Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

bah FM, har jobbet med sentralen vår i over ett år (brårud AUD)...

Venter fortsatt, men når jeg snakker med dem, får jeg forskjellig svar avhengi av hvem jeg snakker med :no:

 

Telenor kommer i løpet av september, satser på at FM leier linjer av dem, så jeg får adsl'en min....

 

\\Sp33D teh isdn whore med skyhøy ping

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dreit i FM her på opaker, telenor 2mbit er bestilt. skulle få det i starten av 3 kvartal, nå er det vel nærmere midten. håper jeg får det før skolen begynner, den 18.

 

enig med deg sp33d, slike sirup tråder duger ikke til å spille med.

 

It

Still

Does

Nothing

 

av en merkelig grunn går det raskere å laste ned ting når jeg sitter på min egen PC som får internet via denne. ofte det går med dobbel hastighet, selv om jeg bare kjører 64k.

dette er fakta, for jeg kan se antall bytes som er lastet ned, og det er tydelig at det er raskere via min egen PC. men uansett går det treigt, derfor gidder jeg ikke laste ned noe over internet.

Lenke til kommentar

Klager egentlig ikke på min isdn, den er grei, da jeg har dedikerte 2mb linjer fra min isp, og ringer gratis opp internett (dedikert linje fra isp'en vår på jobben)..

men men orker ikke 128k isdn i lengden...

 

Sliter mest når jeg spiller kamper på nettet, og bruker Ventrilo sammen med CS, da hopper pingen når folk snakker...

 

\\Sp33D

Som fortsatt venter på at hr rimala skal ordne sentralen...

Lenke til kommentar
dreit i FM her på opaker, telenor 2mbit er bestilt. skulle få det i starten av 3 kvartal, nå er det vel nærmere midten. håper jeg får det før skolen begynner, den 18.

Tok en nummer sjekk på Telenor sine sider, kunne få online ADSL innen 11 september.

 

Då blir det nok rundt den dato`n Firstmile får fikset hastigheten sin. (Opaker)

 

 

OH

Endret av alexhegg
Lenke til kommentar

noen jeg kjenner på årnes hadde samme problem som deg, nemlig uforklarlig dårlig linje.

dem fant ut at det var nettverkskortet som ikke fungerte skikkelig, av en helt uforklarlig grunn. har du et annet kort du kan teste med?

 

nei, telenor var så snille å sette ut fristen fra starten av 3 kvartal til starten av fjerde. tidligst første september sier dem. får håpe det ikke blir noe særlig lengre enn det da.

har ikke sett noen TN folk i bua ved siden av på en stund, virker som om dem nærmer seg slutten av installering of konfigurering.

Lenke til kommentar

under PCI et eller annet i BIOS kan man deaktivere dette innebygde nettverkskortet, som er å anbefale om du har tenkt på å bytte. da oppstår det vel ingen konflikter såvidt jeg forstår.

skal gå an å ha begge to aktive, bare at det ene ikke brukes til internet.

som sagt kjenner jeg noen på Årnes som prøvde dette med hell etter flere måneders lusen linje. de hadde også mange teknikere på besøk for å sjekke linje.

har du flere PC'r eller bare den ene med innebygget kort?

har du mulighet, så test med en annen PC først. nå koster jo ikke et nettkort mer enn 100,- så taper er jo ikke uendelig stort om det ikke skulle hjelpe.

Lenke til kommentar
da kan jeg anbefale telefonterror til FM :p

 

synd at du ikke fikk det til å virke da.

Hmm, hjelper ikke det eneste de sier der er:

 

"Beklager har ikke hørt noe enda..."

 

"Vi har bestilt noe, men jeg vet ikke hva/har ikke hørt noe mer"

 

"Det er ikke kapasitet"

 

"Det er ikke så lenge til nå......."

 

bah

Får vel bare vente til krampa tar meg, eller telenor blir ferdige... :nei:

Lenke til kommentar
da kan jeg anbefale telefonterror til FM :p

 

synd at du ikke fikk det til å virke da.

Som sagt over, hjelper ikke. Tro meg, drev og maste på Firstmile i 3 mnd`er. Før jeg fikk noe internett fra dem rakk jeg å flytte og skaffe meg Catch som leverte meg ADSL på 3 uker.

Forøvrig, de som bor der jeg bestilte Firstmile har enda ikke fått noe. Poor bastards.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...