Gå til innhold

Aldersgrense på ATV?


Wackee

Anbefalte innlegg

Den eneste veien rundt førerkortreglene er gjennom NMF. Selv om man sikkert kan kjøre mange plasser uten fare for sanksjoner er det ikke lovlig av den grunn, hvor mener du den 12 års grensen kommer fra da?

 

Her er en vei til:

Er ATV'en registrert som traktor med konstruktiv hastighet under 40km/t gjelder førerkortforskriftens §12-1, som sier følgende:

 

"For kjøring med traktor og motorredskap utenfor veg, på privat veg og ved kryssing av offentlig veg gjelder følgende unntak fra kravet om førerkort:

1. Traktor og motorredskap, med konstruktiv hastighet ikke over 40 km/t, med eller uten tilhenger, kan føres av person som har fylt 16 år og har nødvendig ferdighet."

 

Så var det en annen som påsto det ikke lenger gikk an å registrere ATV som traktor på hvite skilt; joda, det er kommet flere slike på markedet igjen, men setet/salen må byttes til et "traktorsete" med minst 10cm fjæringsvei... :hrm:

 

Polaris 6x6

Bl.a. Polaris Sportsman 500 fås også som traktor, med det samme stygge setet...

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
øhh? bumpe gammel tråd?

 

Tråden ble startet for over et år siden, men har vært i live frem til nylig (Posten jeg svarte på var ca 1mnd gammel -datert 08/10/07), og jeg følte et behov for å korrigere litt. Har du et problem med det?? Imidlertid ser jeg jo nå at det som var skrevet om at det ikke lenger var mulig å registrere ATV som traktor på hvite skilt, sikkert var riktig når det var skrevet, så den "kritikken" beklager jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...