Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-11-03 22:58, skrev boy2star:

AHH, ingen andre som har meldt interesse, men heldigvis bor jeg på furuset, i oslo ,med 30 000 innbyggere(bydel).

Ganske mange på min sentral regner jeg med :smile:



VDSL HERE I COME
:grin::D

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: boy2star på 2002-11-03 22:59 ]</font>


 

Bor på Lindeberg i Oslo og tilhører også Furuset sentralen, men det ser desverre ut som jeg bor for langt unna sentralen for å få VDSL *snuffs*

 

Noen som vet hva max lengde er for å få VDSL 5000 eller 10000?

 

--

Christian

Lever i håpet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den 2002-11-05 23:14, skrev Firstmile:

Quote:


Den 2002-11-05 23:02, skrev Firstmile:

Quote:


Den 2002-11-05 21:46, skrev seliasse:

Jeg er klar over hvem Firstmile har i ryggen. ZyXel er vel neppe noe Mercedes-merke men de har vel tjent endel penger på å selge ISDN-routere av variabel kvalitet :razz:


Fra revolver til kanon:

Jeg forstår at de skal kunne bygge ut større steder sør i landet, men for resten av landet ser jeg rett og slett ikke realiteten. Driftskostnadene vil ta livet av dem på de fleste plassene. I tillegg til elendig kobberkvalitet fra Telenor.


Quote:


Den 2002-11-05 21:41, skrev Prog_Kick:

Seliassen: Tror ikke du har helt fått med deg hvem firstmile har i ryggen...

stikk inn på firstmile.no (uten www foran....)





 

Til Stian Eliassen,

 

ZyXEL er verdens største produsent av ADSL Routere, er tredje størst i verden på ADSL modem/bridgeog har godt over 2000 ansatte. Vi har rundt 150 forskjellige produkter vi selger i Norge alene. Jeg er ikke interessert i å kommentere dine utspill, ei heller interessert i din agenda. Ved å svare på spørsmål i forumet prøver vi å være til hjelp og jeg foreslår at du gjør det samme istedet for å komme med grunnløse uttalelser.

 

:smile: Var på ingen måte meningen å komme med grunnløse eller frekke uttalelser, men som tittelen i forumet antyder, så er dette vel også en diskusjon om Firstmile.no, og jeg klare vanskelig å se realiteten i prosjektet. Derfor satte jeg tidligere opp i forumet et spørsmål, som dere ikke besvarte. Jeg tar dog det til etterretning at dere ikke ønsker å besvare dette. Beklager at jeg muligens bevegde meg utenfor en seriøs agenda.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 05:23, skrev Cornel:

Jau, bra tråd! over 20.000 views... og mange innlegg.

Til dei som saknar flygeblad til og stappe i postkassane til folk, legge på butikken, spamme på gata osv... kan sjå her...




Der er det flygebladet eg og noken kameratar har brukt, trur det vil fønke!


PS! Skift ut namna nederst og overskrifta!... whiops!


 

ARGH!!! Grautmål / fjøsnorsk jo??!!

 

men etter litt edit skal jeg bruke den jeg og :smile: thanx

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 00:39, skrev zoneman:

Quote:

Meldte innteresse idag, blir spennende og se.

Hvordan stiller det seg når det ikke er Telenor som eier telefon nettet?

Bydelen jeg bor i "Romsås" i oslo har akkurat fulført en full oppgradering av TV TLF Strøm og Bredband, i den forbindelsen kuttet vi linjene til Telenor OSV for å drifte boretslaget/Bydelen som et firma, hvordan stiler det seg da med ADSL/VDSL OSV.

en vet jo ikke hvor mye de andre firmaene som har TLF nett tar for å leie ut linjer.


 

Heysan bor på Romsås jeg og (dog leier jeg bare et lite rom som hybel hos en snill dame) å har 2048/640 ADSL fra NGT så noe problem der får du ikke (nei jeg har ikke det interne nettet men jeg vurderer å betale engangssum å få 10mbit internt)

 

det er morro med 10/10 når man kjenner mye folk der oppe :smile:

Lenke til kommentar

Synes dette ser ut som et godt tilbud for noen (kommer nok til og gå over selv) men til alle som løper rundt og "maser" på naboer, er det nok viktig og få fram ulempene her også (ingen mailserver, lagringsplass etc) Dette er ikke så viktig for meg da jeg har mailserver (knyttet til domene) annet sted. Men for mange er dette en del av et internett abb. og er viktig og få fram

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 10:14, skrev Elf_:

Synes dette ser ut som et godt tilbud for noen (kommer nok til og gå over selv) men til alle som løper rundt og "maser" på naboer, er det nok viktig og få fram ulempene her også (ingen mailserver, lagringsplass etc) Dette er ikke så viktig for meg da jeg har mailserver (knyttet til domene) annet sted. Men for mange er dette en del av et internett abb. og er viktig og få fram


 

Finnes da nok av dem som tilbyr dette gratis, eller veldig billig.

Lenke til kommentar

Firstmile hadde nok vært under etterforskning av datatilsynet for lenge siden hvis dette ikke var seriøst, så jeg for min del velger å stole på dem.

Forøvrig syns jeg vi bare skal sende vår støtte til dem angående dette, også tar vi problemene som de kommer.

 

Jeg håper Firstmile som alle andre forstår at hvis de prøver seg på noen tull varer det ikke mer enn et par dager før 50% av kundene forsvinner ut bakdøra, hardware.no forumet er godt besøkt, og man trenger ikke 100 i IQ for å skjønne at negativ omtale her er meget dumt.

 

Problemet med at alle her kanskje prøver å få DSL ved å mase på naboer osv blir at Firstmile sliter seg i hjel for å svare på spørsmål og bygge ut i hytt og pine, noen som bare slår tilbake på oss forbrukere i form av dårligere tjenester.

 

Ta det med ro folkens, ting som dette tar tid, ingen grunn til å mase på dem :smile:

Lenke til kommentar

Hmm.. noe er ikke helt rett her, jeg sjekket nummeret mitt på http://isp.pcsupport.no/ der stod det jeg var koblet til sentral ØSAK, ok. så sjekket jeg nr. mitt hos Firstmile: 1 interessenter på min sentral. Så sjekket jeg nummeret til en kamerat som bor 100-150meter unna på http://isp.pcsupport.no/ der stod det sentral ØSAK, så sjekket jeg hans nummer hos Firstmile: 4 interessenter!!! Så, noen her bruker ikke rett database... hvem har feil? firstmile eller http://isp.pcsupport.no/ ??

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 10:27, skrev neonX:

Hmm.. noe er ikke helt rett her, jeg sjekket nummeret mitt på
der stod det jeg var koblet til sentral ØSAK, ok. så sjekket jeg nr. mitt hos Firstmile: 1 interessenter på min sentral. Så sjekket jeg nummeret til en kamerat som bor 100-150meter unna på
der stod det sentral ØSAK, så sjekket jeg hans nummer hos Firstmile: 4 interessenter!!! Så, noen her bruker ikke rett database... hvem har feil? firstmile eller
??


min sentral heter ksa 2 , på pcsupport står det bare ksa ,, mulig den ikke skiller på dette, men dette kan ikke jeg noe om :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til Firstmile. Jeg tilhører en sentral som heter Nøkleby(NØ) i Nittedal kommune. Dette er den eneste sentralen Telenor ikke har bygd ut i kommunen for ADSL, sier de i hvert fall.

 

Når jeg sjekker om det er flere interessenter via http://www.firstmile.no får jeg opp denne meldingen:

 

"Din linjelengde er dessverre ikke registrert og må sjekkes opp manualt,

vennligst ta kontakt med oss på [email protected]"

 

Har dessuten fått bekreftet fra en en i Telenor som ikke ville gi meg navnet sitt at der det er ISDN er sentralen klar for ADSL uansett hvor i landet dette er. Argumentet som han har fått fra sine sjefer er at Telenor fortsatt skal selge ISDN i lang tid fremover. Er det flere som har hørt om dette???

 

[ Denne Melding var redigert av: jantoreh på 2002-11-06 10:59 ]

Lenke til kommentar

Quote:



Har dessuten fått bekreftet fra en en i Telenor som ikke ville gi meg navnet sitt at der det er ISDN er sentralen klar for ADSL uansett hvor i landet dette er. Argumentet som han har fått fra sine sjefer er at Telenor fortsatt skal selge ISDN i lang tid fremover. Er det flere som har hørt om dette???



 

Sprøyt, kan godt forstå hvorfor han ikke ville si hva han het, for og kjøre ADSL må man plassere en DSLAM i sentralen som hånterer komunikasjonen med modemene over linja, dette utstyret har ingenting med ISDN og gjøre.

Det han kanskje prøvde og si er at det ble foretatt store oppgraderinger av nettet når TN rullet ut ISDN og mange av de feilene som ville ha stoppet ADSL ble luket ut samt endel av nettet ble fornyet.

Vil kanskje tro at stamnettet mellom sentralene også fikk en overhalig slik at det takler mye større datamengder.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 10:25, skrev TheLoco:

Quote:


Den 2002-11-06 10:14, skrev Elf_:

Synes dette ser ut som et godt tilbud for noen (kommer nok til og gå over selv) men til alle som løper rundt og "maser" på naboer, er det nok viktig og få fram ulempene her også (ingen mailserver, lagringsplass etc) Dette er ikke så viktig for meg da jeg har mailserver (knyttet til domene) annet sted. Men for mange er dette en del av et internett abb. og er viktig og få fram


 

Finnes da nok av dem som tilbyr dette gratis, eller veldig billig.

 

Sant nok det men bare et fåtall av disse godtar "relay". At du prøver og sende mail mens du er koblet opp med en annen ISP sitt nett og det er veldig mange som ikke er fornøyd med rene webbaserte mailløsninger. Og ikke alle som ønsker/eller kan sette opp egen smtp server.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 12:46, skrev Elf_:


Sant nok det men bare et fåtall av disse godtar "relay". At du prøver og sende mail mens du er koblet opp med en annen ISP sitt nett og det er veldig mange som ikke er fornøyd med rene webbaserte mailløsninger. Og ikke alle som ønsker/eller kan sette opp egen smtp server.


 

jeg antar de har sin egen SMTP som er tilgjengelige for brukerene, de er jo ikke nødt til og tilby full e-post for og ha en slik stående og surre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...