Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-06 21:52, skrev Dumbo:

Hvorfor vil ikke Telenor oppgi hvilkken sentral vi tilhører ? Er det for å hindre konkurranse ?


 

Det er ganske mye som ikke er offentlig av beredskapsgrunner, nå er det jo ikke så vanskelig og finne disse sentralene men det er vel endel av en større plan. Du vil heller ikke få ut så mye informasjon om andre tilsvarende ting i samfunnet. f.eks kart og tegninger av kraftverksanlegg osv.

Vil tro disse reglene ble laget i en tid hvor konnkurenter til Televerket ikke en gang var fantasier.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 21:58, skrev Sir.Roger:

Til min store fortvilelse har kun ett meget begrenset antall meldt sin interesse etter flygeblad runden (390 flygeblad)og etter noen timer med telefon, fikk jeg plutselig en helt ny ide....

Jeg har kontaktet lokalavisa, og skal få saken på trykk, hehe. scorer nok bra på den, det bør kanskje flere prøve ?


 

hehe, du har funnet ut at salg av bredbånd ikke akuratt er lett, surt og finne ut at 99% av folket ikke bryr seg når man kommer med et uslåelig tilbud.

Avisen er en god ide, men bruk litt tid på og tenke på hvordan du skal selge ideen om bredbånd.

Du kan jo også høre med lokale datasjapper samt kommunen og skoler hvis det er tungt og skaffe grunnlag.

Det er vel kanskje noen bedrifter og folk med hjemmekontor som også bør prøves.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 20:20, skrev Firstmile:

Quote:



Nei, men endel sentraler lar seg ikke bygge ut av noen, endel sentraler er så små at de er bare et litt stort skap som står langs veien, i slike er det ikke plass til noen utstyr utover sentralen.

Og man er sikkert avhengig av nogenlunde nett fra sentralen og ut i verden også.


hei!


Kødder du med meg nå??

Våres sentral er ikke så stor akkurat!

Den er heller som et stort skap...

Så da kan vi ikke få xdsl?

:sad: men et annet adsl firma som heter mimer skal/skulle kanskje bygge ut her, så det må da være plass...???


----

 

 

Vi er avhengig av at det er fysisk plass i sentralen, vi trenger ca 14U rackplass.

Hei!

 

Hva mener du med 14U ?

Kan du komme med centimeter mål?

Lenke til kommentar

Quote:

Til min store fortvilelse har kun ett meget begrenset antall meldt sin interesse etter flygeblad runden


vet hvordan det er ,, har nesten ikke fått respons på flygeblad,, det er telefon som funker, :wink:

 

 

 

Noen som vet hvor det er best å sjekke plassen i sentralen,, har bravida den beste oversikten ??

og hva er 14U :grin:

 

 

Mvh

Lars @ ksa 2

Lenke til kommentar

fra digi.no

Men Firstmile.no vil i hvert fall i første omgang være en ren aksessleverandør, uten tilleggstjenester som Usenet (nyhetsgrupper), e-post-tjenester, hjemmeside eller fast IP-adresse.

 

Buhuuu...Gezezzz. Det passer meg utmerket :smile: Finner jo alt gratis på nettet (enn så lenge)...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 21:52, skrev Dumbo:

Hvorfor vil ikke Telenor oppgi hvilkken sentral vi tilhører ? Er det for å hindre konkurranse ?


Jaja, jeg søkte tidligere i dag, og fant det ut da. Men når jeg sitter her i kveld å skal få kamerater til å sjekke sine nummer virker det ikke.. Så dt et ser ut som om det er fjernet fra pcsupport sine sider..



 

Tar jeg feil om jeg mener å huske du bor på hundvåg?

I såfall vil jeg tro du tilhører sentralen HUÅ som er plassert 200meter overfor krossen retning ungdomskolen. Denne dekker hele hundvåg untatt noen få husstander på skeie(maks 50 hus), og dekker ikke bjørnøy, roalsøy, ormøy, buøy osv. Så om kammeratene dine bor på hundvåg så er jeg 99% sikker på at de hører til samme sentral som deg.

 

Pr. idag så er det 5 interessenter på sentralen.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 23:35, skrev mackforever:

1U er en "unit" - Altså høyden til en standard unit


Er 44mm om jeg husker rett (?)


14U er dermed 61,6cm


Edit: 616cm var litt vell mye :smile:


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: mackforever på 2002-11-06 23:51 ]</font>


No vart jeg lettet!

61,6 cm må det nå være plass til inne i sentralen vår!

Jeg skal måle den, så skal jeg poste det her..

Lenke til kommentar

Til Mr. Firstmile.

 

Ser ut til at dette er et bra og seriøst tilbud. Men jeg har enda ikke klart å finne ut hvordan jeg kan få registrert meg siden jeg IKKE har et telefonnummer (se det ja, klarte å få meg adsl fra bluecom uten å måtte ha noe dritt fra telenor.)

 

Kan du gi noe info om dette, eventuellt forklare dette på http://www.firstmile.no sånn at vi som ikke er kunder av telenor får sjekka (og meldt oss på) sentralene våres?

 

Mvh,

Erik Paulsen Skålerud

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-07 10:13, skrev paulsen:

Til Mr. Firstmile.


Ser ut til at dette er et bra og seriøst tilbud. Men jeg har enda ikke klart å finne ut hvordan jeg kan få registrert meg siden jeg IKKE har et telefonnummer


 

Er det så vanskelig å fylle inn feltene nederst på siden og trykke "registrer"? :roll:

 

[ Denne Melding var redigert av: TheLoco på 2002-11-07 10:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-07 10:13, skrev paulsen:

Til Mr. Firstmile.


Ser ut til at dette er et bra og seriøst tilbud. Men jeg har enda ikke klart å finne ut hvordan jeg kan få registrert meg siden jeg IKKE har et telefonnummer (se det ja, klarte å få meg adsl fra bluecom uten å måtte ha noe dritt fra telenor.)


bruk tlfnr som har vært brukt i huset fra før,,

Men firstmile vil først bygge ut sentraler som ikke har adsl fra før, så heldigvis for meg, så kommer jeg før deg i køen :smile:

 

 

Mvh

Lars @ ksa 2

 

[ Denne Melding var redigert av: £eo på 2002-11-07 10:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Er det så vanskelig å fylle inn feltene nederst på siden og trykke "registrer"?
:roll:


 

Øh, poenget var kanskje at jeg ville ha muligheten til å -sjekke- hvor mange som er koblet til sentralen? Når jeg førsta har registrert meg så er det fint å kunne holde seg oppdatert. Tenk litt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-07 10:45, skrev £eo:

bruk tlfnr som har vært brukt i huset fra før,,

Men firstmile vil bygge ut sentraler som ikke har adsl fra før, så heldigvis for meg, så kommer jeg før deg i køen :smile:


Mvh

Lars @ ksa 2


 

Jau, tanken streifet meg.. bor i et hus med 5 leiligheter, de under meg har telefon. Men tenkte jeg skulle unngå å registrere et telefonnummer som ikke er mitt :grin:

Lenke til kommentar

Firstmile sier tidligere i denne diskusjonen at med en gang det er 20 interesserte på en sentral, så bygger de ut. Men jeg ringte til Firstmile idag jeg, og der sa de at når det var 20 interesserte, så skulle de undersøke om de ville bygge ut.

De sa også at siden min sentral allerede var utbygd av Catch (sdsl), så ville de ikke prioritere den. Det er jo litt synd, da jeg tviler på at catch vil bli noen stor konkurrent her.( er bare 3 privatkunder med sdsl).Catch satser i tillegg i hovedsak på bedriftsmarkedet.

Lenke til kommentar

Den 2002-11-07 11:41, skrev Bruners:

Firstmile sier tidligere i denne diskusjonen at med en gang det er 20 interesserte på en sentral, så bygger de ut. Men jeg ringte til Firstmile idag jeg, og der sa de at når det var 20 interesserte, så skulle de undersøke om de ville bygge ut.

 

 

Hvor ringer man da?

jeg har prøvd og få noe ut av Zyxel men der henviste de til mailadressen uten og ville oppgi noe mer.

 

 

De sa også at siden min sentral allerede var utbygd av Catch (sdsl), så ville de ikke prioritere den. Det er jo litt synd, da jeg tviler på at catch vil bli noen stor konkurrent her.( er bare 3 privatkunder med sdsl).Catch satser i tillegg i hovedsak på bedriftsmarkedet.

 

Tja, slik jeg har forstått det blir sentraler uten noen form for tilbud prioritert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...