Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Har hatt firstmile 2 megabit sdsl i snart to måneder. Jeg kan ikke annet enn å si at jeg er strålende fornøyd med service, leveranse og hardware. Littegranne oppstartsproblemer, men etter at linjen ble stabil, har den holdt seg slik. Det er også kort ventetid i telefonen, og de som tar den er vennlige og koselige. (Jeg smelter av stemmen til jenta på sentralbordet.)  :love:  :love:

jeg er helt enig med deg at dem har bra support og servise. problemet til FM er at dem lover mer en dem klarer og da blir folk sure.

 

EKSEMEPEL. IKKE FØLGT OPP ARBEID PÅ SENTRALEN OG MYE LØFTER OM AT VDSL 2 SKULE KOMME FÅR ET ÅR SIDEN. 1 ØKTØBER ADSL2 ??????? O.S.V.

 

ps

jeg har hatt FM fra dem starta i oslo med bredbånd. og var en av de første kundene og jeg har hatt adsl og shdsl fra dem. følgene ble at jeg sa opp etter nesten 2 år.

 

nå har jeg ngt echo NGT har stabile linjer men supporten suger

Endret av bluemac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt firstmile 2 megabit sdsl i snart to måneder. Jeg kan ikke annet enn å si at jeg er strålende fornøyd med service, leveranse og hardware. Littegranne oppstartsproblemer, men etter at linjen ble stabil, har den holdt seg slik. Det er også kort ventetid i telefonen, og de som tar den er vennlige og koselige. (Jeg smelter av stemmen til jenta på sentralbordet.) :love::love:

Tror du bør komme deg ut litt :p

Lenke til kommentar

liten update, har mailet mere med Telenors planleggere i Telenornetworks.

 

Prøver å finne ut om den 15 sept er adsl dato fra telenor eller om det er da det er kapasitet i sentralen:

 

"Det vet jeg ikke, men ut fra tilbakemeldingen fra Planlegger ser det ut til at sambandet nå er på

plass (dvs. det er satt opp en Radiolinje - det var denne som det var problem med å få på luften)

 

Om DSLM-utstyr er montert enda kjenner jeg ikke til, men dette blir fulgt opp av ansvarlig Planlegger.

(dette er for vedkommende kun en av mange utbygginger som følges opp i år). "

 

Så sendt jeg en mail der jeg lurer på om det er mulig å bestille kapasitet, for andre leverandører...:

 

Hei,

 

Dette er jeg ikke helt sikker på....?

 

Regner uansett med at du vil kunne få lagt inn en bestilling hos en ISP med det første nå, når DSLAM'en nærmest er "på lufta" ...?

Si gjerne fra dersom dette ikke lar seg gjøre etter 15.

 

Svaret på dette ble da, kan du sjekke om Firstmile har en bestilling på denne sentralen, og hvor langt inn i systemet den ligger...

 

Har ikke fått svar enda, så jeg updatere dere senere ;)

 

\\Sp33D teh ISDN whore

Lenke til kommentar

Hmmmm... mye klaging her inne fortsatt.

Til alle i Nes (bortsett fra Årnes) vil jeg minne om at TN aldri ville ha kommet på banen på et så tidlig tidspunkt!

 

Telenor er heller ikke kjent for stor samarbeidsvilje med andre aktører. Kan de trenere på noen som helst måte gjør de det.

 

Hvis jeg ikke er helt feilinformert anngående Fenstadsentralen, ville Telenor at Firstmile skulle betale for innstallasjon av nytt utstyr i forbindelse med bruk av radiolinken (som de også ville dra nytte av), og jeg føler ikke at FM skal subsidiere TN (snarere tvert imot). Bygge et eget Radiosamband vil vel antageligvis ende opp med å være dyrere enn å grave fiber, hvis det går mye på kryss og tvers.

 

Så vidt jeg forstår vil FM legge fiber, noe de kanskje kan leie ut til Telenor også :p Dette vil jo gjøre FM til en mer økonomisk stabil tilbyder. De vil også da investere i noe som TN ikke har noen innflytelse på.

Men det er ikke bare å ta med seg noen ruller med fiber og en gravemaskin og sette igang! Det finnes grunneiere man må avtale med og sikkert en del andre som har noen kabler og rør liggende som må kartlegges, dermed tar ting litt tid.

 

I mellomtiden betaler vi stadig vekk INGENTING for smalbåndet vårt.

 

Forøvrig bruker vel de "andre" tilbyderne i Nes Telenor sitt nett, du vil da ikke få noe særlig upload!

 

 

 

BTW!

Hvis Line er den jeg tror! Er det greit om hun får videotelefon :D

Lenke til kommentar
BTW!

Hvis Line er den jeg tror! Er det greit om hun får videotelefon :D

Å har du sett a?

Link :p

 

Spøk til side, mr Firstmile (G. Rimala), kan du gi oss en status på Nes, blir det noe bredbånd på Brårud i år??

(btw telenor sier 15, kapaks sier utstyr for installasjon på plass 10.09.2004)

 

Ka du tru, blir det noe kapasitet på dere?

 

\\Sp33D

Lenke til kommentar
130 Dager igjen LASTmile.... Better get cracking!

 

2mmy

For 2mmy sin del så skal de sammen med Nes komune graves fiber til sentralen, så her kommer de til å få eget fibernett ...

 

Brårud skal i følge telenor være klar 15, altså i dag, men fåreløpig så har de ikke kommet inn i kapaks eller på jara.

 

Så da blir det ikke lenge før FM får sin E3 link

:w00t:

Lenke til kommentar
Lys i lamper, men ppoe blinker veldig sakte, kommer ikke på nett fra pc, men router klarer pinge www.vg.no

 

så vi får vente i spenning da  :D

Da virker det som du har et konfigurasjons problem på PC'en.

nope, snakka med andre same shit, ppoe lampa blinka bare noen ganger, men firstmile fixa det, så nå er jeg oppe, og det går synsikt fort!!!

 

\\Sp33D

Lenke til kommentar
Lys i lamper, men ppoe blinker veldig sakte, kommer ikke på nett fra pc, men router klarer pinge www.vg.no

 

så vi får vente i spenning da  :D

Da virker det som du har et konfigurasjons problem på PC'en.

nope, snakka med andre same shit, ppoe lampa blinka bare noen ganger, men firstmile fixa det, så nå er jeg oppe, og det går synsikt fort!!!

 

\\Sp33D

Bare gull her også i dag.

Lenke til kommentar
Har hatt firstmile 2 megabit sdsl i snart to måneder. Jeg kan ikke annet enn å si at jeg er strålende fornøyd med service, leveranse og hardware. Littegranne oppstartsproblemer, men etter at linjen ble stabil, har den holdt seg slik. Det er også kort ventetid i telefonen, og de som tar den er vennlige og koselige. (Jeg smelter av stemmen til jenta på sentralbordet.)  :love:  :love:

Tror du bør komme deg ut litt :p

Dåre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...