Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-03 19:01, skrev arne12:

Er det noen andre meg som er tilkoblet sentralen i Ibsensgate i Bergen??

Bare lurte fordi det er 5 brukere som har vist interesse uten at jeg har reklamert....

Hmmm....



Hmm.. Bor i Fjellveien og har også 5 påmeldte på sentralen. Kanskje vi er på samme sentral? :smile: 3 av folkene (ink. meg) på min sentral har jeg skaffet. Har veldig lyst på SDSL så har du tenkt å reklamere noe? Mitt NGT abbonemang går ut i februar, innen den tid skal jeg ha skaffet 20 folk på sentralen. Hvor er ibsensgate foresten?

 

_________________

MSI KT3 Ultra2-R, AMD XP1800+, 512MB PC2700, Taisol CGK760, MSI GF4Ti4400, Chieftec Dragon Midi Sølv, 2*80GB WD i RAID 0, SB Audigy player, Creative Inspire 5300, ViewSonic 19" P95f, Logitech DualOptical, NGT Charlie 1024/512

 

[ Denne Melding var redigert av: rLnd på 2002-11-03 20:12 ]

Lenke til kommentar

Vi iverksetter utbygging der det er flere enn 20 interessenter som bekrefter bestilling.

 

Tilgjengelige tjenester for din linjelengde hvis/når sentralen er bygget ut er:

 

VDSL 10000/10000

VDSL 5000/5000

 

G.SHDSL 2320/2320

G.SHDSL 1040/1040

 

ADSL 4068/640

ADSL 2048/640

ADSL 1024/640

 

Najs.....

 

_________________

F:T:I

Fuck The INO

 

[ Denne Melding var redigert av: D_KILLAH på 2002-11-03 20:20 ]

Lenke til kommentar

hmm.. tror at jeg er kommet på feil sentral?? har tiscali adsl no og de sier at jeg er 1572 meter ifra sentralen, men hos firstmile.no så kan jeg bare få:

 

"Det er pr. idag registrert 2 interessenter på din sentral

 

Vi iverksetter utbygging der det er flere enn 20 interessenter som bekrefter bestilling.

 

Tilgjengelige tjenester for din linjelengde hvis/når sentralen er bygget ut er:

 

 

G.SHDSL 2320/2320

G.SHDSL 1040/1040

 

ADSL 4068/640

ADSL 2048/640

ADSL 1024/640"

 

og dersom det jeg er 1572 meter ifra så skal jeg kunne få vdsl oxo..

 

snakket med noen andre naboer her de oxo sa det samme at det er 2 sentraler her i nærheten som jeg kan koble meg på.. hvordan velge da eller.no

Lenke til kommentar

Det er pr. idag registrert 13 interessenter på din sentral

Vi iverksetter utbygging der det er flere enn 20 interessenter som bekrefter bestilling.

 

Tilgjengelige tjenester for din linjelengde hvis/når sentralen er bygget ut er:

 

VDSL 10000/10000

VDSL 5000/5000

 

G.SHDSL 2320/2320

G.SHDSL 1040/1040

 

ADSL 4068/640

ADSL 2048/640

ADSL 1024/640

 

Wehee bor under 100 meter ifra sentralen..

Det er 18 stk som er påmeldt, men det har ikke blitt registrert i systemet ennå..

Lenke til kommentar

Det er pr. idag registrert 2 interessenter på din sentral

Vi iverksetter utbygging der det er flere enn 20 interessenter som bekrefter bestilling.

 

Tilgjengelige tjenester for din linjelengde hvis/når sentralen er bygget ut er:

 

VDSL 10000/10000

VDSL 5000/5000

 

G.SHDSL 2320/2320

G.SHDSL 1040/1040

 

ADSL 4068/640

ADSL 2048/640

ADSL 1024/640

 

 

W000000H00000!!!!!!

Hmmm, bare 2?? Det må vi vel klare å fixe:)

 

 

Hvem er det som bor på Lura/Forus som har regga seg?

 

Mmmm. skal bli deilig med en kjapp VDSL jah!!!!

 

Hey Firstmile, kunne jeg gjøre installasjonen selv siden jeg er montør??:D

Lenke til kommentar

Skjekka med nummeret til en annen på samme sentral som meg siden jeg ikke får skjekka opp enda (regga på fredag). 6 interessenter. Jævelen kan til og med få VDSL!!!

 

Jeg bor kanskje ikke engang nærme nok til å få ADSL :sad:

Men 6 er ikke galt, på fredag var det bare 4, så om jeg er telt med vet jeg ikke.

 

 

Tresprit

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-03 22:58, skrev boy2star:

AHH, ingen andre som har meldt interesse, men heldigvis bor jeg på furuset, i oslo ,med 30 000 innbyggere(bydel).

Ganske mange på min sentral regner jeg med :smile:



VDSL HERE I COME
:grin::D

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: boy2star på 2002-11-03 22:59 ]</font>


Se her:

 

Quote:


Firstmile bygger infrastruktur for DSL i Norge. Vi er unike i det at vi bygger ut i de områder der ingen andre enten kan eller vil bygge ut. I motsetning til andre aktører på markedet bygger vi altså ikke bare ut de store byene og tettstedene,
men også de stedene det til nå ikke har vært noen som har villet levere DSL tjenester.
Vi kan forsvare færre kunder pr. sentral og har en meget kostnadseffektiv løsning som gjør det enklere for deg å få den tjenesten du leter etter.


Visst du bor i oslo syntest jeg ikke noe synd i deg!

I alle fall visst du har nextgentel eller.no...

Lenke til kommentar

Meldte innteresse idag, blir spennende og se.

Hvordan stiller det seg når det ikke er Telenor som eier telefon nettet?

Bydelen jeg bor i "Romsås" i oslo har akkurat fulført en full oppgradering av TV TLF Strøm og Bredband, i den forbindelsen kuttet vi linjene til Telenor OSV for å drifte boretslaget/Bydelen som et firma, hvordan stiler det seg da med ADSL/VDSL OSV.

en vet jo ikke hvor mye de andre firmaene som har TLF nett tar for å leie ut linjer.

 

Alle ca 3500 leiligheter fikk nye ledninger.

1.Stk kabeltv.

1.Stk Telefonledning.

1.Stk Digital avlesing for strøm.

1.Stk 10/10 Lan internt og 620/256 internett.

vi ringer gratis internt i bydelen.

 

Ps leverandør av tjenestene våre heter Smartcall.

Lenke til kommentar

Jeg bare lurte på om noen veit om det er mulig å bli koblet til en annen sentral?

Jeg spurte om dette hos Telenor, men da sa de jo bare at de måtte til med gravemaskin, noe jeg ikke skjønner

siden kabelen går inni sentralen får jeg håpe, ellers er det endel som bare har liksom telefon og sånn.

 

Jeg er 80% sikekr på at det går en kabel ned til en annen setral fra meg!

Lenke til kommentar

Kan godeste Firstmile da fortelle hvordan de i praksis har planlagt å få butikken til å gå rundt i f.eks Mehamn (de sier de skal dekke små plasser) med rundt 500 innbyggere, svært dårlig kobberkvalitet (jeg lurer egentlig på om de i det hele tatt har vært i Finnmark f.eks?) og milevis til nærmeste tilknytningspunkt for Internett.

 

Et enkelt regnestykke for G.SHDSL er;

 

Leie av kobberpar, produktgruppe G kr. 140,-/mnd

CoLocation (leie sentral hos TNS) kr. 700-1200,-/mnd

 

I tillegg kommer så leid samband fra Tromsø til Mehamn. En 2 Mbit/s er f.eks estimert til kr. 17 000,- /mnd, en 34 Mbit/s er estimert til kr. 40 000,- /mnd. I TILLEGG kommer så Internett-aksess som skal legges på som en tjeneste på dette. Internett-aksess for videresalg (IP-transit) kan kjøpes for alt fra 2000,- /mnd til 5000,- /mnd alt avhengig av hvilken kvalitet en ønsker å tilby.

 

Ovenstående er rene driftskostnader. I tillegg kommer da investeringer i utstyr (regner med disse er relativt fordelaktige da ZyXel i tillegg er en importør/distributør av relevante produkter).

 

Jeg ser frem til et svar på ovenstående.

 

_________________

----

Stian Eliassen

 

[ Denne Melding var redigert av: seliasse på 2002-11-04 01:35 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...