen som har kastrert katta si her og kan fortelle litt om hvordan det er etter man er ferdig hos dyrlegen? Får katten noe smertestillende å spise i etterkant? Slikker han mye på såret? Må de ha lampeskjerm på huet? Blir den roligere av seg etter en stund?

 

Jeg kastererte katten min idag faktisk. Leverte han halv ni i morrest og hentet han klokken ett når jeg var ferdig på jobb. Antar at han har sovet av seg rusen hos dyrlegen før jeg hentet han, for han er akkurat like spretten og ivrig som ellers her!

 

Ingen smertestillende, med mindre de har gitt han noe før jeg hentet han. Og ingen lampeskjerm på hodet. Fikk beskjed om å passe litt på at han ikke slikker på såret, noe han prøver på konstant. :p

 

Såret skal være grodd såpass til imorgen at han kan få holde på som normalt igjen. Om den blir roligere gjenstår og se. Ingen umiddelbar effekt hvertfall! Men kattene blir vel roligere med alderen uansett, akkurat som oss mennesker.

Lenke til kommentar
Hvorfor skyter katta rygg til meg når ejg enkelte gang går mot ham? Han veser ikke han bare skyter rygg. Noen som kan vite hvorfor?

Haha, han er sikkert bare leken ;)

Det brukte katten min å gjøre når hun ville leke. Gir ikke mye mening, men var morsomt.

 

Ser han somregel skyte rygg og hoppe sidelengs når jeg kommer. Ellers så pleier han å lusk rundt hjørnet og hoppe med alle labber i lufta forbi beina mine :p Tullebukk delux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...