Gå til innhold

Den "lille" EM-kvalik tråden!


hean

Anbefalte innlegg

Hvor gode Ungarn egentlig er gjenstår nok å se, tror ikke de fikk vist hvor gode de er i denne kampen.

 

Synes egentlig vi skal slutte å diskutere motstanderen så mye men heller glede oss over det norske landslaget. Nå tenker jeg ikke bare på at vi vant 4-1 på bortebane men at vi faktisk prøver å spille fotball. At kampen ikke drepes av at norge ligger langt bak og satser på contringer eller kun slå ballen høyt mot en enslig spiss.

 

Går vi ut på denne måten på bortbane gleder jeg meg til å se gutta på hjemmebane mot ett antatt dårligere lag. Skal vel se langt etter en bedre kamp men at vi vinner det tror jeg faktisk vil skje :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor scorer Norge og vinner kamper hver gang jeg sårt vil se et mål på direkten av de, men ikke har mulighet eller går på do akurrat når det skjer?

 

I kampen mot Brasil gikk jeg selvfølgelig glipp av de 15 minuttene hvor begge lagene scorte.

 

Siden jeg ikke har TV3 eller 60 kroner kunne jeg ikke se denne kampen på direkten. Hvis ikke Norge vinner på onsdag, når jeg kan se en kamp, blir jeg gal og overtroisk.

 

Til trådstarter: Jeg vil unngå en storetråd om EM-kvalikken, men hvis den absolutt skal bestå vil jeg foreslå at du lager førsteposten meget informativ og ryddig. F.eks oppdatere med hvor mange poeng de forskjellige i gruppen har, antall vunnede kamper etc., skrive ned datoer og klokkeslett når en kamp vises. Skrive gjerne noen små kampreferater eller linke, sitere til/av kampreferater fra andre norske kilder. Dette er meget ønskelig. Jeg kan selv lage et forslag til utforming om det er ønskelig.

Lenke til kommentar

At Ungarn rakner kommer jo som resultat av høyt og hardt press av Norge, begynner å like hvordan Norge spiller :thumbup:

 

Tror Hareide, By rise og Solskjaer greier å få resten av gjengen ned på bakken etter fin kamp igår, sånn at det blir fin fotball og et par norske mål mot Moldova. Skal forresten på Ullevål :cool:

 

Hellas blir nok tøft. Bortekampen mot Tyrkia skal spilles på nøytral grunn, fordi Tyrkia rotet det til mot i Vm-kvaliken mot England(tre kamper på nøtral grunn). Fordel Norge:)

Endret av Ministry
Lenke til kommentar
Hvorfor scorer Norge og vinner kamper hver gang jeg sårt vil se et mål på direkten av de, men ikke har mulighet eller går på do akurrat når det skjer?

 

I kampen mot Brasil gikk jeg selvfølgelig glipp av de 15 minuttene hvor begge lagene scorte.

 

Siden jeg ikke har TV3 eller 60 kroner kunne jeg ikke se denne kampen på direkten. Hvis ikke Norge vinner på onsdag, når jeg kan se en kamp, blir jeg gal og overtroisk.

 

Til trådstarter: Jeg vil unngå en storetråd om EM-kvalikken, men hvis den absolutt skal bestå vil jeg foreslå at du lager førsteposten meget informativ og ryddig. F.eks oppdatere med hvor mange poeng de forskjellige i gruppen har, antall vunnede kamper etc., skrive ned datoer og klokkeslett når en kamp vises. Skrive gjerne noen små kampreferater eller linke, sitere til/av kampreferater fra andre norske kilder. Dette er meget ønskelig. Jeg kan selv lage et forslag til utforming om det er ønskelig.

6793310[/snapback]

 

Har desverre ikke tid å legge ned så mye arbeid som forslaget ditt krever men vil si til de som har lyst å utforme noen form for informasjon som kan legges i starten er velkommen til å gjøre dette. Legger da til informasjonen med en Quote og dem som laget denne informasjonen vil bli kredittert :thumbup:

 

På grunn av dette har jeg endret trådoverskift, visste ikke at det fulgte med plikter for å lage en storetråd :whistle:

 

Også til deg da The Strategy-player, håper du får med deg kampen mot Moldova på onsdag med alle mål for det blir mål der også :!:

Lenke til kommentar

Det er ikke plikter som følger med en store-tråd igrunn...

 

Men jeg (og for så vidt forumstyret) er i mot "Den store... "-tråder og andre store generelle tråder om de ikke har noe særlig med informasjon i førsteinnlegget. Og denne tråden er en generell stor tråd og du kan liksom ikke klare å forandre noe særlig på det med å bytte fra stor til liten ;)

 

Mål blir det vel, men om ballene havner i Moldovs nett er en annen ting.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Hellas blir nok tøft. Bortekampen mot Tyrkia skal spilles på nøytral grunn, fordi Tyrkia rotet det til mot i Vm-kvaliken mot England(tre kamper på nøtral grunn). Fordel Norge:)

 

Bortekampen mot Tyrkia, hørte jeg skulle spilles i Tyskland. Hvis du tenker fordel Norge pga lite "hjemme"-tilskuere, må jeg nok skuffe deg. Er flere hundre tusen (kanskje millioner) tyrkere bosatt i Tyskland, så de vil nok møte mannsterke opp til den kampen.

Forøvrig trur jeg vi har gode sjanser, både mot Hellas og Tyrkia, da spesielt bortekampene. Ok...Hellas vant EM sist, men de er ikke like gode som de var (om de i det hele tatt var så fryktelig gode). Samme gjelder Tyrkia.

 

Hvis Norge klarer å fortsette i den stilen de gjorde sist, så trur jeg vi vinner pulja. Om vi skulle få 2. plassen, så er vel ikke det noen krise heller, siden det er de 2 beste laga som går videre til EM-sluttspillet.

 

Men i kveld SKAL Moldova knuses!

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Det er ikke plikter som følger med en store-tråd igrunn...

 

Men jeg (og for så vidt forumstyret) er i mot "Den store...  "-tråder og andre store generelle tråder om de ikke har noe særlig med informasjon i førsteinnlegget. Og denne tråden er en generell stor tråd og du kan liksom ikke klare å forandre noe særlig på det med å bytte fra stor til liten ;) 

 

Mål blir det vel, men om ballene havner i Moldovs nett er en annen ting.

6812422[/snapback]

 

Nå flyter det over her av storetråder og offisielle tråder av vanlige brukere uten spesiell informasjon i førsteinnlegget.

 

Synes ikke det er informasjonen her som er det viktigste for ved å lage en storetråd, synes det viktigste er å få diskusjonen i gang. Informasjon om EM-kvaliken flommer det over på andre plasser på det store internett.

 

Ved å lage en storetråd så tror jeg man forminsker sjansene til at andre tråder om samme emne dukker opp så vi slipper å diskutere EM-kvaliken på flere tråder.

 

PS. Ballen havner i Moldovas nett den, opp til flere ganger :!:

Lenke til kommentar
I kveld skal Moldova kjempes ned! Hardt arbeid er alt som trengs. Men savner vår kjære Solskjær. Nå har vi 2 store spisser som skal stusse videre. Trenger noen som er flink på å gå på løp og. Håper midtbanen vår ordner det.

6813394[/snapback]

 

Jepp, vi kommer nok til å spille mot ett lag som gir lite bakrom fordi de ligger så langt bak at det ikke finnes noe rom der. Ser for meg ett lag som ligger med 11 spillere langt bak på egen banehalvdel i en tett formasjon.

 

Likevel kommer de til å tape på taktikk og disiplin for Norge kommer til å få sjanser, heeelt sikkert.

 

Ett tidlig mål fra Norge gjør at Moldova må fremover og da skal vi se at bakrommet øker...

Lenke til kommentar
Carew: 4 mål på 30 kampar sidan 2002.

Johnsen: 7 mål på 25 kampar sidan 2002.

 

Når skal Norge finne ein spiss som faktisk scorer mål? Solskjær scora halvparten av antal mål Carew har scora sidan 2002 på ein kamp.

6812513[/snapback]

Om man ser bak tallene, har faktisk Johnsen en god statistikk. I omtrent halvparten av kampene han har spilt, har han vært innbytter, og i de 13 kampene han har spilt fra start etter 2002, spilte han på midtbanen i ni av dem. Det er først i år han har etablert seg som spiss på landslaget, og da han har skåret fire mål på fem kamper (hvorav en som innbytter).

Lenke til kommentar
Stemmer det? Trodde 2. plassene måtte spille kvalikk mot en annen 2'er?

 

Det er 16 lag som skal til sluttspillet. Sveits og Østerrike er arrangørland, og er derfor direkte kvalifisert. Kvaliken består av 7 grupper, der de 2 beste går direkte videre. Ingen play-off whatsoever. Ingen 2'ere mot andre 2'ere.

 

 

mvh

Pantera

Endret av Pantera
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...