Gå til innhold

Akam.no: Takk for meg!


Anbefalte innlegg

Skal bare si takk for meg jeg! For dette blir siste gang jeg er innpå denne utrolig useriøse og snobbete siden!! :!: Jeg er nybegynner innen foto-verdenen og pga. at jeg ikke kan like mye som dere "proffe" her inne, føler jeg at jeg ikke er godtatt her. Mange av dere er virkelig krasse, og dere tenker ikke på å forklare oss hva ting dere sier, faktisk betyr...- og om vi spør; ja da får vi svar som:

 

"...Hva høres det ut som? Konvertering fra farger til svart/hvitt?..."

 

Jeg sier ikke at alle her inne er sånn.

 

Men altså, takk for mitt lille, og lite lærerike, opphold på akam.no! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da fælt så nærtagende vi var i dag da? Personlig mener jeg at dette må være et av de bedre forumene for de "uproffe". De fleste som poster bilder her, er nemlig "uproffe", akkurat som meg og deg. Kan godt hende du har rett i at du har fått noen useriøse svar, det vet ikke jeg. Jeg kan ikke i farta huske noen bilder fra deg, men når du poster bilder under "bildekritikk" må du jo regne å få kritikk også! Vet ikke om det er det som er problemet, men overse nå de evt useriøse svarene du har fått - og prøv igjen! Det hender noen er veldig useriøse i sine kommentarer (du har nok rett i det), men det vil jeg likevel påstå bare tilhører unntakene.

 

Men nå ser jeg at du bare har 11 poster på dette forumet, og alle er sikkert ikke i bildekritikken heller vil jeg tro? I så fall kan du neppe ha rukket å få et riktig inntrykk enda. Så jeg vil oppfordre deg til IKKE å takke for deg enda, men isteden fortsette å legge ut bilder. Du vil nok etterhvert oppdage at dette faktisk er den rette plassen. :)

Lenke til kommentar

For å vere heilt ærleg so synes eg du har eit litt tynt grunnlag for å seie takk for deg. Såg raskt gjennom trådane dine, og du har fått eitt litt krasst svar, frå eitt av svært mange medlem på forumet. Gje det ein sjanse til, dei alle fleste har ein hyggjeleg tone, og ein kan få mykje god kritikk på bilete, og hjelp elles.

 

(Og brukaren i tilfellet du viste til forklarte faktisk litt kva han meinte. Les innlegget ein gong til, so ser du det.)

 

Redigert: Meiner ikkje noko vondt med dette, eg berre synes -- som sentimental --at du bør revurdere beslutninga.

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Ikke hør på dem Photofreak !

 

Hvis du syns dette er et dårlig forum for fotografering, så ikke la noen tvinge deg til å bli her. Stå heller for beslutningen din og søk etter andre (og eventuelt) bedre norske nettsteder. Jeg vil bare ønske deg lykke til og håper du finner et sted som svarer til forventningene dine.

 

 

:D

 

 

 

Roger

Lenke til kommentar

Det er jo heldigvis et fritt land vi lever i så det er jo fritt fram å velge andre kilder å hente info fra.

 

Selv bruker jeg dette forum flittig sammen med forumet på foto.no som kanskje er en smule mere seriøst. Likevel foretrekker jeg dette som huser en herlig blanding av brukere - enkelte har et ganske høyt kunnskapsnivå og bruker nok en del tid på å gi tips og råd til andre. Ære være dem for det :thumbup:

 

Noen flåsete kommentarer forekommer nok - som ellers i verden

Lenke til kommentar

Et forum er til for å lage diskusjon ut av ting.. noen ganger går det den ene og den andre veien...

 

Det at man kan få et krasst svar innimellom forekommer hver dag på jobben for meg... ikke alltid alle kunder er like blide, men veldig å se bort fra dem og heller tenke på de 9 andre som er positive og glader for hjelp. :)

Lenke til kommentar

Egentlig hadde jeg tenkt å skrive et arrogant innlegg for å svare på samme måten som du angriper forumet. Noen er litt overkørende til tider og litt bedre enn andre. Nemo var det i en av trådene du startet. Men drit hart i Nemo. Han er ikke en av de som er veldig aktive i Fotodelen av forumet. Så ikke bry deg om han, og ikke stikk fra forumet hvis du har tenkt å lære mer om foto.

 

Foto.no er i mye større grad et seriøst fora enn akam.no, hvor mye flere profesjonelle folk henger. Så hvis du vil lære av noen som er litt mer folkelige bør du henge igjen her og ikke la deg skremme av brukere som nemo, eller meg :whistle:

Lenke til kommentar

Enig med Photofreak! Har fått veldig dårlig inntrykk av dette forumet i forhold til andre forumer på nett. Rett og slett frekke komentarer og overlegne fotografer... Er ny her jeg også og har ikke fått så mange frekke kommentarer men jeg ser det stadig vekk! Tror kanskje jeg også sier Takk for meg og lærer om foto på en annen måte :hmm::)

Lenke til kommentar

Husk på at diskusjon.no ikke er et rent foto-forum, men at alle som er innom en av de samarbeidende partene, enten det er bil, foto, data eller annet vil kunne se deres innlegg og legge igjen en kommentar enten vedkommende har peiling på hva han prater om eller bare er en 12 år gammel datanerd med dårlig utviklede sosiale antenner...

 

Anbefaler som andre har nevnt at dere hever dere over det :)

 

Ellers er kanskje foto-entusiastene i forumet litt spesielle i den forstand at det aldri er lett å hverken gi objektiv eller motta følt subjektiv kritikk i forhold til egne kunstneriske visjoner og ambisjoner ;)

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Enig med Photofreak! Har fått veldig dårlig inntrykk av dette forumet i forhold til andre forumer på nett. Rett og slett frekke komentarer og overlegne fotografer... Er ny her jeg også og har ikke fått så mange frekke kommentarer men jeg ser det stadig vekk! Tror kanskje jeg også sier  Takk for meg og lærer om foto på en annen måte  :hmm:  :)

6803305[/snapback]

Hva jeg kan se er en skarp/negativ kommentar, men du ber jo også om det i tråden.... kanskje man kunne skrivd det på en annen måte, men men...

 

Ellers ser jeg at du har fått god hjelp i den andre posten din, ingen som er krasse der, de hjelper deg jo!

 

Hvorfor skal alle henge seg opp i en liten ting? Hvorfor ikke se helheten?

 

(skal såklart ikke forsvare noe, men du dkriver kommentarer... altså flertall!

Lenke til kommentar

Dette er en mer generell kommentar...

 

Mange av de som opplever å få "krasse kommentarer" er kanskje de som ikke søker gjennom forumet før de stiller de samme spørsmålene for "n`te gang". Det meste er diskutert tidligere, og det er jo akkurat dette et forum skal være - en kunnskapsdatabase av både primærdata (nye spørsmål) og sekundærdata (allerede stilte spørsmål).

 

Når noen ivrige nye forumdebattanter glemmer sekundærdatadelen, irriterer dette de som har svart på det samme flere ganger tidligere, og glemmer/gir blaffen i å svare på en høflig måte når tålmodigheten tar slutt. Men jeg kan også skjønne det når "Canon 350D vs. Nikon D50" dukker opp for hundrende gang...

 

Som dere ser av mine innlegg så er jeg så fersk som det går an å være, men jeg har lest og søkt i dette forumet i 2-3 år - og nesten alltid funnet svarene på det jeg lurer på i en tidligere post.

 

Synes det er leit at noen opplever forumet slik som photofreak gjør. Jeg har selv lært utrolig mye her, og opplever at veldig mange brukere er utrolig flinke til å gi av sine kunnskaper til andre. Så om noen har en dårlig dag og kommer med usaklige kommentarer så synes jeg likevel du skulle gi opp!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er jo heldigvis et fritt land vi lever i så det er jo fritt fram å velge andre kilder å hente info fra.

 

Selv bruker jeg dette forum flittig sammen med forumet på foto.no som kanskje er en smule mere seriøst. Likevel foretrekker jeg dette som huser en herlig blanding av brukere - enkelte har et ganske høyt kunnskapsnivå og bruker nok en del tid på å gi tips og råd til andre. Ære være dem for det :thumbup:

 

Noen flåsete kommentarer forekommer nok - som ellers i verden

6802935[/snapback]

 

 

Enig, så enig. Forumet er ikke perfekt, og det er ikke jeg heller, så av og til blir det dask på lanken, men for det meste er dasken til å leve med, og gir meg motivasjon til å komme sterkere tilbake.

Lenke til kommentar

Enig med 24mikmor. Synes selv dette er et av de bedre forumene jeg har vært borti (noen som har sett på den politiske delen av veggavisen.tv2.no, for eksempel? Makan heller...)

 

Nå forekommer det krasse kommentarer her også, kanskje unødvendig krasse noen ganger. Men det blir fort en del verre mange andre steder på nettet. Anonymitet tar virkelig ut det verste i folk iblant.

 

Men blir det FOR snilt, at alle bare klapper hverandre på ryggen for alt, så lærer man jo ingenting heller. Det er et spørsmål om balanse, og dermed også om smak og behag. Hver og en må jo avgjøre det som er riktig for en selv (sett inn heltefanfarer) - så lenge man gjør det på grunnlag av mer enn noen få sleivkommentarer.

 

Jeg liker dette nivået på den skalaen, for man kan stole på at folk faktisk kritiserer det som kritiseres bør. En del riktig kompetente personer er det også her, når vi er inne på dette med å klappe hverandre på ryggen. :innocent:

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Det er mange hyggelige og hjelpsomme personer på forumet. Av og til så klikker det for noen når de har lest 10 tråder på rad av folk som ikke gidder å lese bruksanvisningen. Det er da man burde tenke på at hvis man ikke har noe fornuftig å si så er det bedre å la være og heller komme tilbake neste dag.

 

Bortsett fra de gangene noen blir for frustrerte og slenger med leppa så fungere forumet veldig bra.

Lenke til kommentar

Først vil jeg bare få sagt at jeg har lært veldig mye de siste par årene med å lese her på fôrumet.

 

Dernest vil jeg takke photofreak for at han startet denne tråden. Syns det er på sin plass å komme med denne kritikken, selv om det kanskje gjelder et lite mindretall. Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor det skal provosere noen at det legges ut dårlige bilder (negativ kritikk er selvsagt OK), startes en tråd med dumme spørsmål eller det kommer sysnpunkter som er "feil".

 

Kan ikke de som synes en tråd er uinteressant bare overse denne tråden, i steden for å komme med frekkheter? Da ville kanskje flere delta. Jeg syns det er bra at noen deltar svært mye med sine kunnskaper, men det gjør seg med nye deltakere også ! Tror en del avstår pga. en del bitende kommentarer fra (unge?) verdensmestere.

 

Konklusjon: Fôrumet er seriøst og nyttig fordi det er mange som øser av sin store kompetanse. Men det skjemmes av noen som oppfører seg som om de eier fôrumet, og sprer sin irritasjon over dumme nybegynnere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...