Gå til innhold

Den "lille" EM-kvalik tråden!


hean

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er sånn i VM, for jeg husker at frankrike ble automatisk kvalifisert til VM i Sør korea og Japan siden de vant forige VM..

6826541[/snapback]

Det var sånn ja, men til VM i 2006 måtte for første gang nasjonen som forsvarer tittelen også kvalifisere seg. Eg trur dei har tenkt å halde fram med denne regelen.

Lenke til kommentar
Det er sånn i VM, for jeg husker at frankrike ble automatisk kvalifisert til VM i Sør korea og Japan siden de vant forige VM..

6826541[/snapback]

Det var sånn ja, men til VM i 2006 måtte for første gang nasjonen som forsvarer tittelen også kvalifisere seg. Eg trur dei har tenkt å halde fram med denne regelen.

6826578[/snapback]

 

Personlig synes jeg at tittelforsvarer burde være automatisk kvalifisert. Når du er mesterskapsvinner fra forrige mesterskap bør du kunne få en fribillett.

 

At det ikke er slik kan nok bli Hellas`s skjebne i dette EM.

 

Er likevel fornøyd med at vi fikk Hellas i vår gruppe istedefor ett "annet" storlag men hadde det vært Norge hadde jeg vært sinna for at vi ikke hadde fått en fribillett :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er sånn i VM, for jeg husker at frankrike ble automatisk kvalifisert til VM i Sør korea og Japan siden de vant forige VM..

6826541[/snapback]

Det var sånn ja, men til VM i 2006 måtte for første gang nasjonen som forsvarer tittelen også kvalifisere seg. Eg trur dei har tenkt å halde fram med denne regelen.

6826578[/snapback]

 

Personlig synes jeg at tittelforsvarer burde være automatisk kvalifisert. Når du er mesterskapsvinner fra forrige mesterskap bør du kunne få en fribillett.

 

At det ikke er slik kan nok bli Hellas`s skjebne i dette EM.

 

Er likevel fornøyd med at vi fikk Hellas i vår gruppe istedefor ett "annet" storlag men hadde det vært Norge hadde jeg vært sinna for at vi ikke hadde fått en fribillett :thumbup:

6827185[/snapback]

 

blir nesten teit hvis hellas ikke kommer til em..

da blir det vel første em/vm som ikke har med tittelforsvarer

Lenke til kommentar
blir nesten teit hvis hellas ikke kommer til em..

da blir det vel første em/vm som ikke har med tittelforsvarer

6830664[/snapback]

 

Enig med deg der, håper Hellas og Norge kommer videre...

 

Ikke bare på grunn av at de er tittelforsvarere men fordi Hellas er ett land med masse hyggelige folk :)

 

Har reist litt rundt i Europa men etter en tur til en liten by i Hellas som kalles Tolon fikk jeg for alvor lyst å dra tilbake til Hellas, mye på grunn av innbyggerne.

Lenke til kommentar
Tja, bryr meg faktisk fint lite om Hellas kjem til EM eller ei, eg synest sist EM var ein tragedie av dimensjonar for fotballverda og Hellas imponerte ikkje så ekstremt til tross for at dei vant heile greia.

6831334[/snapback]

 

Vel, synes selv det er inmponerende av ett lag som egentlig skal være 3 sikre poeng å spille mot å vinne hele mesterskapet.

 

For at ett lag som Hellas skal lykkes med noe slikt kan de desverre ikke spille underholdende fotball og ikke var de der heller for å underholde fans fra alle andre land heller.

 

De arbeidet defensivt på linje med storlag i Europa og scorte de nødvendige målene fremover. De var der enkelt å greit for å gjøre sitt beste og med det laget var den eneste muligheten å spille som de gjorde, at det holdt til seier til slutt ER IMPONERENDE synes jeg.

 

Hvis du ikke synes det er imponerende fra Hellas sitt utgangspunkt har du ikke skjønt mye om fotball og taktikk. Hadde skjønt kritikken din hvis for eksempel Frankrike eller Italia hadde tatt seieren på samme type spill. Men når ett lag spiller på den eneste måten de kan komme langt på og vinner hele dritten da bøyer jeg meg enkelt å greit i støvet for dette laget.

Lenke til kommentar

At ett lag som Hellas vinner EM ser ikke veldig bra ut for Europa sin del ut i verden, derfor var jeg veldig glad at det kom to Europeiske lag i finalen i VM.

 

Derfor vet de at det ikke bare var de andre lagene som var dårlige men at Hellas faktisk spilte meget bra....

 

Kommer Norge til EM kan vi faktisk kuppe dette mesterskapet som nettopp Hellas gjorde. Små sjanser men ikke heeelt usannsynlig!

 

NB: Husk at alle EM-kamper er bortekamper, dårlig for motstander men bra for oss :w00t:

Lenke til kommentar
Tror de kvalifiserer seg, men håper for all del ikke de vinner eller når for høyt i EM. Det vil legge en demper på innsatsen i VM kvalifeseringen som begynner etterpå. Det er jo den som teller

6831828[/snapback]

 

Hæ?

 

Ett EM-gull til Norge ville bare gjort at vi kunne senke skuldrene å kanskje prestere enda bedre i VM-kvalifiseringen.

 

Når du ikke ønsker at vi gjør det bra i EM fordi vi "kanskje" vil prestere dårligere i VM-kvaliken på grunn av det, den tankegangen skjønner jeg ikke.

 

Desverre :dontgetit:

 

Edit: Vil du ikke Norge skal vinne EM, hæææ?

Endret av Kameragutten
Lenke til kommentar
Tror de kvalifiserer seg, men håper for all del ikke de vinner eller når for høyt i EM. Det vil legge en demper på innsatsen i VM kvalifeseringen som begynner etterpå. Det er jo den som teller

6831828[/snapback]

Ett EM-gull til Norge ville bare gjort at vi kunne senke skuldrene å kanskje prestere enda bedre i VM-kvalifiseringen.

Edit: Vil du ikke Norge skal vinne EM, hæææ?

6832245[/snapback]

Eit EM-gull til Norge ville satt media og heile nasjonen i fyr og flammer med håp om VM-gull i 2010. :D

 

Er ofte sånn at Norge blir skamrost når dei vinn ein kamp for så å bli kasta på dør i neste der eit østeuropeisk lag slår oss 4-0.

Lenke til kommentar
Må si at hadde Norge vunnet VM hadde jeg faktisk ikke tatt det så tungt om vi ikke kom til VM.

 

Skrivefeil?

6832916[/snapback]

 

Skrivefeil... hoho

 

Er enig i at VM er dobbelt så viktig som EM, helt klart men la meg forklare på en måte som "til og med" du forstår.

 

La oss si at du kjøper ett skrapelodd som du kan vinne 1 million på og om 2 år kan du kjøpe ett skrapelodd du kan vinn 10 millioner på. Så klart er sjansene minimale på å vinne en million nå og det samme om sjansene for å vinne 10 millioner om 2 år.

 

Så får du ett valg, ved å få toppremien på loddet med 1 million 100% sikkert så kan sjansene på 10-millionersloddet bli mindre men de kan altså også bli større. Altså får du garantert 1 million helt sikkert mens sjansene på 10 millioner om 2 år kanskje ikke blir mindre likevel... kanskje større eller like stor.

 

Hadde dere blitt veeeeldig skuffet om dere ikke fikk noe 10-millionerslodd eller ikke vant om dere fikk det. En viss skuffelse blir det jo uansett men hvs jeg allerede hadde vunnet en millionda...

 

Så hva ville dere andre valgt??

 

EDIT: Hadde dere valgt å ikke få 1 million 100% sikkert så hadde trolig sjansen på 10 millioner ikke blitt noe større

Endret av Kameragutten
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...