Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Vår idè og misjon er å levere bredbånd til de som i utgangspunktet ikke kan benytte seg av dagens eksisterende tilbud fra de alternativer som er på markedet idag. <-- JAAA gi oss 10 mbit så kan dere bare sitte og sutte på adsl modem tp kabeln deres!

 

hmm 9 intreserte på min sentral nu! Aksjon "flygeblad" er starta, kopiering av ark er snart i gang (mandag) så blir det ein tur med bilen så er det vel bare og vente... på G.SHDSL!...

 

JABADABADOOO!!!

*sutte sutte på tb kabler*

PS! ISDN i dag! (Tok f@en meg 3 minutt og få fram sidene her i dag... (skifte side i forumet)) (laster da ned seff)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svar til fyren over.

 

alså 144/144 vil du vel ikkje ha?

Dual isdn er 128 (og utoginn da men)

Det er lite...

G.SHDSL best effort = Linje lengda di er for lang, men dei vil prøve og levere det og sjå kordan det går. Teori & praksis er ikkje det samme altid!

 

 

Spm til Mr. Firstmile

 

Kor "enkelt" blir det og skifte fart etterpå?

Skifte hastigheit mellom 1 eller 2 mbit g.shdsl, ikkje mellom adsl og g.shdsl alså.

Kun noken tastetrykk eller må man skifte routere osv?

 

Også mitt spm. nr 2

 

Blir det firewall på modem/routern som blir plassert ut?

Blir det enkelt og åpne opp porter på den? (mirc dcc, warcraft3, osv)

Er det ein router eller eit modem? Ein router er jo og foretrekke.

Kva protokoll kjøyrer adsl'n? over raspppoe?

 

Har også eit par spm. i denne posten, men dei har eg jo delvis fått svar på.

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...4374&forum=61&2

 

 

Edit: div

_________________

Intel Pentium 4 533 FSB [email protected] Ghz

Asus P4B533-V 512 MB Samsung DDR 333 MHz

Asus GeForce 4 Ti4400

Adaptec 19160 SCSI kort

Promise Fasttrak TX2 Raid kort

18.4 GB Seagate 15000 rpm SCSI disk

4x120 GB WD 7200 rpm ATA100 RAID

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Cornel på 2002-11-04 03:59 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 03:53, skrev Cornel:

Svar til fyren over.


alså 144/144 vil du vel ikkje ha?

Dual isdn er 128 (og utoginn da men)

Det er lite...


 

Var egentlig ikke det jeg lurte på.. det står at hvis avstanden er stor kan de levere helt ned til den hastigheten. Men hva blir prisene på de lavere hastighetene hvis de må gå under det som er standard.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 03:25, skrev klorin:

Lurer også på noe..


Firstmile sier:

"G.SHDSL kan man gå helt ned til ca 144/144."


Hvor mye må man betale for den linja da?!? Ikke 695,- håper jeg.

Hos meg står det bare: G.SHDSL best effort

Kan jeg da få ADSL eller bare G.SHDSL???



 

svar på mail sendt Firstmile ...

Quote:

Ja, desverre. Hvis linjelengden er for lang så må de fortsatt betale for laveste hastighet vi tilbyr


Lenke til kommentar

Quote:


Spm til Mr. Firstmile


Kor "enkelt" blir det og skifte fart etterpå?

Skifte hastigheit mellom 1 eller 2 mbit g.shdsl, ikkje mellom adsl og g.shdsl alså.

Kun noken tastetrykk eller må man skifte routere osv?


Også mitt spm. nr 2


Blir det firewall på modem/routern som blir plassert ut?

Blir det enkelt og åpne opp porter på den? (mirc dcc, warcraft3, osv)

Er det ein router eller eit modem? Ein router er jo og foretrekke.

Kva protokoll kjøyrer adsl'n? over raspppoe?


 

Ruteren vi bruker har kun NAT og packet filters. Ingen SPI firewall, noen tror at NAT er en firewall da den har en del bivirkninger slik at det kan se slik ut, men NAT er ikke det samme som en firewall.

Port forwarding er enkelt å konfigurer, det er likt på alle ZyXEL produkter.

 

RASPPPoE er en PPPoE klient implementer av Robert Schlabbach og ikke selve PPPoE protokollen.

Vi bruker foreløpig ikke PPPoE, men dette er noe som vil bli vurdert på et senere tidspunk kontra en annen løsning som ZyXEL kommer med.

 

Mvh

Firstmile

 

[ Denne Melding var redigert av: Firstmile på 2002-11-04 13:00 ]

Lenke til kommentar

Hehey, firstmile.no h0res jo kjempebra ut... Men har dere ikke tenkt paa responsen firstmile har faatt? Etter maanedsskiftet har de vel en million stedet aa bygge ut paa f0rst, hvor de antageligvis vil prioritere der de faar flest kunder og naermest sentralen (aka. mo money).

 

Naa diskuterer alle hva slags linje de kan faa.

 

Sp0rsmaalet er om firstmile.no kan levere det som er laavet. Jeg skal vaere aerlig aa si at jeg ikke tror paa bredbaands leverand0rer i norge f0r det motsatte er bevist.

 

Har erfart det litt for mange ganger at folk bare kommer og gaar slik de vil eller maa. BBB osv.

 

Det er surt at norge (som skal vaere et saa utrolig rikt land) har saapass problemer med bredband. Chello og telenor har gjort en ganske god jobb, naa er det jo bare laavelan cs nerder som sitter igjen med isdn og er stolte av det.

 

Men men, gi oss EKTE bredbaand slik de har i sverige :smile:

 

Haaper firstmile virkelig utgj0r forskjell, det blir fint aa se norge komme seg opp paa nettskalaen igjen.

Lenke til kommentar

Den 2002-11-04 14:52, skrev SineTwo:

Hehey, firstmile.no h0res jo kjempebra ut... Men har dere ikke tenkt paa responsen firstmile har faatt? Etter maanedsskiftet har de vel en million stedet aa bygge ut paa f0rst, hvor de antageligvis vil prioritere der de faar flest kunder og naermest sentralen (aka. mo money).

 

Tja, vi får nå se, min erfaring er at ADSL o.l er tungsolgt, du får masse hendvendelser fra folk som må spørre foreldrene om lov og det store fleretallet bestiller ingenting før det er utbyggd og de ser det virker :sad:

Det er klassisk høna og egget problem.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-03 20:21, skrev tivolieselet:

hmm.. tror at jeg er kommet på feil sentral??


og dersom det jeg er 1572 meter ifra så skal jeg kunne få vdsl oxo..


snakket med noen andre naboer her de oxo sa det samme at det er 2 sentraler her i nærheten som jeg kan koble meg på.. hvordan velge da eller.no


 

Det er mer enn linjelengden som avgjør, kabelkvaliteten må jo være god skal du kjøre med høye hastigheter.

Og jeg tror ikke TN lar deg bytte sentral sånn uten videre. Du må hvertfall ha en svært god grunn.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 18:58, skrev £eo:

Noen som vet om det er forsinkelse på registeringen på sida,,, har registert 3 stk siste timen, men telleren går ikke oppover..



Mvh

Lars


Hei Lars!

Det tar ei stund før de greier å oppdatere..

Se i morgen du, det er sikkert oppdatert da! :smile:

Lenke til kommentar

får prøve å være litt tålmodig :grin:

men det er ikke lett , har venta så lenge på bredbånd og prøvd mange forskjellige muligheter men dette er nok den som jeg har hatt mest tro på :wink:

 

Lurer på om jeg skal bytte jobb til selger,, nå har jeg ringt bygda rundt og reklamert for firstmile, og ser ut til at jeg gjør en god jobb :smile:

 

merknad ang. flyveblad..

Vi har sendt ut litt over 100 stk, men ikke fått noe respons, så det ser ut som telefon er det eneste som duger :wink:

 

Mvh

Lars..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 16:29, skrev agvg:

Quote:


Den 2002-11-03 20:21, skrev tivolieselet:

hmm.. tror at jeg er kommet på feil sentral??


og dersom det jeg er 1572 meter ifra så skal jeg kunne få vdsl oxo..


snakket med noen andre naboer her de oxo sa det samme at det er 2 sentraler her i nærheten som jeg kan koble meg på.. hvordan velge da eller.no


 

Det er mer enn linjelengden som avgjør, kabelkvaliteten må jo være god skal du kjøre med høye hastigheter.

Og jeg tror ikke TN lar deg bytte sentral sånn uten videre. Du må hvertfall ha en svært god grunn.

 

jeg vet men det er en som bor lengre borte ifra den andre sentralen som har byttet siden han skulle ha sdsl ifra catch. og det er no kun 3 stykker som er registrerte på min sentral,, dersom det er flere på den andre så kan det vel la seg gjøre.. siden jeg tenker på 1mb adsl.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 22:13, skrev Anders Leipsland:

Quote:


Den 2002-11-04 22:07, skrev Tias:

Vil Firstmile bygge til sentraler med flere folk på fortere en andre? Alstå vil de bygge ut til en med 100på raskere en en med 20?


 

Jeg ville hvertfall gjort det...

 

Skulle ikke de begynne å bygge ut med en gang det er 20 stykker som har meldt sin interesse? Hvis de venter til det er 100 stykker på en sentral før de begynner å bygge ut holder ikke de det de lover. :smile: Men det kan jo bli forsinkelser, og alt tar jo tid.

Lenke til kommentar

 

Skulle ikke de begynne å bygge ut med en gang det er 20 stykker som har meldt sin interesse? Hvis de venter til det er 100 stykker på en sentral før de begynner å bygge ut holder ikke de det de lover. :smile: Men det kan jo bli forsinkelser, og alt tar jo tid.

 

De begynner ikke og bygge ut FØR det er 20 interessenter som BEKREFTER BESTILLING :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...