Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja da har jeg ett svar fra telenors planlegger:

 

"Hei,

 

Oppaker (sentralsignatur OPA) er under etablering nå og er planlagt klar til 1.oktober i år.

 

Tilsvarende er AUD planlagt klar til 15. september

(Jeg kjenner ikke til noen flere utfordringer en de som var knyttet til fremføring av trunksamband, men

dette skal som sagt være løst nå).

 

Mvh

XXXXXXX"

 

Så herr rimala, siden du ikke vil snakke med meg på telefon, kanskje du kan bruke dette "mot" telenor, kan hjelpe deg med kontaktpersoner inad i Telenor Networks også, bare gi meg ett hint (PM?), så skal jeg gi deg navn, epost og telefonnummer til dem :innocent:

 

Skjer det snart noe med AUD nå da??

vil ha fastlinje asap og helst i går

Lenke til kommentar

Hos oss er de ikke ferdig med linja.. Noen sentraler har en latterlig parodi på DSL og andre har ikke i det hele tatt. Det er hvorfor vi klager. Nå har de sentralene som har kun en parodi på DSL fra Firstmile fått mulighet til andre ISP'er for lengst.

 

Personlig har jeg gitt Firstmile ut til 16. jan 2005 med å bli ferdig med Fenstad sentralen og få den oppe å gå på full hastighet... Om de ikke er ferdig innen da, blir det en annen leverandør..

Uansett siden 16. jan i år har vi hatt de merkligste (lave) hastigheter på nettet her.. DNS'en er ikke helt som den skal osv...

 

Et helt år burde holde på å få igang linja, så få ut fingern. Ellers blir det enda en kunde mindre, LASTmile

 

2mmy

Lenke til kommentar
Hos oss er de ikke ferdig med linja.. Noen sentraler har en latterlig parodi på DSL og andre har ikke i det hele tatt. Det er hvorfor vi klager. Nå har de sentralene som har kun en parodi på DSL fra Firstmile fått mulighet til andre ISP'er for lengst.

 

Personlig har jeg gitt Firstmile ut til 16. jan 2005 med å bli ferdig med Fenstad sentralen og få den oppe å gå på full hastighet... Om de ikke er ferdig innen da, blir det en annen leverandør..

Uansett siden 16. jan i år har vi hatt de merkligste (lave) hastigheter på nettet her.. DNS'en er ikke helt som den skal osv...

 

Et helt år burde holde på å få igang linja, så få ut fingern. Ellers blir det enda en kunde mindre, LASTmile

 

2mmy

Altfor lang tidsfrist.. jeg ville gitt dem 2 uker.

Lenke til kommentar

Når våre politikere ga kobberet til Telenor og samtid satte seg på gjerdet, for å la ubyggerne stå for hvem som skal få og ikke få ADSL så er det jo nøtt til å bli muppetshow :!:

Hva slags ansvar vil det private påta seg med tanke på utbygging av ADSL :dontgetit: Ingen er vel svaret på det!!

 

Og så sitter Telenor der og skal melke markedet for alt hva det er verdt, jaggu meg ikke mer enn 3,5 år siden Telenor pakka på en haug med nisser ISDN :cry:

 

Skal vi henge med her til lands må Telenor fratas kobberet! Og så må Utbyggerne konkurrere med like betingelser! Skal en sikre utkantstrøkene samme tilbud som i tettbebygde strøk, må vi gjøre som våre naboer og la staten delefinansiere utbygging av fiberoptikk

 

Dagens situasjon stimulerer ikke til noe forskningsmiljø og utvikling av teknologi = arbeidsplasser, og dermed kunne vi ha solgt teknologi til utlandet! Nei i dag så kjøper vi den og melker markedet for hva det er værdt.

 

Stå på Firstmile! For uten dere hadde ikke antageligvis ikke telenor tilbyd fenstad, brårud eller de andre steden ADSL heller

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Hva slags ansvar vil det private påta seg med tanke på utbygging av ADSL :dontgetit: Ingen er vel svaret på det!!

Telenor sin ADSL-satsning dekker over 80% av befolkningen i år og skal opp i 90% så det er ikke så værst satsning fra deres side.

Det bygges mye fiber i norge både stam og spredenett så det biten er i ferd med og ta seg opp. Dette er uten statlig innblanding hvis du ser bort fra Høykom, synes det ikke er så ille selv om ADSL selvsagt ikke er et bra nok tilbud hvis man ser endel år frem i tid.

Lenke til kommentar

Har hatt firstmile 2 megabit sdsl i snart to måneder. Jeg kan ikke annet enn å si at jeg er strålende fornøyd med service, leveranse og hardware. Littegranne oppstartsproblemer, men etter at linjen ble stabil, har den holdt seg slik. Det er også kort ventetid i telefonen, og de som tar den er vennlige og koselige. (Jeg smelter av stemmen til jenta på sentralbordet.) :love::love:

Endret av captzalo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...