Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Hunder kan få borrelia (sykdommen som flåtten bærer med seg). En hund borti gata her fikk det for noen år siden. Han ble ett vandrende spøkelse. Utrolig ustabil. Bare står og stirrer tomt ut i lufta, virker ikke som han har glede av noenting. Tror han fikk en slags hjerneskade av det. Han klikker vinkel på småting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RIP Lucky

 

Ja da kom jeg hjem fra en ukes ferie i Montenegro med pappa, en uke før jeg dro forsvant katten min Lucky. Vi regna med at han bare tok seg en langtur. Han gjorde det på samme tid i fjord. Da var han borte i 2 måneder, men kom tilbake. Mens jeg har vært bortreist hadde noen unger i nabolaget funnet han død i skogen og gitt han til mamma, de sa ikke fra til meg og oppførte seg helt vanlig på telefonen og sa ingen ting. Det var for å ikke ødelegge ferien min noe jeg er glad for. De har vist også begravd han, de tror han hadde noe problemer med magen og dro ut til skogen for å dø. I dag kjørte pappa meg hjem (Moren og stefaren min er i utlandet så jeg skal være hjemme alene i et par dager) Når vi kom inn tok jeg meg en brødskive og telefonen til pappa ringte han gikk ut. Så kom han inn igjen og fartalte at mamma har ringt å at det har skjedd noe leit. Lucky var død. Jeg klarte å holde gråten inne til han gikk. RIP Lucky kommer til å savne deg :cry: Har jo hatt deg i sju år siden du var kattunge.

Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli ganske redd for katten min. Vi hadde den med til hytten i ferien.

Den hater å reise, så vi hadde den i bånd i buret på veien hjem, sånn at vi skulle ha mest mulig kontrol på den.

Alt gikk helt fint, inntil vi skulle ut av bilen hjemme. Da så den sjangsen til å stikke av, med bånd og det hele.

 

Vi så den på kvelden den dagen, men den nektet å komme inn. Nå har vi ikke sett den i hele dag, heller ikke i går og jeg begynner å bli skikkelig redd for at den har satt seg fast et sted. Må bare lete igjennom hele stedet her jeg bor. Aner bare ikke hvor jeg skal begynne.

 

Klarer ikke å tenke at den har klart å kvele seg, det er et slikt kattehalsbånd, så det går rundt magen, og litt sånn styr. Så den må ha satt seg fast, men det er jo fremdeles kjempeille. Den har bånd med telefonnummer, men jeg har vanskeligheter for å tro at noen klarer å fange den, den ble litt sær når vi var på ferie. Var ute hele dagen og kom igjen på kvelden. Den storkoste seg da, veldig øde sted.

 

Huff, vet det ikke ble noe sprøsmål dette her, måtte bare lufte bekymringene mine. : / Noen som har noen tips/erfaringer?

Lenke til kommentar

Gah, liker absolutt ikke den løsningen vi kom fram til vedrørene pass av katten nå i ferien. Hun skal være aleine hjemme i over 2 uker, dog skulle naboen passe på at hun har nok mat ute i garasjen. Fiksa også sånn at hun kunne ligge i kurven sin der. Var ikke plass på noen kattehoteller, siste liten ferier ftl.

 

Sykt trist å dra fra henne i går. Hun lå bare under en busk og sov, virka som at hun skjønte hva som ligger i vente. Egentlig ganske redd for at hun skal bli jagd bort av noen andre katter, hørte mye "bitching" ute om nettene den siste uken jeg var hjemme. Hun har blitt så fryktelig skvetten i det siste også :hmm:

 

Jaja, får håpe på det beste, dog skulle ønske jeg kunne ta henne med dit jeg flytter for å studere.

Lenke til kommentar

Fant en feit faens flått på katten min her om dagen. Som oppvokst nordlenning så er det første gang jeg ser disse hersens skapningene. Fikk litt fnatt.. :wee:

 

Leste litt rundt å fant fort ut at det beste var å bare nappe den rett ut og glemme alle gamle kjerringråd, noe som gikk helt fint. Så nå skal jeg kjøpe meg en flåttfjerner hvertfall.

 

Men hørt rykter om at det finnes forebyggende dråper som forhindrer at katta blir bitt av flått, noen som har erfaringer med dette?

 

--

 

EvenruD: Jeg er ganske sikker på at strømmen kattepensjonat har ledig plass, jeg leverte inn katta der på torsdag og da var det endel ledige bur.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Men hørt rykter om at det finnes forebyggende dråper som forhindrer at katta blir bitt av flått, noen som har erfaringer med dette?

 

--

 

EvenruD: Jeg er ganske sikker på at strømmen kattepensjonat har ledig plass, jeg leverte inn katta der på torsdag og da var det endel ledige bur.

 

Flåttmiddelet 'Frontline' har virka veldig bra hos oss. Har kanskje en flått fra tid til annen, men absolutt til å leve med.

Får det hos veterinæren.

 

Nå er det jo på en måte for seint ang kattepensjonat. Hun har vært aleine hjemme en uke før med samma opplegget, så satser på at det går bra. Får spørre naboen om hun kan ta inn katten og kose litt med hu.

 

Btw, så kan jeg anbefale flåttfjerneren til Clasern. Koster 89kr og funker bedre enn de fleste andre man får kjøpt.

Lenke til kommentar

Katta har fått sår igjen :(

Var hos dyrlegen idag og kjøpte en krage. Hvis det ikke ble bedre til mandagen må jeg gi henne sprøyter og piller igjen. Som koster tusen spenn hver gang. Har gjort det tre ganger nå liksom. :roll:

Hun har hatt tre sår siden sist jeg var der som har grodd bra, men dette klarte ikke kremen min å ta livet av. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...