Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Firstmile

 

Er det mulig at man kan få forbindelser som er bedre eller dårligere enn det som blir oppgitt når man sjekker sitt nr?

F.eks. at terrenget ikke stemmer helt med kartet hos Telenor når det gjelder linjelengder og kvalitet.

Har en del erfaringer når det gjelder misforhold mellom kart og terreng der i gården. For ikke å snakke om kartleserne.

 

Skulle gjerne hatt 2048/640 i stedet for 1024/640 som jeg får oppgitt. Hvor går grensene for linjelengde når det gjelder ADSL?

 

Har forrsten 10 stk på min sentral nå takket være jungeltelegraf og et par oppslag.

Hadde gitt opp Telenor som lovet ADSL i 3. kvartal i fjor.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-05 17:15, skrev GoldPush:

Tilgjengelige tjenester for din linjelengde hvis/når sentralen er bygget ut er:



G.SHDSL 2320/2320

G.SHDSL 1040/1040


ADSL 4068/640

ADSL 2048/640

ADSL 1024/640


Merkelig nok siden sentralen er 6-7 meter fra huset mitt.


 

Vi bruker de linjedata vi får fra Telenor, du er altså lenger enn 1000 Meter fra sentral fordi VDSL ikke er tilgjengelig. Selv om du bor 10 meter fra sentralen fysisk er det absolutt ikke sikkert at kobberet fra sentralen går rett inn til deg. Det er derimot ganske sikkert at det går innom en masse husstander før deg og i ring tilbake. Det er veldig typisk og ikke unikt for noe område. Vi har flere eksempler der man bor fysisk 3-400 Meter fra sental mens kobberlengden er over 5000 Meter.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over hvem Firstmile har i ryggen. ZyXel er vel neppe noe Mercedes-merke men de har vel tjent endel penger på å selge ISDN-routere av variabel kvalitet :razz:

 

Fra revolver til kanon:

Jeg forstår at de skal kunne bygge ut større steder sør i landet, men for resten av landet ser jeg rett og slett ikke realiteten. Driftskostnadene vil ta livet av dem på de fleste plassene. I tillegg til elendig kobberkvalitet fra Telenor.

 

Quote:


Den 2002-11-05 21:41, skrev Prog_Kick:

Seliassen: Tror ikke du har helt fått med deg hvem firstmile har i ryggen...

stikk inn på firstmile.no (uten www foran....)




Lenke til kommentar

Jeg så at firstmile i starten ikke skulle levere dsl med PPPoE, men kanskje legge til protokollen senere. Hva er fordelen med PPPoE? Må man ikke da ringe opp en server, i stedet for å være online i det du starter opp pcen? Og hva er den alternativet zyxel utviklet?

 

Takk for alt

 

-Anders Gulbrandsen

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-05 19:30, skrev Firstmile:


Vi bruker de linjedata vi får fra Telenor, du er altså lenger enn 1000 Meter fra sentral fordi VDSL ikke er tilgjengelig. Selv om du bor 10 meter fra sentralen fysisk er det absolutt ikke sikkert at kobberet fra sentralen går rett inn til deg. Det er derimot ganske sikkert at det går innom en masse husstander før deg og i ring tilbake.


 

Dere må jo sevsagt benytte de data dere får fra Telenor, men hvis det viser seg at disse ikke stemmer går jeg ut i fra at det vil være mulig å endre abbonementstype ut i fra de faktiske forhold?

Og bor man på grensen kan det vel også hende at dere ikke kan levere de hastigheter man får oppgitt nå?

Disse avstandene det opereres med er vel ikke absolutte, men avhenger vel også av kvalitet på kabler og koblingspunkter?

 

Jeg har opp gjennom årene flyttet en del på meg og sett noen Telenor-/Bravidaansatte som har klødd seg en hel masse i hodet og tatt mange telefoner fordi de faktiske forhold ikke har stemt med de opplysninger de har fått før de skulle utføre jobben.

 

MVH

TheLoco

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-05 21:37, skrev seliasse:

Jeg bare observerer at Firstmile.no ikke tør å besvare innlegget på side 10 vedr. realiteten i planene.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: seliasse på 2002-11-05 21:38 ]</font>


 

Jeg tror nok linjeleien er mye lavere, jeg vet hva Catch krever av omsettning pr sentral for og bygge ut og tjene penger, med de kostnadsoveslagene som ble lagt frem i den postingen ville de hvertfall aldri ha tjent penger.

Lenke til kommentar

Quote:


Vi bruker de linjedata vi får fra Telenor, du er altså lenger enn 1000 Meter fra sentral fordi VDSL ikke er tilgjengelig. Selv om du bor 10 meter fra sentralen fysisk er det absolutt ikke sikkert at kobberet fra sentralen går rett inn til deg. Det er derimot ganske sikkert at det går innom en masse husstander før deg og i ring tilbake. Det er veldig typisk og ikke unikt for noe område. Vi har flere eksempler der man bor fysisk 3-400 Meter fra sental mens kobberlengden er over 5000 Meter.


ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!! trodde jeg var sikret i borrettslag i oslo jeg :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-05 22:24, skrev boy2star:

Det eneste jeg lurer på er om noen har en direkte link til et sted hvor jeg kan finne ut hvem som er koblet til samme sentral som meg, og ca hvor stort område en sentral dekker. må vite hvem jeg reklamerer til :wink:


 

Sjekk div nummre her:

 

http://isp.pcsupport.no/

 

Der får du se hvor de forskjellige er tilknyttet, dette er det eneste stedet hvor jeg har sett dette, tviler på at TN liker dette noe særlig, de fleste opplysningene om slikt er hemmelig av beredskapshensyn har det blitt meg fortalt.

Lenke til kommentar

Den 2002-11-05 23:02, skrev Firstmile:

Quote:


Den 2002-11-05 21:46, skrev seliasse:

Jeg er klar over hvem Firstmile har i ryggen. ZyXel er vel neppe noe Mercedes-merke men de har vel tjent endel penger på å selge ISDN-routere av variabel kvalitet :razz:


Fra revolver til kanon:

Jeg forstår at de skal kunne bygge ut større steder sør i landet, men for resten av landet ser jeg rett og slett ikke realiteten. Driftskostnadene vil ta livet av dem på de fleste plassene. I tillegg til elendig kobberkvalitet fra Telenor.


Quote:


Den 2002-11-05 21:41, skrev Prog_Kick:

Seliassen: Tror ikke du har helt fått med deg hvem firstmile har i ryggen...

stikk inn på firstmile.no (uten www foran....)





 

Til Stian Eliassen,

 

ZyXEL er verdens største produsent av ADSL Routere, er tredje størst i verden på ADSL modem/bridgeog har godt over 2000 ansatte. Vi har rundt 150 forskjellige produkter vi selger i Norge alene. Jeg er ikke interessert i å kommentere dine utspill, ei heller interessert i din agenda. Ved å svare på spørsmål i forumet prøver vi å være til hjelp og jeg foreslår at du gjør det samme istedet for å komme med grunnløse uttalelser.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-05 22:29, skrev agvg:

Sjekk div nummre her:





 

Dritbra. Sentralene dekket overaskende store områder!

 

Går det en kabel fra hver enkelt hus inn i sentralene? altså, har vårt hus en egen kabel som er plugget i en dings i sentralen? Da lurer jeg sinnsykt på hvordan det ser ut inni sentralen på Os, siden jeg fant ut at nesten hele Os har samme sentral. Det må jo være en jungel av kabler!

 

 

@firstmile

Er det problematisk å endre hastighet, hvis jeg en dag midt i bindingsperioden skulle finne ut at jeg ville ha høyere/lavere hastighet?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 00:14, skrev GeeZuZz:

Quote:


Den 2002-11-05 22:29, skrev agvg:

Sjekk div nummre her:





 

Dritbra. Sentralene dekket overaskende store områder!

 

Går det en kabel fra hver enkelt hus inn i sentralene? altså, har vårt hus en egen kabel som er plugget i en dings i sentralen? Da lurer jeg sinnsykt på hvordan det ser ut inni sentralen på Os, siden jeg fant ut at nesten hele Os har samme sentral. Det må jo være en jungel av kabler!

 

 

@firstmile

Er det problematisk å endre hastighet, hvis jeg en dag midt i bindingsperioden skulle finne ut at jeg ville ha høyere/lavere hastighet?

 

 

Ikke noe problem å endre hastighet, det gjør vi på dagen. Vi kan derimot ikke svitsje deg fra ADSL til VDSL f.eks uten å sende deg et nytt modem.

Lenke til kommentar

Quote:

Meldte innteresse idag, blir spennende og se.

Hvordan stiller det seg når det ikke er Telenor som eier telefon nettet?

Bydelen jeg bor i "Romsås" i oslo har akkurat fulført en full oppgradering av TV TLF Strøm og Bredband, i den forbindelsen kuttet vi linjene til Telenor OSV for å drifte boretslaget/Bydelen som et firma, hvordan stiler det seg da med ADSL/VDSL OSV.

en vet jo ikke hvor mye de andre firmaene som har TLF nett tar for å leie ut linjer.


 

Heysan bor på Romsås jeg og (dog leier jeg bare et lite rom som hybel hos en snill dame) å har 2048/640 ADSL fra NGT så noe problem der får du ikke (nei jeg har ikke det interne nettet men jeg vurderer å betale engangssum å få 10mbit internt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...