Gå til innhold

Hvilken film? Tegnet!


Lidskjalv

Anbefalte innlegg

ClarkGable skrev (21 minutter siden):

Det er selvfølgelig rett, Frank.N.Steen. Det er Arnold i sitt ess, i junglen. Jeg tenkte at svart hvitt filmer skulle være litt enklere å jobbe med, men har ikke helt fått til noe bra enda.

 Men det er ålreit å tegne litt på kvelden. 

Ja, Arnold var rimelig rå i perioden 1982-1994, ikke alt var gull, men fint lite tull å finne der, og Predator var helt på høyde med det aller beste 80-tallet hadde å by på av action og eventyr.

Satt nettopp å så ferdig Terminator: Dark Fate, og vel, den var ikke så fæl som jeg hadde fryktet, men innså vel tidlig ut at det nok en gang ble ei "se den og bli ferdig" type underholdning, og vel, Arnold var helt klarte i bedre form (synes jeg da) enn i det forrige og meget skuffende Terminator eventyret i Genisys, og virker som både han og Sly stadig er i god shape, men håper at noen der ute kan gi Arnie ei siste god (forventer ingen klassiker) filmrolle, og tror western film kunne vært interessant, han har vel vært innom noe ala dette tidligere (The Last Stand var vel ei mer moderne Western-action, men igjen, bedre manus/regissør og holde seg unna disse forferdelige DTV titlene.

Endret av Frank.N.Steen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Frank.N.Steen skrev (25 minutter siden):

Ja, Arnold var rimelig rå i perioden 1982-1994, ikke alt var gull, men fint lite tull å finne der, og Predator var helt på høyde med det aller beste 80-tallet hadde å by på av action og eventyr.

Satt nettopp å så ferdig Terminator: Dark Fate, og vel, den var ikke så fæl som jeg hadde fryktet, men innså vel tidlig ut at det nok en gang ble ei "se den og bli ferdig" type underholdning, og vel, Arnold var helt klarte i bedre form (synes jeg da) enn i det forrige og meget skuffende Terminator eventyret i Genisys, og virker som både han og Sly stadig er i god shape, men håper at noen der ute kan gi Arnie ei siste god (forventer ingen klassiker) filmrolle, og tror western film kunne vært interessant, han har vel vært innom noe ala dette tidligere (The Last Stand var vel ei mer moderne Western-action, men igjen, bedre manus/regissør og holde seg unna disse forferdelige DTV titlene.

 

Mener du at The Last Stand hadde noe annet enn en eksepsjonelt god regissør?

Lenke til kommentar
""" skrev (9 minutter siden):

Mener du at The Last Stand hadde noe annet enn en eksepsjonelt god regissør?

Har kun sett den en gang, og huskes jo mest som ei små-knotete opplevelse (var vel også første filmen til Arnold i main lead, siden hans "comeback") og forventningene mine var nok skrudd altfor høyt opp, men tror den endte på ei snill firer (6/10) type action-underholdning.

Hakke peiling på hvem regissøren er, men sikkert en fyr som kan sin film, men det jeg fikk se var dessverre ikke noe man ble altfor overbegeistret over der og da. Kan jo være på tide med et gjensyn, for har ikke sett filmen siden sommer 2013.

Nå tenkte jeg angående DTV titler og skuffende film (av Arnold siste årene) mer på hva som kom etter The Last Stand og The Exependables 1 og 2, mer type skitfilm ala Killing Gunter, Sabotage, Expendables 3, Terminator: Genisys og etter alt å tro, den siste med Jackie Chan og noe med ei mannen i jernmasken eventyr.

Derimot likte jeg at Arnie forsøker seg på litt mer seriøse og mørkere roller, både Maggie og Aftermath var slettes ikke dårlige filmer.

Endret av Frank.N.Steen
Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg synes det er noe spesielt å ikke vite hvem Kim Jee-woon er i 2020 når man er over snittet interessert i film. ?

The Quiet Family, A Tale of Two Sisters, A Bittersweet Life, The Good, the Bad, the Weird og I Saw the Devil er som moderne klassikere å regne, og The Foul King, The Age of Shadows og The Last Stand er gode filmer. Elsker The Last Stand selv.

Lenke til kommentar
""" skrev (23 minutter siden):

Må innrømme at jeg synes det er noe spesielt å ikke vite hvem Kim Jee-woon er i 2020 når man er over snittet interessert i film.

Hyggelig at filmene hans gir deg såpass mye glede, men for meg har det åpenbart ikke vært all verden til "suksess" i retur, og ser nå at i følge Letterboxd har man jo også faktisk vært innom The Good, the Bad, the Weird (som kun endte opp med ei 5/10).

Om det gjør meg noe "spesiell" at man ikke vet hvem Jee-Woon er, vel, det kan jeg fint leve videre med, da jeg ser som regel filmer grunnet hvem som spiller i dem (og om de virker interessante/spennende osv), og veldig sjeldent (hvert fall da av nyere utgivelser) hvilke navn som står bakom regien.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (1 time siden):

 men håper at noen der ute kan gi Arnie ei siste god (forventer ingen klassiker) filmrolle, og tror western film kunne vært interessant, han har vel vært innom noe ala dette tidligere

Det er håp enda for Arnold. Å jeg er ganske sikker på at han selv også tenker I disse baner. Det er alltid fornøyelig med skuespillere som  gjør comeback med gode filmer ( Travolta i Pulp Fiction, Mickey Rourke i Sin City, The Wrestler bla.a ).  Selv om Arnold er i en litt annen situasjon aldersmessig da, en de to nevnte.

Litt offtopic prat men. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ClarkGable skrev (Akkurat nå):

Litt offtopic prat men. 

Kan aldri bli for "mye" off-topic prat når vi først er inne på ei god dose kvalitetsfilm og skuespillere. ?

Ja, forventer kanskje ingen Travolta/Rourke comeback, men ville vært moro om Arnie kunne overrasket med ei skikkelig godfilm/rolle, der ikke har noe med Terminator (eller tidligere filmserier å gjøre). 

Lest meg gjennom større deler av hans 2012 selvbiografi, og der kommer det frem en del interessante roller han var tiltenkt (før hjerteoperasjonen tilbake i 1997-98) men fordi han måtte ta ei "time-out" begynte stygge rykter og spre seg, og Arnold mistenkte at folk i kulissene (produsenter, pengefolk, journalister osv) anså det som ei "svakhet" at deres ledende actionstjerne lå på sykehuset med et større hjerteproblem, og alle disse henrykte og lovende filmrollene og menneskene som ønsket ham så godt, vel, de forduftet kjapt og samtlige planlagte produksjoner ble så lagt på is, eller hadde "plutselig" ikke mer penger igjen.

Lenke til kommentar

Angående filmen vi skal frem til, så snakker vi nok mest om ei skikkelig kult-perle, og der dessverre regissøren bakom, døde tidligere i år, og var en som hadde ei meget produktiv og spennende karriere, gående helt frem til tampen av 00-tallet, men hvor kanskje hans mest kjente utgivelser ble til på 80 og 90-tallet.

Filmen fikk også flere oppfølgere, men originalen var virkelig noe for seg selv, og satte ei ny standard for bruken av mørkere type komedie innen skrekk og sci-fi genrene. 

 

Lenke til kommentar

Jeg har hørt om denne filmen, å sett den blant andre horror filmer, gjennom tiden, men aldri fått sett den.

Re-Animator.  Jeg har ikke muligen et til å ha noe nytt før i kvelden, så det er åpent å poste for den som vil, frem til jeg ev. Har den klar.

Så må vel Frank.N.Steen først avklare om det er rett film.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Re-Animator  (1985) av Stuart Gordon er rett. Og scenen man var sterkt inspirert av, ble vel beskrevet så pent av Brian Yuzna som:

"The scene where the head, gives head!" og i følge Yuzna kostet det ekteskapet/forholdet til stakkars David Gale, der hans bedre halvdel plutselig stoppet innom under innspillingen av det som skulle bare være ei helt "vanlig" komedie, og det første hun så var hennes mann med hue godt dytta ned i skrittet på ei ung og vakker, samt meget naken Barbara Crampton. 

Ble nok ei interessant middags samtale mellom Gale og kona hans den dagen ja. :lol:

Anbefaler på det varmeste å sjekke ut denne absolutte kult-klassikeren, fantastisk mørk, ekstremt voldelig og tidvis hysterisk festlig humor, spekket med elleville spesial effekter og fantastisk skuespill, og, nei, helt på høyde andre skrekk-komedier fra 80-tallet i hop med Evil Dead filmene, The Toxic Avenger og tidligere splatter verkene til Peter Jackson, og de senere Re-Animator filmene er også ganske så underholdende, men originalen er, ja, du vil sent glemme den, det er nå helt sikkert. Om det er positivt eller negativt, er nok opp til hver og en, men jeg elsket hvert bidige sekund, og hadde gjerne sett flere av disse filmene, dessverre blir det ikke noe mer fra Gordon, men Yuzna har vel allerede gjort to av dem, så man vet jo aldri.

Endret av Frank.N.Steen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...