Gå til innhold

Den "lille" EM-kvalik tråden!


hean

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kravet er minimum 512kb\s, så eg trur det skal gå bra ja så sant du får grei hastighet over nettverket.

 

Angåande dagens kamp så er eg spent på forsvaret og Solskjær, førstnevnte er uerfarent og nytt. Mot Brasil var forsvaret ikkje bra. Solskjær er ein fantastisk fotballspelar, etter min meining ein av tidenes beste norske, men det gjekk veldig fort frå han var tilbake på banen etter skade til han var fast på førsteelvaren til Hareide.

Lenke til kommentar

Fra VG Nett:

 

0 - 1 SOLSKJÆR. Norge tar ledelsen i Ungarn! Thomas Sowunnmi slår et håpløst tilbakespill. Ole Gunnar Solskjær leser hva som skal skje, får tak i ballen, runder keeper Gabor Kiraly og sender Norge opp i ledelsen.

 

0 - 2 STRØMSTAD. Kjempetabbe av Ungarn! Keeper spiller et frispark til Zsolt Löw, som mister ballen til Fredrik Strømstad ved 16-meterstreken. Strømstad tupper ballen kontrollert i mål!

 

0 - 3 GAMST PEDERSEN. Norge leder 3-0 etter en fantastisk scoring av Morten Gamst Pedersen. Rambekk legger inn fra høyre og Gamst Pedersen smeller til på hel volley fra nærmest død vinkel. Ballen går rett i mål.

Lenke til kommentar

1-0: Solskjær, eit dårleg tilbakespel av Ungarn der Ole Gunnar var lynkjapp, stjal ballen, finta vekk keeper og satt den i mål frå ein vanskeleg vinkel.

 

2-0: Etter eit norsk angrep (corner?) vart det offside\frispark til Ungarn. Keeperen kjører raskt i gang til ein forsvarsspelar som ikkje er våken nok, han blir takla av Strømstad som tar ballen og setter den elegant til side for keeper.

 

3-0: Eit høgt innlegg frå dørlinja til Ungarn på høgresida av banen, det går over keeper og finner Morten Gamst Pedersen på kanten av 5-meteren som smeller til på heil volley med venstrebeinet, over keeper og i mål frå ein krapp vinkel.

 

Edit: Nevnarion då! :cry:

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Carew har ikkje gjort det så sterkt på landslaget dei siste åra, han hadde jo ein veldig god start i Lyon, men det einaste me ser til han i dag mot mål er lange dragningar med forsvaret til Ungarn. Han hadde ein veldig god mulighet for litt sidan, men fekk den uheldigvis ikkje i mål.

 

Som eg sa over var forsvaret og Solskjær det eg hadde mine tvil til, men dei har gjort ein veldig god jobb.

Lenke til kommentar

Tipper det blir 0-5 til slutt.

 

Viktig å ikke ta av helt og tro det har skjedd noen revolusjon på landslaget her da. Ungarn har gjort helt vanvittige tabber og Norge har vært utrolig heldige. Som kommentatorene også sa, når Ungarn rakner, ja, da rakner de skikkelig. Men Norge _har_ spilt bedre enn de pleier i forhold til de 3-4-5 siste årene og kanskje dette er begynnelsen på en ny generasjon norsk fotball hvis vi kommer til EM. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...