Gå til innhold

Akam.no: Takk for meg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til Egeulf: Les retningslinjer, punkt 1; "Vær snill og grei. Saklighet og høflighet er viktig."

 

Mener du virkelig det er det som preger ditt(dine) svar til photofreak??

 

Jeg har nettopp lest alle tråder photofreak har vært involvert i. Han er tydeligvis helt nybegynner, men det er da ingen forbrytelse eller provokasjon ??!! Egeulf (Nemo) er hverken verst eller alene. Jeg forstår godt at photofreak føler liten respekt fra flere av aktørene.

 

Syns faktisk dette temaet bør interessere de ansvarlige for akam.no

Lenke til kommentar

På internett kan du ikkje forvente at alle er sukkersøte, krasse kommentarer kan oppstå rett som det er. Eg synest det generelt er ein god tone på forumet, nokre svar er unødvendig krasse, men det er lurt å ikkje ta seg så alt for nær av sånt. Eg er derimot enig i at Egeulf var litt krass i den situasjonen, Photofreak var ny på forumet og når han spør om kva svart/kvitkonvertering er bør brukarane ta det som eit teikn på at han er ny og uerfaren, eit stadie der oppmuntring og ein god dialog er viktig. Får du sleng eit par tåpeleg svar i trynet frå starten av kan det fort bli slutt.

Lenke til kommentar
Til Egeulf: Les retningslinjer, punkt 1;  "Vær snill og grei. Saklighet og høflighet er viktig."

 

Mener du virkelig det er det som preger ditt(dine) svar til photofreak??

 

Jeg har nettopp lest alle tråder photofreak har vært involvert i. Han er tydeligvis helt nybegynner, men det er da ingen forbrytelse eller provokasjon ??!! Egeulf (Nemo) er hverken verst eller alene. Jeg forstår godt at photofreak føler liten respekt fra flere av aktørene.

 

Syns faktisk dette temaet bør interessere de ansvarlige for akam.no

6807308[/snapback]

Jeg beklager virkelig at jeg har forbrutt meg på retningslinjene ved å ha en sarkastisk tone i mine setninger og innlegg. Framover skal jeg passe på å sukre ordene tilstrekkelig så ingen skal føle seg støtt.

 

Hvis jeg sier at jeg har kjøpt meg et strykebrett, og du spør "UH, hva er et strykebrett??" så er jeg redd jeg ville ha svart noe i stil med "Ehm, hva høres det ut som? Et brett som man kan stryke ting på?"

Lenke til kommentar

diskusjon.no-forumene lider nok litt av størrelsen og gjennomsnittsalderen på brukerne. Det er forøvrig litt interessant å merke seg hvordan forskjellige fora fungerer. foto.no blir noe annet enn diskusjon.no siden brukergruppen er eldre og man opererer med fullt navn uten alias, og resultatet er en ganske så kranglevoren tone men i skikket språk. Eller ta terrengsykkel.no, som opererer på et helt annet plan. Til tross for fire tusen brukere er kardemommebyfaktoren upåklagelig, noe som gjenspeiler seg i forumreglene man må godta når man registrerer seg:

 

Forumregler

Bruk hodet. Vær grei.

 

Dette kommer vel mye av at ts.no-forumene kun blir en ytringskanal for allerede eksisterende miljøer. Spesielt i Oslo-området sykler mange av de mest aktive medlemmene med hverandre uansett, og da blir det vanskelig å holde en kranglevoren tone.

 

Når det er sagt så var vel ikke Nemo på noen måte urimelig krass, iallefall ikke i meningen med innlegget. Hvis det var alt som skulle til for at man skulle føle seg uvelkommen er det kanskje like greit å finne et annet sted å søke etter likesinnede. En kameraklubb kanskje?

Endret av CWalken
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeez, om du ikke kan norsk, og greier å stokke om på 'sorthvitt-konvertering' - så er det vel kanskje ikke mye vi kan gjøre?

6807167[/snapback]

 

Jeg er enig i at "dere" ikke kan gjøre så mye, ihvertfall på den måten dere gjør det på ... :thumbdown:

Heldigvis er de som kan gjøre noe, i flertall på forumet.

Lenke til kommentar

Jeg mener også at dette blir litt dumt å trekke seg på et sånt grunnlag. Syns ikke kommentaren var så brutalt krass, selv om den kan omformuleres. Ikke gi deg fordi enkelte har en tendens til å være direkte.

For the record: Syns at (ex-)Nemo} har en tendens til å si hva han mener, i motsetning til hva mange andre tør, men det er sjelden særlig usaklige svar. Les mellom linjene, så er ofte ikke svarene så brutale som de kan virke.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg mener også at dette blir litt dumt å trekke seg på et sånt grunnlag. Syns ikke kommentaren var så brutalt krass, selv om den kan omformuleres. Ikke gi deg fordi enkelte har en tendens til å være direkte.

For the record: Syns at (ex-)Nemo} har en tendens til å si hva han mener, i motsetning til hva mange andre tør, men det er sjelden særlig usaklige svar. Les mellom linjene, så er ofte ikke svarene så brutale som de kan virke.

6808856[/snapback]

 

Helt enig med deg, men slike "startmeldinger" som exNemo greit nok gir, kan spares til postqounten til spørsmålsstiller samsvarer med forventningene som erfarne forumbrukere er vant til.

Lenke til kommentar

Hehe! Ble ikke siste gangen likevel! :p For her er jeg jo igjen! Takker for svar, både dere som er enig med meg, og dere som ikke er det.

 

Det er virkelig ikke kun pga. det ene svaret jeg fikk, som gjør at jeg reagerer, har lest slike "krasse" svar andre plasser på forumet også.. Er liksom ikke særlig gøy å lese slike svar når man er helt ny, og tydeligvis dum som jeg er.. Til dere som trodde at jeg ikke tålte kritikken; det er da klart jeg tåler kritikk!! Er jo derfor jeg sender inn bilde, for å høre hva som kan forbedres..Var altså ikke kritikken jeg reagerte på, men måten en nybegynner ofte blir behandlet på her inne... Det gjelder kanskje et fåtall, men det er også nok.

 

Men jeg får bare leve med det, som dere andre, for nå har jeg liksom satt meg inn i denne siden og vil fortsette å kikke innom her, -for jakten på nytt kamera er ikke slutt enda! :thumbup:

 

Og by the way; - er ingen "han" men en "hun"

 

...Gud jeg er en svak sjel...

Endret av Photofreak
Lenke til kommentar

«Hund» og «Hest» var gode antydningar til at du ikkje var noko «han» ja. Godt å høyre at du ikkje tok skrekken, men kom tilbake. Eg er fullstendig enig med deg i at det er ein del krasse, dumme og til tider respektlause svar på forumet, det er noko eg ser stadig vekk.

 

Men det er ikkje lett å luke vekk alle sånne svar på eit forum av denne størrelsen, med fleire tusen innlegg til dagen er det ikkje til å unngå at du vil finne svar som ikkje sømmer seg. Ser du derimot forbi desse og konsenterer deg om alt det andre trur eg du vil sjå at dette forumet har mykje godt å by på, det er folk med kompetanske og ein vilje til å hjelpe andre i store mengder, men du må luke ut «useriøse» og krasse svar, ellers vil du gå å irritere deg over dei bestandig.

Men dere, hvordan skifter man brukernavn?? Photofreak er jo virkelig bare harry!! :blush:

6809975[/snapback]

Jepp! Fyll ut søknaden på denne sida. Det kan ta ein månad og to, så smør deg med litt tålmodighet. ;)

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Jeg ser gjerne at du utdyper denne fornærmelsen litt.
Hvis du ikke har vilje til å forklare enkle ting så er det best du ikke sier noe og heller finner en annen tråd å svare på, det tror jeg best for deg og den som stiller spørsmål.

 

Jeg vil ikke påstå det var en fornærmelse men ordlyden var tilsiktet, være med på leken og tåle steken osv.

Lenke til kommentar

Kan vel si meg enig i begge parter her. Skjønner de som blir litt oppgitte av det samme spørsmålet gang på gang, men hvorfor lese tråden i det hele tatt da? Og ikke minst faktisk ta seg bryet med å svare? Samtidig må man tåle litt her på forumet, det er særdeles sjeldent jeg ser innlegg jeg vil kalle over kanten.

 

Når det gjelder bildekritikk, bør kritikk (og også ros) være begrunnet. Personlig pleier jeg ikke å legge noe i mellom hvis jeg ser et bilde som er håpløst, men jeg pleier som oftes å skrive hvorfor jeg synes det. Såpass må man tåle/regne med når man faktisk poster et bilde i bildekritikken.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...